Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta 2011

bmwpower
Forum-lid

Gebruikersavatar bmwpower 02 sep 2011 17:51

Ik kijk iig uit naar dit weekend!! Mooie etappes die er toe kunnen doen voor de klassementrijders. Zijn er nog seconden op de meet te pakken? Ik zie Mollema nog wel stunten deze Vuelta. Hij maakt zeker kans als hij bij de mannen voor hem kan blijven. Dan kan hij in de sprint nog secondes pakken.
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 02 sep 2011 18:33

Daniel Martin fietst als een duif, geen gezicht. Beetje zoals Ciolek sprint ;)

concorde
Forum-lid

concorde 02 sep 2011 20:41

bmwpower schreef:Ik kijk iig uit naar dit weekend!! Mooie etappes die er toe kunnen doen voor de klassementrijders. Zijn er nog seconden op de meet te pakken? Ik zie Mollema nog wel stunten deze Vuelta. Hij maakt zeker kans als hij bij de mannen voor hem kan blijven. Dan kan hij in de sprint nog secondes pakken.
Mag ik heel heel zachtjes eens iets heel geks zeggen?? :oops: Waarom zou hij niet kunnen gaan winnen? :) Geen tijdrit meer en het programma dat volgt moet hem toch liggen met een paar flink steile aankomsten.

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 02 sep 2011 20:41

em schreef:
bottecchia schreef:Gesink in goede doen zou hier ook gewoon om de overwinning strijden.
Volgens mij kan Gesink zich volgend jaar beter richten op de Vuelta en de Tour lekker laten schieten, maar dat is weer een andere discussie...
Precies. Ik roep al een tijdje dat Gesink er goed aan zou doen om eens naar de Giro en Vuelta te kijken. Dat zijn gewoon prachtige rondes waar hij echt voor het podium kan rijden en waar winst gewoon een optie is. Zeker als je het tot een serieus doel maakt en niet start als voorbereiding of om je seizoen te redden. De Giro is nog nooit door een Nederlander gewonnen en de Vuelta heeft wat dat betreft dezelfde erelijst als de tour. Wanneer je één van de drie grote rondes wint dan heb je gewoon een absolute hoofdprijs te pakken. En dan kun je daarna, met wat meer vertrouwen en ervaring, nog eens een serieuze poging in de Tour wagen.

Ik zorg in ieder geval dat ik zaterdag en zondag op tijd voor de tv zit om Mollema te volgen. Als hij zijn goede vorm doortrekt is het gewoon mogelijk. Vergeet ook de bonificatieseconden op de streep niet. Met drie aankomsten bergop en zulke kleine verschillen kan hij alleen daarmee het gat al dichten.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 02 sep 2011 21:19

Wie is op die klimmen zijn grootste concurrent?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

bmwpower
Forum-lid

Gebruikersavatar bmwpower 02 sep 2011 21:41

Nibali denk ik..

Wiggins moet ie er wel af kunnen rijden op een stijle klim..
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 02 sep 2011 21:48

Op zo'n steile aankomst als de Angliru is Rodriquez misschien de sterkste. Maar die heeft wel een behoorlijke achterstand opgelopen. Verder hoeft hij in mijn ogen in ieder geval niet bang te zijn voor de concurrentie. Mijn gevoel zegt dat Nibali de meest lastige tegenstander zal blijken te zijn als het gaat om de eindzege. Het gaat in ieder geval erg spannend worden. Dat kan niet anders. Er is geen uitgesproken favoriet. Van de grote kanshebbers heeft alleen Nibali al eens een grote ronde gewonnen. Maar ik heb het idee dat hij vorig jaar iets sterker was dan nu. Mollema heeft in ieder geval een sterke ploeg tot zijn beschikking voor deze ritten. Daar moet iets mee te doen zijn.

Morgen maar eens serieus proberen om de rit te pakken. Dat brengt dan meteen 20 bonificatieseconden op. Erg interessant natuurlijk met deze verschillen.

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 02 sep 2011 21:51

Angliru is veel te lang voor Rodriquez. Hij is buitencategorie op korte, steile klimmen (Muur van Huy, etc).

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 02 sep 2011 21:58

Daar twijfel ik inderdaad een beetje over. Zou kunnen dat hij op Angliru minder uit de verf komt. Maar goed, hij heeft 2.20 op Rodriguez. Zelfs inclusief eventuele bonificaties is dat veel gezien het feit dat de verschillen bergop tot op heden niet zo groot waren.

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 02 sep 2011 22:19

Ik zie Rodriguez niet veel tijd pakken op de Angliru maar hij hoeft daar ook niet minder te zijn dan Nibali of Wiggins. Vorig jaar eindigde hij bijv. ook kort op de Bola del Mundo.

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 02 sep 2011 22:27

Rodriguez lijkt in ieder geval niet het grootste probleem. Mollema moet kijken naar degene die boven hem staan. Tijd pakken kan door ze er af te rijden en/of bonificaties te pakken. Met zijn goede eindschot kan hij goede zaken doen. Het zal daarom belangrijk zijn om ervoor te zorgen dat eventuele vroege vluchten niet overleven om zo die secondes weg te pakken.

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 02 sep 2011 22:34

Mee eens, Rodriguez komt niet meer in de top 5 denk ik. Die verdraaide Kessiakoff is ook een gevaarlijke klant, niemand ziet hem en doet geen trap te veel.

Plaats reactie