M.b.v. de ANT+ Directory kun je uitzoeken wat met wat werkt. Garmin en B'TWIN-spullen werken gewoon met de Rox 10.0 (ik gebruik zelf de hartslag-band van Geonaute = B'TWIN, die ik onlangs tijdens de 'sale' voor weinig kon kopenmerlin64 schreef:...Een sensor met cadans en snelheid in een is idd een interessante optie, ik geloof dat Garmin en Specialized er ook een hebben al weet ik niet wat die kosten en of die competable zijn met de ROX10...
Sigma Rox 10 GPS
- Le Grimpeur
- Forum-lid
60 x Ventoux
- Le Grimpeur
- Forum-lid
Dat weet ik natuurlijk ook niet. De Rox is mijn eerste GPS-computer. Hier op het forum, o.a. in posts van havana (die 'enige' ervaring met die sensoren heeft
), lees ik steeds dat de hartslagband van B'TWIN minstens zo goed, zo niet beter, functioneert als die van Garmin. En ik heb ook wel soortgelijke berichten over hun snelheid/cadanssensor gelezen. Ik ben zelf trouwens nog aan het nadenken over de nieuwe maagneetloze Garmin sensoren. Die voor de cadans klem je om de linker crank en die voor de snelheid om de as van het voor- of achterwiel. Maar die die sensoren zijn wel behoorlijk 'aan de prijs'.
60 x Ventoux
Ok thx voor de info! Dan ga ik gewoon de basis bestellen en de sensoren haal ik dan wel bij de decathlon. Paar euro minder kwijt en ook nog een gecombineerde cadans+snelheid sensor voor de achteras.
Ben benieuwd hoe de rox gaat bevallen, helaas niet veel tijd om alles goed uit te proberen voor de rit van zaterdag. Maar zal mijn bevindingen na zaterdag uiteraard ook even delen hier!
Ben benieuwd hoe de rox gaat bevallen, helaas niet veel tijd om alles goed uit te proberen voor de rit van zaterdag. Maar zal mijn bevindingen na zaterdag uiteraard ook even delen hier!
Ik ben erg benieuwd hoe de sensoren het gaan doen.spurlie schreef: Paar euro minder kwijt en ook nog een gecombineerde cadans+snelheid sensor voor de achteras.
Rob.
Vanavond na het werk een rondje gemaakt met de rox 10.0. Eerste indruk is positief. Via gpsies een route gedownload (kan via data center) en overgezet naar de rox. Verder alle instellingen nagelopen en ingevuld wat ingevuld moest worden. De informatie die getoond wordt op het scherm even standaard gelaten, die ga ik morgen naar mijn eigen voorkeuren nog aanpassen. Sensoren koppelen was zo gepiept.
Het navigeren werkt prima, maar moet zeggen dat ik nog niet op onbekend terrein heb gefietst. Dankzij de hartslag en cadans kun je wat doelgerichter trainen.
Ik had wel een klein probleempje. Regelmatig gaf de rox een auto start melding, die normaal gesproken toch alleen komt als je onder de auto stop snelheid bent geweest (deze heb ik op de standaard 2,2km/h laten staan). Iemand bekend met dit probleem en weet hoe ik dit euvel kan oplossen?
Overigens zie ik in de data analyse de punten naar snelheid 0 ook terug, in strava is dit niet meer te zien.
Het navigeren werkt prima, maar moet zeggen dat ik nog niet op onbekend terrein heb gefietst. Dankzij de hartslag en cadans kun je wat doelgerichter trainen.
Ik had wel een klein probleempje. Regelmatig gaf de rox een auto start melding, die normaal gesproken toch alleen komt als je onder de auto stop snelheid bent geweest (deze heb ik op de standaard 2,2km/h laten staan). Iemand bekend met dit probleem en weet hoe ik dit euvel kan oplossen?
Overigens zie ik in de data analyse de punten naar snelheid 0 ook terug, in strava is dit niet meer te zien.
Ja ik heb ook een sensor voor de snelheid. Is een cadans en snelheidssensor in één van b'twin. Sensor zit gewoon op de achterbrug van de fiets en kan niet echt op een andere plek gemonteerd worden. Wellicht eens proberen om de sensor wat dichterbij het magneetje te zetten. Hoewel de sensor dan toch vaker/langer niet zou moeten werken ipv een fractie van een seconde.
Morgenavond kan ik nog een rustig proefritje maken, Maar zaterdag hoop ik toch dat alles gewoon goed werkt.
Morgenavond kan ik nog een rustig proefritje maken, Maar zaterdag hoop ik toch dat alles gewoon goed werkt.
Een verse batterij van een goed merk wil ook nog wel een verschil maken.
Ik heb afgelopen winter zitten klooien met mijn cadans sensor met een goedkope batterij, viel telkens even weg tijdens het rijden. ik heb toen een batterij gemonteerd van een goed merk en sindsdien geen problemen meer gehad.
Rob.
Ik heb afgelopen winter zitten klooien met mijn cadans sensor met een goedkope batterij, viel telkens even weg tijdens het rijden. ik heb toen een batterij gemonteerd van een goed merk en sindsdien geen problemen meer gehad.
Rob.
Heb antwoord van Sigma zelf:
Dus voor anderen: de btwin speed/cadans beter dus ff links laten liggen.
Ik kijk het nog ff aan. Het heeft verder niet heel veel invloed op de gemeten waarden.We hebben van andere gebruikers vernomen dat die ook problemen hebben met de (goedkope) Decathlon sensoren. Nadat zij de originele Sigma ANT sensoren besteld hebben, ging de pairing en metingen meteen goed.
- Le Grimpeur
- Forum-lid
De reactie van Sigma is er m.i. een uit de categorie 'Wij van WC Eend adviseren ...'spurlie schreef:Heb antwoord van Sigma zelf:Ik kijk het nog ff aan. Het heeft verder niet heel veel invloed op de gemeten waarden.We hebben van andere gebruikers vernomen dat die ook problemen hebben met de (goedkope) Decathlon sensoren. Nadat zij de originele Sigma ANT sensoren besteld hebben, ging de pairing en metingen meteen goed.
Als je op de Franse site van Decathlon kijkt, zie je dat er veel gebruikers erg tevreden zijn over hun snelheids- en cadanssensor (i.c.m. Garmin en Bryton apparaten). Er zijn ook gebruikers die 'problemen' hebben: sommigen omdat ze hem willen combineren met een niet-ANT+ computer, anderen omdat ze de sensoren kennelijk niet stevig genoeg gemonteerd hebben en de boel ging trillen/bewegen. Een enkele keer was er 'iets' met de batterij en konden ze een nieuwe batterij krijgen van Decathlon.
En je kunt natuurlijk de pech hebben dat je net een exemplaar hebt getroffen dat problemen geeft. Secuur en stevig monteren is waarschijnlijk wel een eerste vereiste voor het goed functioneren. Ik kan er verder helaas niet over meepraten, omdat ik (nog) geen snelheids- en cadanssensor geïnstalleerd heb. Ik gebruik wel de hartslagband van Decathlon en die doet het goed, behalve bij hoge snelheden tijdens afdalingen, dan 'klappert' er kennelijk te veel, waardoor de sensor daar ook aan mee gaat doen
Als je er niet tevreden over bent, omdat e.e.a. niet goed werkt, kun je de sensor-set toch ruilen voor een ander exemplaar of gewoon terugbrengen en je €'s terugvragen, lijkt mij zo.
60 x Ventoux