Festive 500?
Volgens mij is de festive 500 een challenge van Rapha, waarvan Strava de resultaten bijhoudt.
Vandaag de eerste 135km erop gezet (gisteren al 55km op de Tacx maar die tel ik zelf niet mee), het was toch koud en nat en veel wind maar ik heb ervan genoten.
Nu de winterfiets terug helemaal in orde is, lag het gemiddelde eindelijk terug boven de 30km/u. Niet dat de snelheid veel uitmaakt maar het is toch beter voor de 'morale' wanneer je constant harder dan 30 kan fietsen in Z2
Nu de winterfiets terug helemaal in orde is, lag het gemiddelde eindelijk terug boven de 30km/u. Niet dat de snelheid veel uitmaakt maar het is toch beter voor de 'morale' wanneer je constant harder dan 30 kan fietsen in Z2
Jij vind het geen fietsen, dat wil nog niet zeggen dat het geen fietsen is.RVV schreef: ↑25 dec 2020 11:26Iedereen moet voor zichzelf maar uitmaken of hij uren draaien belangrijker vind. Of kilometers maken.NuitKor schreef: ↑25 dec 2020 11:07En daarom boeit het aantal kilometers ook niks. Elk trainingsschema is ook altijd gebaseerd op uren en nooit op kilometers, want dat zou betekenen dat als je sneller wordt je minder uren gaat trainen.RVV schreef: ↑25 dec 2020 10:38 Fiets sowieso alleen maar buiten. Of de virtuele ritten mee tellen bij een ander boeit me eigenlijk helemaal niks.
Strava zal het vooral hebben gedaan om de lockdown voor veel fietsers wereldwijd te tackelen.
Of zwift zwaarder is dan buiten fietsen weet ik niet. Beide kun je zo zwaar maken als je zelf wilt.
Maar fietsen doe je buiten. Zwiften/tacxen is indoor trainen. Fietsen is kilometers maken en Zwiften is uren maken. Want welk argument je ook bedenkt. Zolang je op dezelfde plek blijft leg je geen kilometers af.
Fietsen doe je buiten en Zwiften/Taxcen binnen ben ik niet mee eens. Zwiften/Taxcen zijn ook merknamen, je trapt binnen hetzelfde aantal kJ's weg als buiten, dus maakt het niet uit.
Maar voor een challenge ben ik het er wel mee eens dat ze indoor en outdoor gescheiden hadden moeten doen.
Zo de bui is weg, ik stap even buiten op voor 3.5u
als je uren maken als uitgangspunt neemt snap ik dat je indoor trainen als fietsen beschouwd. Maar qua gemaakte kilometers is het gewoon geen fietsen.
Als je 2 uur op een hometrainer zit is het ook geen fietsen.
Even naar mijzelf... afgelopen jaren was ik wel een behoorlijke “kilometerjunk”.. maar dit ging zo ten koste van het hardlopen bij mij dat ik het dit jaar anders heb gedaan. Meer hardlopen minder fietsen en vooral niet meer gaan fietsen als ik weinig zin had.
Havana dat weet ik, ik veronderstelde dat Strava hier toe besloot. Nouja Rapha heeft natuurlijk het zelfde besluit genomen om de Lockdown fietsers tegemoet te komen. Tot zover blijft mijn opmerking hierover hetzelfde. Beetje lood om oud ijzer.
Net lekker 3.5u buiten gefietst. Zon, regen en zelfs hagel gehad...genoten!
Uhm dat was een reactie op jouw opmerking dat je uren trainen ipv kilometers trainen belangrijker vind. Dacht dat je dat wel begreep?!
Maargoed simracen is ook echt autoracen? Indoor roeien is ook met een kano varen? Een flightsimulator is ook echt vliegen?
Ook fijne kerst allemaal! Net na 15 km te hebben hardgelopen toch maar even op de fiets gestapt om 50 festive kilometers te sprokkelen.
Ja dat begreep ik heel goed. Je zegt dat iedereen het voor zichzelf mag weten (Kilometers of uren) waar ik het mee eens ben, maar daarna zeg je in dezelfde post dat binnen fietsen geen fietsen is. Ook dat mag iedereen voor zichzelf bepalen. Net zoals bij kilometers of uren. Jouw mening is geen feit.RVV schreef: ↑25 dec 2020 18:23Uhm dat was een reactie op jouw opmerking dat je uren trainen ipv kilometers trainen belangrijker vind. Dacht dat je dat wel begreep?!
Maargoed simracen is ook echt autoracen? Indoor roeien is ook met een kano varen? Een flightsimulator is ook echt vliegen?
Ook fijne kerst allemaal! Net na 15 km te hebben hardgelopen toch maar even op de fiets gestapt om 50 festive kilometers te sprokkelen.