Pinarello of Colnago zóveel beter dan de rest?
-
materialist
- Forum-lid
Volgens mij maken al die replicas reklame voor het origineel
Aan de andere kant stopt Marantz wel heel veel Philips componenten op hun printplaatjescodex schreef:Ik moet er niet aandenken dat er van Marantz en Kenwood(waar ik veel tweedehands/vintage hifi apperatuur van bezit) ook goedkope OEM versie is.
De toegevoegde waarde is dan voor mij persoonlijk verloren.
Dus eigenlijk koop je een Philips CD speler maar dat is qua imago wat onhandig (vergelijkbaar met de Pina geilheid zeg maar) dus koop je een Philips speler waar Marantz op staat
Mij klinkt dit een beetje alsof we alle slachtoffers van criminaliteit in de gevangenis moeten gooien om de criminelen een lesje te leren...codex schreef:Dan denken wij daar anders over.Goed dat je er niets van aantrekt en het bij jezelf houdt.daniel1975 schreef:Niet mee eens. Daarmee zeg je feitelijk dat ik het plezier aan mijn Dogma af moet laten hangen van triestelingen die fake producten kopen?codex schreef: Ik kwam zondag een Pinarello tegen..ik zit me dus gelijk af te vragen of het wel een echte of een chinees was.
Lijkt me waardeloos voor diegene die wel een echte heeft.
Kortom een enorme devaluatie in het plezier van je fiets.
No way, ik fiets voor mijzelf op die fiets, niet voor een ander.
Ikzelf vind dat iedereen juist helemaal geen Pinarello's moet kopen, zodat de leverancier dan wel wordt gedwongen om een eind toemaken aan die fake producten(OEM).
Zo geef je een duidelijke signaal af.Dat je als consument niet meer tolereert dat er ook OEM/fake versie's meer worden gemaakt.
Ik moet er niet aandenken dat er van Marantz en Kenwood(waar ik veel tweedehands/vintage hifi apperatuur van bezit) ook goedkope OEM versie is.
De toegevoegde waarde is dan voor mij persoonlijk verloren.
Het stoppen met het kopen van alle westerse producten waarvan in China nep versies worden nagemaakt lijkt mij ook niet echt bevorderlijk voor onze economie...
Campagnolo Ultra Dork
Je hebt natuurlijk ook nog echte Vintage Marantz (pre Philips), en tegenwoordig is het Denon dat de scepter zwaait bij Marantz.Gastheerg schreef:Aan de andere kant stopt Marantz wel heel veel Philips componenten op hun printplaatjescodex schreef:Ik moet er niet aandenken dat er van Marantz en Kenwood(waar ik veel tweedehands/vintage hifi apperatuur van bezit) ook goedkope OEM versie is.
De toegevoegde waarde is dan voor mij persoonlijk verloren.![]()
Dus eigenlijk koop je een Philips CD speler maar dat is qua imago wat onhandig (vergelijkbaar met de Pina geilheid zeg maar) dus koop je een Philips speler waar Marantz op staat
Overigens zat vroeger in zowat iedere high end cd-speler een Philips loopwerk...
Campagnolo Ultra Dork
-
scottpch
- Forum-lid HC
Vroeger, dan spreek ik over 30 jr terug, Konden we in de Philips personeelwinkel al Marantz apparatuur kopen, naast het normale Philips gamma.
Zowiezo zat er in de begintijd van de CD in elk vreemd merk wel een Philips loopwerk, toen was het nog hoogwaardig materiaal. Denk maar eens aan de Motional Feedback luidsprekers!
Tegenwoordig is het 3x keer niks wat ze produceren.
Als ze al wat produceren....
Zowiezo zat er in de begintijd van de CD in elk vreemd merk wel een Philips loopwerk, toen was het nog hoogwaardig materiaal. Denk maar eens aan de Motional Feedback luidsprekers!
