Petje af voor Erik z'n prestaties, ik doe het 'm niet na. Vrees dat ook met een jaar trainen ik er toch niet het talent voor heb. Maar we hebben het hier wel over de Marmotte, al met al nog steeds een veredelde toertocht of afgetuigde wedstrijd. Dus nationale pers lijkt mij een beetje overdreven.Maruss schreef:Hulde voor deze topprestatie! Maar dan rijd je je uit de naad en sta op het podium met een zilveren plakErik1.0 schreef:Hoppa! 6e overall en 2e in mijn leeftijdscategorie!terwijl die mannen achter je goud halen
![]()
. En niets van deze prestatie in de Nederlandse nationale pers
, terwijl Verstappen een beetje onderuit gezakt in een auto zit, ook tweede wordt, en er schijnbaar weinig anders belangrijker is in de wereld.
La Marmotte 2016
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
En deze komt echt uit het achterveld....
Ik heb er 11.14 over gereden en ben toch trots op die prestatie
Was een drie kwartier langzamer dan ik had ingeschat, dacht dat 10.30 mogelijk moest zijn in mijn 57ste levensjaar
Het klimmen was op alle cols zeer gelijkmatig, met een hf die constant rond de aerobe/anaerobe grens zat.
Maar ik heb dan weinig snelheid. Kom wel alles boven in een zeer (gelijk)matig tempo
Vanaf de Telegraphe tot La Grave regen en wind.
Moest in Bourgh d' Oisan stemmetje in mijn hoofd kelen dat stoppen, beneden aan de Alpe, best prettig zou zijn...
Was behoorlijk gesloopt, maar toch blij dat ik doorgereden ben.
Natuurlijk in niets te vergelijken met de tijden van hierboven, maar ik ben helaas van een andere categorie en kan zoals gezegd heel goed leven met deze "prestatie"
Ik heb er 11.14 over gereden en ben toch trots op die prestatie
Was een drie kwartier langzamer dan ik had ingeschat, dacht dat 10.30 mogelijk moest zijn in mijn 57ste levensjaar
Het klimmen was op alle cols zeer gelijkmatig, met een hf die constant rond de aerobe/anaerobe grens zat.
Maar ik heb dan weinig snelheid. Kom wel alles boven in een zeer (gelijk)matig tempo
Vanaf de Telegraphe tot La Grave regen en wind.
Moest in Bourgh d' Oisan stemmetje in mijn hoofd kelen dat stoppen, beneden aan de Alpe, best prettig zou zijn...
Was behoorlijk gesloopt, maar toch blij dat ik doorgereden ben.
Natuurlijk in niets te vergelijken met de tijden van hierboven, maar ik ben helaas van een andere categorie en kan zoals gezegd heel goed leven met deze "prestatie"
Allard
-
Fietsen?altijd
- Forum-lid
Top prestaties iedereen!
Maak joe woar
-
djatwork69
- Forum-lid
Hoeveel km van januari tot aan La Marmotte trainen jullie?
Volgend jaar rij ik nog eens 3B en de week erna La Canibale, het jaar erop zouden we ook eens naar La Marmotte willen gaan.
Ik heb tegen 3B een 3000km getraind, dit jaar 2956km om precies te zijn
Volgend jaar rij ik nog eens 3B en de week erna La Canibale, het jaar erop zouden we ook eens naar La Marmotte willen gaan.
Ik heb tegen 3B een 3000km getraind, dit jaar 2956km om precies te zijn
Juist de tijden vanuit het achterveld lees ik met veel plezier.Echt afzien en doorzetten ,ook omdat ik hem volgend jaar wil doen vindt ik het interessant.
Wat ik me af vraag hebben degene die hem voor het eerst rijden van te voren nog een tijd voor ogen of is uit rijden voldoende? Lastig om van te voren in te schatten wat je zou kunnen rijden als eerste cyclo.
Voor iedereen dikke pluim!
Wat ik me af vraag hebben degene die hem voor het eerst rijden van te voren nog een tijd voor ogen of is uit rijden voldoende? Lastig om van te voren in te schatten wat je zou kunnen rijden als eerste cyclo.
Voor iedereen dikke pluim!
Specialized Diverge Axs
Iets meer dan 4500 waarvan ca 1200 woon werk op de singlespeed.djatwork69 schreef:Hoeveel km van januari tot aan La Marmotte trainen jullie?
1x de Alternatieve en 1x vanaf Limburg naar Duitsland om hm's te maken.
Verder best vaak 100+ gereden, aantal keer ca 150 en 1x 200.
Hiermee 7:37 op diploma gehaald.
Klimmen gaat me redelijk af. Ca 1:05 op Alpe wat me heel erg meeviel.
Ca 20 minuten "verloren" bij de ravitaillering.
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
die gids van havana zou ik wel es willen lezen.Maruss schreef:Hulde voor deze topprestatie! Maar dan rijd je je uit de naad en sta op het podium met een zilveren plakErik1.0 schreef:Hoppa! 6e overall en 2e in mijn leeftijdscategorie!terwijl die mannen achter je goud halen
![]()
. En niets van deze prestatie in de Nederlandse nationale pers
, terwijl Verstappen een beetje onderuit gezakt in een auto zit, ook tweede wordt, en er schijnbaar weinig anders belangrijker is in de wereld.
Maar dan hier een verslagje uit het achterveld, want toen ik om 8.15 over de startlijn rolde was Eric waarschijnlijk al over de Glandon heen. Je zou dan ook verwachten dat de snelle mannen/vrouwen zo bezig zijn met het fietsen dat ze alles vergeten, terwijl mensen zoals ik de tijd hebben om het te aanschouwen en in je op te nemen, maar niets is minder waar. In ieder geval voor mij.
De Marmotte ... b] Helaas kreeg ik het nu al meteen standaard werk, "Cyclo's rijden voor dummies", van Havana pas (te) laat onder ogen anders had ik mogelijk mijn startbewijs meteen te koop aangeboden. [/b]
...
Uiteindelijk 10:07 gereden en gelukkig nog net zilver, maar geen medaille want die waren op.
ook wel es zin om zoiets te doen.
Wil toch wel iets van voorbereiding hebben.
La marmotte of dolomieten marathon hebben wel iets wat me wel zint.
voor een tijd doen we het niet, maar wil ook geen 15u onderweg zijn
respect voor iedereen hier, iedereen heeft zijn gaven en capaciteiten.
jullie hebben hem gereden terwijl ik hier misschien een 80km gebold heb in véél minder spectaculaire omgeving.
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)
-
djatwork69
- Forum-lid
Nee weet ik wel maar een minimum heb je toch nodig. Ik rij normaal een 2000 tot aan 3B, dit jaar 3000, vond ik al veel, dan hoor ik daar dat die mannen 15.000km trainen voor 3B?marcels schreef:Niet alleen naar de kilometers kijken, maar vooral naar het type training dat je doet.
Hoe doen die dat in godsnaam?