Parijs-Roubaix 2012 (Elite)
Prachtige koers gezien - en mooi dat Boonen dit jaar weer laat zien dat hij één van de allergrootsten is - alsof hij dat nog moest bewijzen met al drie keer PR, twee keer RVV en een wereldkampioenschap in zijn achterzak. Het zou mooi zijn als er weer eens een NL renner de prijzen die Boonen de afgelopen weken bij elkaar heeft gefietst in zijn totale carriere bij elkaar rijdt.
- jeroenkuiper
- Forum-lid
een prestatie waar belgie trots op mag zijn! heer en meester op de kasseien!
jammer dat nicky niet langer mee kon met boonen, was mooi geweest als hij toch had kunnen meerijden voor een podiumplaatsje.
ben benieuwd of tommeke de prestatie van Roger De Vlaeminck kan verbeteren door volgend jaar zijn hele hand te mogen opsteken...
jammer dat nicky niet langer mee kon met boonen, was mooi geweest als hij toch had kunnen meerijden voor een podiumplaatsje.
ben benieuwd of tommeke de prestatie van Roger De Vlaeminck kan verbeteren door volgend jaar zijn hele hand te mogen opsteken...
-
bottecchia
- Forum-lid
De kans dat hij daar nog eens toeslaat is natuurlijk niet ondenkbeeldig. Maar volgend jaar zal er normaal gesproken ook een zeer gretige Cancellara aan de start staan en wellicht ziet de wereld er dan wel weer heel anders uit. Ik moest er nog aan denken tijdens de koers van zondag. Stel dat die twee elkaar in deze vorm hadden mogen bekampen. Wat had dat voor een geweldige strijd op kunnen leveren.
Vanmiddag ga ik eens lekker door m'n foto's heen bladeren. Onderstaande foto had ik vooraf al bedacht maar in de euforie van het moment vergat ik goed scherp te stellen. Jammer maar in zwart/wit gaat het nog wel. Al is het maar vanwege het moment....

Vanmiddag ga ik eens lekker door m'n foto's heen bladeren. Onderstaande foto had ik vooraf al bedacht maar in de euforie van het moment vergat ik goed scherp te stellen. Jammer maar in zwart/wit gaat het nog wel. Al is het maar vanwege het moment....

Gastheerg schreef:Vond trouwens wel dat Boom het podium erg makkelijk liet lopen.
Dacht dat Boom wel even de tweede plaats op ging eisen, met een machtige sprint van kop af aan, ....helaas. Zag er sterk uit, na weigerend materiaal opnieuw aansluiten bij de achtervolgers om vervolgens ogenschijnlijk eenvoudig van ze weg te rijden. In het interview na afloop repte hij niet over kramp, hij bleef op kop rijden om Terpstra en Turgot niet te laten aansluiten. Dus gewoon de benen leeg... Toch een puike prestatie!daniel1975 schreef:Boom was verrot volgens mij. Boogie had het over kramp.
-
bottecchia
- Forum-lid
Het optreden van Boom op de baan vond ik vooral vlees nog vis. Als je op kop gaat rijden om Terpstra en Turgot af te houden is het wel handig als je ook een beetje snelheid maakt. Nu gaat hij in een lastige positie zitten voor de sprint én hij ziet er twee terugkomen. Vervolgens laat 'ie dan de sprint ook nog heel makkelijk lopen. Alsof die andere jongens nog fris zijn. Je fietst daar wel voor een podiumplaats Parijs-Roubaix.
Ik ben soms misschien een beetje te kritisch op Boom. Maar dat is vooral omdat ik het gevoel heb dat er veel meer in zit. Hij ontwikkelt zich te weinig terwijl hij veel eigenschappen lijkt te hebben waardoor hij deze klassieker een keer zou moeten kunnen winnen.
Ik ben soms misschien een beetje te kritisch op Boom. Maar dat is vooral omdat ik het gevoel heb dat er veel meer in zit. Hij ontwikkelt zich te weinig terwijl hij veel eigenschappen lijkt te hebben waardoor hij deze klassieker een keer zou moeten kunnen winnen.
-
bottecchia
- Forum-lid
Nog wat foto's van zondag. Te beginnen met sfeerproeven en de aankomst van de junioren.

