Mavic Cosmic Carbone SLR 2012 (exalith)
- Stuntman Mike
- Forum-lid
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04
Nee, maar denk erover om eens een set te proberen.
campa zegt zelf dat de remrand uiteindelijk wel blank word
Echter is de rand hard geadoniseerd en de rand zou pas blank worden bij ver gevorderde slijtage.
Wel i.cm. de blauwe campa rembloken
Echter is de rand hard geadoniseerd en de rand zou pas blank worden bij ver gevorderde slijtage.
Wel i.cm. de blauwe campa rembloken
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
om alleen met droog weer met de exalith randen te rijden is natuurlijk ook een beetje te veel van het goede. Denk toch wel dat ik ga proberen ze te laten verangen, alleen al voor het zicht. (en weer een goede aanleiding om een wintersetje ernaast te kopen)
Heb ondertussen een setje Fulcrum Racing Zeo Nite aangekocht. Maar, deze blijven netjes aan de kant tot het zomerseizoen begint.
Aangzien zomerseizoen gelijk staat met Ardense klimmetjes en ook met het echte klim- en vooral daalwerk in Franse/Italiaanse cols, vrees ik dat de velgen ook daar reeds hardhandig worden aangepakt.
Ik moet er niet aan denken om er nu in de winter mee te rijden, gezien al de smurrie op de wegen.
Echte gebruikersfeedback zal ik dus pas na de zomer kunnen geven.
Aangzien zomerseizoen gelijk staat met Ardense klimmetjes en ook met het echte klim- en vooral daalwerk in Franse/Italiaanse cols, vrees ik dat de velgen ook daar reeds hardhandig worden aangepakt.
Ik moet er niet aan denken om er nu in de winter mee te rijden, gezien al de smurrie op de wegen.
Echte gebruikersfeedback zal ik dus pas na de zomer kunnen geven.
- Stuntman Mike
- Forum-lid
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04
Het USP van de Campa/Fulcrum NITE uitvoeringen is onder andere dat je niet van blokken hoef te wisselen tussen deze en Carbon velgen? Klopt dat? Het leek mij niet erg aannemelijk...
Freudiaanse verspreking?peter1981 schreef:Echter is de rand hard geadoniseerd en de rand zou pas blank worden bij ver gevorderde slijtage.
Wel i.cm. de blauwe campa rembloken
Sorry voor de off-topic, maar kon deze echt niet laten liggen.
Colnago CX Zero Alu 2016
Colnago CLX2.0 Carbon 2010
Colnago Super Staal 1990
Colnago CLX2.0 Carbon 2010
Colnago Super Staal 1990
-
Der Schlucht
- Forum-lid
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 12 nov 2014 22:35
Iemand ervaring met de werking van Exalith 2 remblokken op standaard alu velgen? binnenkort heb ik wedstrijden en ik vraag me af of ik dan probleemloos verder kan met een wiel dat ik van de wagen krijg.
Volgens mij moet dit wel werken alleen moet je de blokken erna weggooien omdat er een kans is dat er aluminium splinters in de blokken achterblijven.
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
-
Der Schlucht
- Forum-lid
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 12 nov 2014 22:35
Eerlijk gezegd ben ik niet echt kapot van de remwerking van de Exalith 2 setup. Dit weekeinde meerdaagse in Ardennen gereden en noodgedwongen op de reservefiets gemoeten. Geen tijd om de blokken om te zetten, maar wel om de wielen te wisselen. Met standaard Shimano remblokken veel meer remwerking dan met de speciale Exalith blokken ook na behoorlijk wat afdalingen, waar er in groep best veel geremd moest worden, geen enkel spoor van gebruik op de blokken (had ergens gelezen dat normale blokken opgevreten zouden worden door de velgen) voor mij voortaan dus gewoon standaard alu remblokken.Der Schlucht schreef:Iemand ervaring met de werking van Exalith 2 remblokken op standaard alu velgen? binnenkort heb ik wedstrijden en ik vraag me af of ik dan probleemloos verder kan met een wiel dat ik van de wagen krijg.
Even een vraag, heb nu eental keer regen op m'n donder gehad en dan heb ik in mijn voorwiel (naaf) een enorm krassend geluid.
Het klinkt als een aluminium gekras, alsof er een ring los ligt.
Kan het zijn dat er water (en zand) via de spaken bij het lager komen?
Is het droog, dan hoor je niks.
Is die kap bij je naaf er ook makkelijk af te halen?
En kun je hier zelf iets aandoen?
Wielen zijn van januari 2015.
Alvast bedankt voor jullie hulpvolle tips
Het klinkt als een aluminium gekras, alsof er een ring los ligt.
Kan het zijn dat er water (en zand) via de spaken bij het lager komen?
Is het droog, dan hoor je niks.
Is die kap bij je naaf er ook makkelijk af te halen?
En kun je hier zelf iets aandoen?
Wielen zijn van januari 2015.
Alvast bedankt voor jullie hulpvolle tips