Alles over vakanties op én met de fiets

Sportful Dolomiti Race

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 25 mei 2016 20:45

Maar x hoogtemeters in heuvelachtig terrein is veel zwaarder dan dezelfde hoeveelheid in het hooggebergte.

magoo
Forum-lid

Gebruikersavatar magoo 25 mei 2016 22:40

Eens met Havana. Dit soort ritten, 180 km met ongeveer 3000 hms zijn een prima training. De rest doe je er die dag gewoon vanzelf bij door de sfeer van het gehele evenement! ;)
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

AppieN
Forum-lid

AppieN 26 mei 2016 11:32

Hou ik me maar aan vast dan . Achteraf ook veel te weinig gedronken....3,5 bidon op een dergelijke rit echt te weinig volgens mij

AppieN
Forum-lid

AppieN 13 jun 2016 10:45

Jullie al spullen aan het pakken. Ik heb gisteren de gf Marcialonga gereden als voorbereiding. Woensdag richting Feltre...

JoostG
Forum-lid

JoostG 13 jun 2016 12:48

Nog niet aan het pakken, maar wel al de benodigde kleding in de wasmachine geknikkerd. Donderdagochtend gaat de wekker om 3.45 in Hilversum en verwacht ik om 4.30 weg te rijden naar Canal San Bovo. Ik zit al wel naar de meerdaagse weersverwachting te kijken. Die is de afgelopen dagen van dramatisch (regen en onweer) gewijzigd in eigenlijk wel goed weer voor een rondje van 200km in de bergen.....
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 13 jun 2016 12:51

Wij vertrekken donderdag vanuit Maastricht. We hebben besloten die dag niet meer te gaan fietsen en dat heeft als voordeel dat we niet idioot vroeg op hoeven.

Ik houd dit lokale weerbericht in de gaten, dat is (denk ik) een stukje betrouwbaarder dan Weeronline of de Apple weer app. Je moet kijken naar Belluno (BL).

http://www.arpa.veneto.it/previsioni/en ... lomiti.php

Komend weekend is nog veel te ver weg om er iets van te kunnen zeggen. Dat zal op z'n vroegst woensdag of donderdag duidelijk worden. Ik neem een berg kleding mee en zie ter plekke wel wat ik meeneem.

JoostG
Forum-lid

JoostG 13 jun 2016 14:26

Die berg kleren neem ik mee. Waarom weet ik niet. Ik ken mezelf inmiddels goed genoeg dat ik op de dag zelf hooguit een lik vaseline extra neem, met armstukken en een regenjasje. Ik ben overigens wel iemand die goed tegen slecht weer kan, en wat minder tegen hitte.

Ik heb er ontzettend veel zin in: 4 dagen bergen op rijden, goed eten, en goed gezelschap (en even geen 'slecht luisterende kleine stuiterballen' om mij heen).

En wie weet komen we elkaar tegen op de Autobahn. Allemaal zwaaien naar de hipsterbaard in de 16 jaar oude Saab :winkthumb:
insta #gravelgremmen

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 13 jun 2016 14:33

Jullie gaan 4 dagen op rij fietsen.....? Wat zijn jullie allemaal van plan?

Wij gaan met z'n vieren in een zwarte Citroën Picasso. Een soort bus :D Ik kijk vooral uit naar het bier drinken en slechte grappen maken. :winkthumb:

JoostG
Forum-lid

JoostG 13 jun 2016 15:47

havana schreef:Jullie gaan 4 dagen op rij fietsen.....? Wat zijn jullie allemaal van plan?

Wij gaan met z'n vieren in een zwarte Citroën Picasso. Een soort bus :D Ik kijk vooral uit naar het bier drinken en slechte grappen maken. :winkthumb:
Bier drinken tijdens het rijden? Boefjes.....

Ik rijd donderdag na aankomst meteen vanuit Canal San Bovo naar Lago Calaita. Vrijdag heb ik een rondje in gedachte met onder meer de Gobbera en Passo Brocon (verkorte versie 133km variant) en zaterdag dalen we per auto af naar Feltre voor de startbewijzen en willen we een rondje maken met de Praderadego en passo San Boldo.
Zondag kruip ik dan bij jullie in het wiel voor de Sportful Race zelf ;)
insta #gravelgremmen

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 13 jun 2016 15:53

Dan zul je lekker uitgerust aan de start staan zondag, haha.

Wij zijn nog in discussie wat we donderdag willen doen. Een tweetal wil de Manghen wel verkennen maar @csteenbe (alias opa) vindt dat te zwaar. Wellicht dat het de Monte Grappa zal worden.

Zaterdag rust, misschien per auto wat verkennen.

Enneh... uiteraard geen bier onderweg... ;)

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 13 jun 2016 16:34

@JoostG misschien kunnen die 2 van ons met jou meerijden vrijdag, hoeven ze de Manghen niet te doen hahaha.

Vrijdag een mooi Colletje pakken en zaterdag een beetje in het dorp rond hangen en misschien stukje los fietsen en dan vind ik het best wordt zondag zwaar zat....
YFood !!!

AppieN
Forum-lid

AppieN 13 jun 2016 18:38

Ik ga woensdag vanuit Predazzo richting Feltre. Kan dan vast mooi de Passo Rolle doen en misschien ook de Passo Croce D'aune. Is nl precies de route naar het verblijf in Pedavena. Donderdag wrs de Manghen op dan kan ik vrijdag en zaterdag mooi rustig aan doen...Heb er vreselijk veel zin in maar zie er ook tegenop als een beer. Als ze net zo als gekken racen als zondag tijdens de Maricalonga hou ik mijn hart vast :o

Plaats reactie