Werk aan de winkel voor de mannen van Au Pavé...

Mads Schmitz uit Denemarken. Ook hij kwam solo aan....

Schmitz, Turgis en Dibben. Toekomstige helden?

Werk aan de winkel voor de mannen van Au Pavé...

Mads Schmitz uit Denemarken. Ook hij kwam solo aan....

Schmitz, Turgis en Dibben. Toekomstige helden?

-
eelcoz
Door familieverplichtingen (kon ik echt niet onderuit helaas) slechts de laatste 40 km kunnen kijken. Ik heb dus voornamelijk naar een solerende Boonen zitten kijken.
Diep respect voor z'n prestatie, wat een klasbak! Voor mij is Parijs-Roubaix de mooiste klassieker om te kijken (op korte afstand gevolgd door L-B-L): Vaak is er al vroeg vuurwerk, het weer speelt een serieuze rol, (voornamelijk) vlak maar o zo zwaar, het drama en de heroiek. Daarnaast is het natuurlijk een genot voor het oog om een renner als Boonen of Cancellara in volle vaart over een zware strook te zien denderen en tot slot die wielerbaan...
-
eelcoz
Kan De Vlaeminck ook nog iets anders dan afgeven op de huidige generatie. De man begint een beetje vermoeiend te worden:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2698/Spo ... onen.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2698/Spo ... onen.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb het al meermaals eerder gemeld dat ik niet begrijp dat de media hem steeds opzoekt voor alleen een paar onliners. Dat heeft toch iets ranzigs en zit wat mij betreft zelf op het niveau van Story en Weekend.eelcoz schreef:Kan De Vlaeminck ook nog iets anders dan afgeven op de huidige generatie. De man begint een beetje vermoeiend te worden:
In die zin bestaat in mijn ogen ook geen kwaliteitspers meer.
Dit keer kiest de Volkskrant er dus voor om wat lekkere stemmingmakerij. Sterker was geweest als ze de kranten van 18 april 1977 er nog eens bij hadden gehaald en deze De Vlaeminck onder z’n neus hadden gestopt. Vooral de Fransen kranten van die dag!
Overigens de kritiek die TOEN in de krant staat mag er van mij vandaag ook in staan en in die zin zit er wel een vleugje van waarheid in het verhaal van De Vlaeminck. De kritiek die zijn concurrenten toen kregen was ook niet mals!
Om de prestatie van Boonen te bagatelliseren is zwaar misplaatst, maar met een echt sterke tegenstand was Boonen er met een solo van 60km echt niet mee weggekomen.
Echte kwaliteitspers duikt wat dieper zo’n dossier in en neemt niet alleen wat populistische oneliners op van een ex-kampioen die (begrijpelijk) baalt dat hij een record moet delen.
Zwakke reactie van De Vlaeminck en een erg zwak stuk van De Volkskrant.
-
eelcoz
Mee eens, Gastheerg.
Ik ken De Vlaeminck eigenlijk alleen maar van dit soort reacties, wat natuurlijk niet alleen zijn schuld is. Overigens kwam hij voorbij in de docu van Wilfried de Jong en daar kwam hij erg sympathiek over. Hij heeft natuurlijk niet helemaal ongelijk, maar het komt een beetje verzuurd over.
En de Volkskrant; tja, de kop boven het stukje is al behoorlijk tendentieus. Zelfs "kwaliteitskranten" zijn tegenwoordig niet meer vies van een beetje ranzigheid (zie ook het gedoe rond prins Friso in NRC), alles voor de sappige quote of kop.
Ik ken De Vlaeminck eigenlijk alleen maar van dit soort reacties, wat natuurlijk niet alleen zijn schuld is. Overigens kwam hij voorbij in de docu van Wilfried de Jong en daar kwam hij erg sympathiek over. Hij heeft natuurlijk niet helemaal ongelijk, maar het komt een beetje verzuurd over.
En de Volkskrant; tja, de kop boven het stukje is al behoorlijk tendentieus. Zelfs "kwaliteitskranten" zijn tegenwoordig niet meer vies van een beetje ranzigheid (zie ook het gedoe rond prins Friso in NRC), alles voor de sappige quote of kop.