Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Amstel Gold Race (elite)

eelcoz

eelcoz 16 apr 2012 08:32

Wat ik trouwens niet helemaal begreep was dat er gisteren zo geklaagd werd over de kou. Althans, ik hoorde Terpstra er over, en ook Ducrot (ja, ik keek eens naar de NOS) bleef er maar over doorgaan. Waar hebben we het over? Het was een graad of 9. Er zullen genoeg forumleden zijn die zonder problemen 5 a 6 uur fietsen met die temperatuur. Er bestaat toch zoiets als kleding? Daarnaast zag ik gisteren weer allemaal korte broeken in het peloton. Ik begrijp wel dat je bij hoge intensiteit veel eerder met een korte broek kunt rijden, maar dan moet je ook niet klagen dat het zo koud is.

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 16 apr 2012 08:42

Die kou wordt verergerd door de Noordenwind. Kou is koud. Kou en veel wind is nog kouder. Kou en koude noordenwind is nog veeeeel kouder.

Ik heb gisteren 300 km motor gereden. 150 km met wind mee en 150 km met straffe wind tegen. Ik kwam verkleumd van mijn motor af. En dat ondanks een pak warme kleding en handvatverwarming. En kou sloopt een renner. Dat vreet energie. Energie die je dus niet kunt gebruiken voor hard fietsen
Live fast; die young. mijn blog

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 16 apr 2012 08:46

Ik denk dat het peloton eerst behoorlijk nat is geregend, voordat de eerste beelden doorkwamen. Dan is het best lastig om het warm te houden. Zeker als de intensiteit laag is (diegenen die aan het sparen zijn voor de finale). Ik denk niet dat de jongens uit de kopgroep bij de klagers hoorden...;o)

toontje68
Forum-lid

toontje68 16 apr 2012 09:15

knutmo schreef:Afbeelding
Prachtige foto!!! Geweldig.
S-Works Tarmac Sram E-tap Mavic Pro Carbon slc

kauwvot
Forum-lid

Gebruikersavatar kauwvot 16 apr 2012 09:29

Graad of negen? Om half twee kwamen ze praktisch voorbij de voordeur, bij amper 4 en een halve graad... Lekker was anders gisteren.
Overigens maar een enkeling gezien met overschoenen, maar ook maar een enkeling in korte broek en korte mouwtjes.

knutmo
Forum-lid

knutmo 16 apr 2012 09:33

eelcoz schreef:Wat ik trouwens niet helemaal begreep was dat er gisteren zo geklaagd werd over de kou.
Ben je gisteren buiten geweest? Heb je gefietst?

Het was echt bar koud! Die wind nekte je.

perik
Forum-lid

perik 16 apr 2012 09:36

Ik heb gisteren lekker gefietst hoor! Tijdens Vdl-Vdl vorige week was het veel kouder. Op de Posbank zaten de wandelaars massaal op het terras, maar dat vond ik dan ook weer wat teveel van het goede.

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 16 apr 2012 09:39

eelcoz schreef:Wat ik trouwens niet helemaal begreep was dat er gisteren zo geklaagd werd over de kou. Althans, ik hoorde Terpstra er over, en ook Ducrot (ja, ik keek eens naar de NOS) bleef er maar over doorgaan. Waar hebben we het over? Het was een graad of 9. Er zullen genoeg forumleden zijn die zonder problemen 5 a 6 uur fietsen met die temperatuur. Er bestaat toch zoiets als kleding? Daarnaast zag ik gisteren weer allemaal korte broeken in het peloton. Ik begrijp wel dat je bij hoge intensiteit veel eerder met een korte broek kunt rijden, maar dan moet je ook niet klagen dat het zo koud is.
Ja, ik snap het ook niet helemaal. 9 graden is gewoon niet koud (en ja, ik heb gisteren gefietst). Ik begrijp wel dat renners geen Goretex jack aandoen, omdat dat teveel wind vangt. Maar als je er echt last van hebt, zorg dan dat je het niet koud heb. En die korte broeken: Dat is toch nergens voor nodig. Dat het kan wil nog niet zeggen dat het moet. Het is voor mij een van de voorbeelden van het lichte amateurisme in deze sport; ik bedoel, er is zoveel aandacht voor aerodynamica tegenwoordig, voor trainingsmethoden, en dan zit je met aerodynamische en goed getrainde renners die het koud hebben....

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 16 apr 2012 09:42

Het is algemeen bekend dat ratio in het peloton veel minder belangrijk is dan traditie en gewoonte.

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 16 apr 2012 10:06

Beenstukken die zeiknat worden en lange tijd blijven is per definitie een beter idee? Of dat moet ook een Gore-Tex broek zijn?

herera
Forum-lid

Gebruikersavatar herera 16 apr 2012 10:16

Ik heb alleen de samenvatting kunnen zien gisteren, en zo zien en te lezen heb ik niks gemist aan de hele uitzending.
By the way, mooie foto Knutmo
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 16 apr 2012 10:31

ponsteen schreef:
eelcoz schreef:Wat ik trouwens niet helemaal begreep was dat er gisteren zo geklaagd werd over de kou. Althans, ik hoorde Terpstra er over, en ook Ducrot (ja, ik keek eens naar de NOS) bleef er maar over doorgaan. Waar hebben we het over? Het was een graad of 9. Er zullen genoeg forumleden zijn die zonder problemen 5 a 6 uur fietsen met die temperatuur. Er bestaat toch zoiets als kleding? Daarnaast zag ik gisteren weer allemaal korte broeken in het peloton. Ik begrijp wel dat je bij hoge intensiteit veel eerder met een korte broek kunt rijden, maar dan moet je ook niet klagen dat het zo koud is.
Ja, ik snap het ook niet helemaal. 9 graden is gewoon niet koud (en ja, ik heb gisteren gefietst). I..
Waar halen jullie die 9 gr vandaan? Met de start was het 4-5gr en ze zijn natgeregend.....
En ga jij maar eens 5-6 uur fietsen met die omstandigheden. Tijdens de laatste anderhalf uur hebben ze ook nog een paar spetters gehad. Ik vind het wel heel makkelijk om die koude-opmerkingen op deze manier even als onzin weg te zetten.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Plaats reactie