Alles over vakanties op én met de fiets

La Marmotte 2016

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 jul 2016 15:27

Maruss schreef:
Erik1.0 schreef:Hoppa! 6e overall en 2e in mijn leeftijdscategorie!
Hulde voor deze topprestatie! Maar dan rijd je je uit de naad en sta op het podium met een zilveren plak :like: terwijl die mannen achter je goud halen :twisted: :? . En niets van deze prestatie in de Nederlandse nationale pers :dislike: , terwijl Verstappen een beetje onderuit gezakt in een auto zit, ook tweede wordt, en er schijnbaar weinig anders belangrijker is in de wereld.
Petje af voor Erik z'n prestaties, ik doe het 'm niet na. Vrees dat ook met een jaar trainen ik er toch niet het talent voor heb. Maar we hebben het hier wel over de Marmotte, al met al nog steeds een veredelde toertocht of afgetuigde wedstrijd. Dus nationale pers lijkt mij een beetje overdreven.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

AppieN
Forum-lid

AppieN 04 jul 2016 15:35

Diepe buiging voor alle prestaties op elk zijn of haar niveau :like: :like: !! Marmotte staat nog op mijn lijstje dus wie weet volgend jaar erbij

beren040
Forum-lid

Gebruikersavatar beren040 04 jul 2016 16:06

En deze komt echt uit het achterveld.... :lol:
Ik heb er 11.14 over gereden en ben toch trots op die prestatie
Was een drie kwartier langzamer dan ik had ingeschat, dacht dat 10.30 mogelijk moest zijn in mijn 57ste levensjaar
Het klimmen was op alle cols zeer gelijkmatig, met een hf die constant rond de aerobe/anaerobe grens zat.
Maar ik heb dan weinig snelheid. Kom wel alles boven in een zeer (gelijk)matig tempo :roll:
Vanaf de Telegraphe tot La Grave regen en wind.
Moest in Bourgh d' Oisan stemmetje in mijn hoofd kelen dat stoppen, beneden aan de Alpe, best prettig zou zijn...
Was behoorlijk gesloopt, maar toch blij dat ik doorgereden ben.
Natuurlijk in niets te vergelijken met de tijden van hierboven, maar ik ben helaas van een andere categorie en kan zoals gezegd heel goed leven met deze "prestatie"
Allard

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 04 jul 2016 17:17

Top prestaties iedereen!
Maak joe woar

djatwork69
Forum-lid

djatwork69 04 jul 2016 17:42

Hoeveel km van januari tot aan La Marmotte trainen jullie?
Volgend jaar rij ik nog eens 3B en de week erna La Canibale, het jaar erop zouden we ook eens naar La Marmotte willen gaan.
Ik heb tegen 3B een 3000km getraind, dit jaar 2956km om precies te zijn ;)

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 04 jul 2016 17:45

@beren040: respect voor je prestatie, want hoe langer je erover doet hoe meer je ook hebt geleden en hoe groter de persoonlijke prestatie !!
YFood !!!

feddesman
Forum-lid

feddesman 04 jul 2016 18:01

Juist de tijden vanuit het achterveld lees ik met veel plezier.Echt afzien en doorzetten ,ook omdat ik hem volgend jaar wil doen vindt ik het interessant.

Wat ik me af vraag hebben degene die hem voor het eerst rijden van te voren nog een tijd voor ogen of is uit rijden voldoende? Lastig om van te voren in te schatten wat je zou kunnen rijden als eerste cyclo.

Voor iedereen dikke pluim!
Specialized Diverge Axs

ric
Forum-lid

Gebruikersavatar ric 04 jul 2016 18:05

djatwork69 schreef:Hoeveel km van januari tot aan La Marmotte trainen jullie?
Iets meer dan 4500 waarvan ca 1200 woon werk op de singlespeed.
1x de Alternatieve en 1x vanaf Limburg naar Duitsland om hm's te maken.
Verder best vaak 100+ gereden, aantal keer ca 150 en 1x 200.

Hiermee 7:37 op diploma gehaald.
Klimmen gaat me redelijk af. Ca 1:05 op Alpe wat me heel erg meeviel.
Ca 20 minuten "verloren" bij de ravitaillering.
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

marcels
Forum-lid

marcels 04 jul 2016 18:12

Niet alleen naar de kilometers kijken, maar vooral naar het type training dat je doet.

wdfl
Forum-lid

wdfl 04 jul 2016 18:36

Maruss schreef:
Erik1.0 schreef:Hoppa! 6e overall en 2e in mijn leeftijdscategorie!
Hulde voor deze topprestatie! Maar dan rijd je je uit de naad en sta op het podium met een zilveren plak :like: terwijl die mannen achter je goud halen :twisted: :? . En niets van deze prestatie in de Nederlandse nationale pers :dislike: , terwijl Verstappen een beetje onderuit gezakt in een auto zit, ook tweede wordt, en er schijnbaar weinig anders belangrijker is in de wereld.

Maar dan hier een verslagje uit het achterveld, want toen ik om 8.15 over de startlijn rolde was Eric waarschijnlijk al over de Glandon heen. Je zou dan ook verwachten dat de snelle mannen/vrouwen zo bezig zijn met het fietsen dat ze alles vergeten, terwijl mensen zoals ik de tijd hebben om het te aanschouwen en in je op te nemen, maar niets is minder waar. In ieder geval voor mij.

De Marmotte ... b] Helaas kreeg ik het nu al meteen standaard werk, "Cyclo's rijden voor dummies", van Havana pas (te) laat onder ogen anders had ik mogelijk mijn startbewijs meteen te koop aangeboden. [/b]

...

Uiteindelijk 10:07 gereden en gelukkig nog net zilver, maar geen medaille want die waren op.
die gids van havana zou ik wel es willen lezen.
ook wel es zin om zoiets te doen.
Wil toch wel iets van voorbereiding hebben.
La marmotte of dolomieten marathon hebben wel iets wat me wel zint.
voor een tijd doen we het niet, maar wil ook geen 15u onderweg zijn :D

respect voor iedereen hier, iedereen heeft zijn gaven en capaciteiten.
jullie hebben hem gereden terwijl ik hier misschien een 80km gebold heb in véél minder spectaculaire omgeving.
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)

djatwork69
Forum-lid

djatwork69 04 jul 2016 18:47

marcels schreef:Niet alleen naar de kilometers kijken, maar vooral naar het type training dat je doet.
Nee weet ik wel maar een minimum heb je toch nodig. Ik rij normaal een 2000 tot aan 3B, dit jaar 3000, vond ik al veel, dan hoor ik daar dat die mannen 15.000km trainen voor 3B?
Hoe doen die dat in godsnaam?

feddesman
Forum-lid

feddesman 04 jul 2016 19:03

Ik doe eigenlijk niet aan specifieke training.
Voornamelijk duurt training waaronder 15 a 20 x Ardennen, Luxemburg.
Valt er veel winst te betalen voor een 1e keer Marmotte met een echt trainingsschema?
Specialized Diverge Axs

Plaats reactie