Tegenwoordig is het 3x keer niks wat ze produceren.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Overigens wil het toeval dar ik hier wel een leuk setje Marantz in de woonkamer heb staan, met Kef speakers. Maar das wel heel offtopic 
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
GoldenRatio
- Forum-lid
Audio apparatuur heb je net als veel andere producten in verschillende prijsklasses.
In principe zegt alleen een merk vrij weinig tot niets. Het gaat meer over welk model precies.
Fake Pina's is dat slecht?
Valt moeilijk te beoordelen. Veel mensen die replica's kopen (vind ik persoonlijke een betere term mits goed uitgevoerd) zullen misschien nooit een echte kopen omdat die financieel buiten bereik zijn. Bij anderen kan het juist tenslotte een aanzet zin om later eens een echte te bezitten. Daarnaast kan een fabrikant ook profiteren door de stijgende bekendheid onder een grotere groep mensen. (Dit fenomeen geldt ook net zo goed voor zogenaamde illegale software en andere media)
Ongewenst is wel als aanbieders replica's verkopen als echte.
In principe zegt alleen een merk vrij weinig tot niets. Het gaat meer over welk model precies.
Valt moeilijk te beoordelen. Veel mensen die replica's kopen (vind ik persoonlijke een betere term mits goed uitgevoerd) zullen misschien nooit een echte kopen omdat die financieel buiten bereik zijn. Bij anderen kan het juist tenslotte een aanzet zin om later eens een echte te bezitten. Daarnaast kan een fabrikant ook profiteren door de stijgende bekendheid onder een grotere groep mensen. (Dit fenomeen geldt ook net zo goed voor zogenaamde illegale software en andere media)
Ongewenst is wel als aanbieders replica's verkopen als echte.
Heb net ook effe gekeken..Marantz en Dali speakers..daniel1975 schreef:Overigens wil het toeval dar ik hier wel een leuk setje Marantz in de woonkamer heb staan, met Kef speakers. Maar das wel heel offtopic
Het is eigenlijk precies andersom.elefantino schreef:Dat zou ik ook zeggen.daniel1975 schreef:Waarom? Als het origineel toch goed is en wat je zoekt, dan doet de rest er toch niet toe?
Als je je druk maakt om wat anderen van je denken/hoe anderen je zien, ligt dat blijkbaar anders. Ik kan geen andere verklaring vinden voor het feit dat je je fietsplezier laat vergallen omdat sommigen op replica's rondrijden.
Ik maak me helemaal niet druk om wat anderen vinden.Ik zelf vind wat over anderen.
Het is een soort gevoel van onrechtvaardigheid.Ik vind het onrechtvaardig van fabrikanten.
Wel is het acceptabel als ze de OEM/fake duidelijk herkenbaar maken en een andere naam zoals Chinanello geven.
Omdat fabrikanten dat zelf niet doen.
Omdat de oem/fake kopers, nu eenmaal een betaalbaar product willen kopen,(die zullen er altijd blijven).
Blijft over : de enigste kans om de fabrikanten te dwingen,is om niet meer de originele Pina's te kopen.
Maar ja
je hebt natuurlijk helemaal groot gelijk als je bij jezelf denkt: Wat fuckt het mij..ik heb een originele en een ander zoekt het maar uit.
En wat Golden Ratio opmerkt is ook helemaal goed geformuleerd.>>>>>>
Valt moeilijk te beoordelen. Veel mensen die replica's kopen (vind ik persoonlijke een betere term mits goed uitgevoerd) zullen misschien nooit een echte kopen omdat die financieel buiten bereik zijn. Bij anderen kan het juist tenslotte een aanzet zin om later eens een echte te bezitten. Daarnaast kan een fabrikant ook profiteren door de stijgende bekendheid onder een grotere groep mensen.<<<<<<<<
En wat audio apperatuur betreft.Mijn tweede grote hobby(vooral young-vintage/vintage) en stereo vanzelf.Praat me niet over dat surround gedoe en netwerk spelers
Marantz is mijn merk om zijn klankkleur(beetje vol en warm en niet echt analytisch)
Moet je wel de goede type's/serie's hebben.Ze zijn nieuw niet te betalen(wel E2500-3000 per hifi-element) , daarom heb ik alles tweedehands.
Marantz is als mijn Synapse. ... zo degelijk en betrouwbaar als het maar kan zijn.
en terug op de fietsen>>
-replica's zouden herkenbaar moeten zijn en niet de originele naam dragen
-ongewenst is wel als aanbieders replica's verkopen als echte.
We moeten er toch niet aan denken, dat over 20 jaar alles bestaat uit originele en replica- producten.Dat je een replica apple computer hebt, een replica auto, we eten replica voedsel een replica marantz hifi set en een replica vrouw.! (replica tieten zijn er alang).
Dat gaat nog verder dan het boek van George Orwell, wat we moesten lezen op de middelbare school.
Waarom fietsen fabrikanten dan wel replica's mogen maken is me nog steeds een raadsel en waarom er nog geen europese regels(wetgeving) hiertegen is, ook.Maar in het china topic staat het vast vol met de reden hiervoor.
iedereen trouwens veel luisterplezier thuis,
met je marantz of welke apparatuur dan ook.
Laatst gewijzigd door codex op 07 jan 2014 17:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik heb geen bezwaar tegen replica's als ze het er maar wel duidelijk op zetten.
Zelf heb ik niet de behoefte om "te doen alsof" met nepspullen omdat ik de echte niet kan betalen. Ik neem namelijk aan dat de neppers (meestal) ook niet de kwaliteit bieden van de echte dus uiteindelijk neem je alleen jezelf in de maling en misschien een paar fietsenfreaks die je vanaf 20 meter afstand zien fietsen en niet kunnen zien dat je op een nepper rijdt.
Tja waarom je dat wilt?
Iemand een nepper verkopen als ware deze echt valt volgens mij toch gewoon onder oplichting?

Zelf heb ik niet de behoefte om "te doen alsof" met nepspullen omdat ik de echte niet kan betalen. Ik neem namelijk aan dat de neppers (meestal) ook niet de kwaliteit bieden van de echte dus uiteindelijk neem je alleen jezelf in de maling en misschien een paar fietsenfreaks die je vanaf 20 meter afstand zien fietsen en niet kunnen zien dat je op een nepper rijdt.
Tja waarom je dat wilt?
Iemand een nepper verkopen als ware deze echt valt volgens mij toch gewoon onder oplichting?
Helaas niet, toen er bij mij voor de deur al een fiets uit de singel werd gevist was het dit:codex schreef: fietsenvissers.
Je moest trouwens eens weten wat voor fietsen er in de grachten worden gedumpt door stappers.Maar daar zal wel geen racefietsen tussen zitten[/img]

Veni. Vidi. Fietsie.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
codex schreef:IK moet er persoonlijke niet aan denken dat er ook chinese Cannondale's komen, want dan verkoop ik de dag erna gelijk mijn fiets of sodemieter hem hier in de vaart.Want dan heeft hij totaal geen gevoelswaarde meer voor mij.
Dat heb je met impulsieve uitspraken, of gaat dit echt gebeuren?Ernie C. schreef:Vertel mij even in welke vaart je hem sodemietert, dan vis ik hem er wel uit.
http://nl.aliexpress.com/item/Carbon-Su ... 25506.html
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik heb nog een mooi stalen frame van Columbus SLX liggen en ben al een tijdje aan het dubben wat ik daarvan moet maken.
(ik noem het echte fabrikaat niet anders krijg ik XXXXX adepten op m'n dak....)
Paar jaar als winterfiets gebruikt, maar ziet er nu zo voddig uit dat er gespoten moet worden
Neig steeds meer in de richting van een Piranello of Colango
(ik noem het echte fabrikaat niet anders krijg ik XXXXX adepten op m'n dak....)
Paar jaar als winterfiets gebruikt, maar ziet er nu zo voddig uit dat er gespoten moet worden
Neig steeds meer in de richting van een Piranello of Colango
Als u dit leest heeft de Grote Limbozeis het niet weggehaald