Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Montage van mijn Scott CR1

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 18 sep 2005 01:26

Ik zag vandaag een toerist passeren en dacht even van in de verte dat hij op de fiets van TS-Biker reed!!
Fiets zag er zo uit: Scott CR1 Limited, Superlight vork (vond hij bij levering niet zo mooi, heb 'm een Easton aangeraden en ging ie ook kopen), Dura-Ace 10sp afmontage, Easton Tempest II carbon wielen (vandaar van ver de gelijkenissen!), Zero Gravity brakes (wist me niet te vertellen welke remblokken, wrslk BBB's :( ), BBB-kabels :(, Cinelli Ram stuur, Selcof monocoque zadelpen, SLR zadel, FSA Superlight crankstel met Tiso vol voorblad (wil de 45-jarige man vervangen door een compact voor de lange cyclo's). Zo'n fietsjes zie je toch niet elke dag bereden worden door een toerist, althans, kom ik niet zo vaak tegen...
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

trekbiker
Forum-lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 09 aug 2005 23:19

trekbiker 20 sep 2005 02:17

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 17 September 2005


Ik zag vandaag een toerist passeren en dacht even van in de verte dat hij op de fiets van TS-Biker reed!!
Fiets zag er zo uit: Scott CR1 Limited, Superlight vork (vond hij bij levering niet zo mooi, heb 'm een Easton aangeraden en ging ie ook kopen), Dura-Ace 10sp afmontage, Easton Tempest II carbon wielen (vandaar van ver de gelijkenissen!), Zero Gravity brakes (wist me niet te vertellen welke remblokken, wrslk BBB's :( ), BBB-kabels :(, Cinelli Ram stuur, Selcof monocoque zadelpen, SLR zadel, FSA Superlight crankstel met Tiso vol voorblad (wil de 45-jarige man vervangen door een compact voor de lange cyclo's). Zo'n fietsjes zie je toch niet elke dag bereden worden door een toerist, althans, kom ik niet zo vaak tegen...
 

heb zijn fiets ook gezien mooi ding
<a target="_blank" href= " http://img.photobucket.com/albums/v394/ ... C01354.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;">mijn trekkie</a>

trekbiker
Forum-lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 09 aug 2005 23:19

trekbiker 20 sep 2005 02:21

Quoten: Origineel geplaatst door trekbiker op 20 September 2005


Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 17 September 2005


Ik zag vandaag een toerist passeren en dacht even van in de verte dat hij op de fiets van TS-Biker reed!!
Fiets zag er zo uit: Scott CR1 Limited, Superlight vork (vond hij bij levering niet zo mooi, heb 'm een Easton aangeraden en ging ie ook kopen), Dura-Ace 10sp afmontage, Easton Tempest II carbon wielen (vandaar van ver de gelijkenissen!), Zero Gravity brakes (wist me niet te vertellen welke remblokken, wrslk BBB's :( ), BBB-kabels :(, Cinelli Ram stuur, Selcof monocoque zadelpen, SLR zadel, FSA Superlight crankstel met Tiso vol voorblad (wil de 45-jarige man vervangen door een compact voor de lange cyclo's). Zo'n fietsjes zie je toch niet elke dag bereden worden door een toerist, althans, kom ik niet zo vaak tegen...
 

heb zijn fiets ook gezien mooi ding

oeps zeg ik nu ding ? mooie fiets bedoel ik ik wil wel ruilen maar TS niet denk ik
<a target="_blank" href= " http://img.photobucket.com/albums/v394/ ... C01354.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;">mijn trekkie</a>

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 20 sep 2005 09:11

Gisteren heb ik een pakje aangekregen.
Wie eens door mijn gewichten gaat zal snel merken wat het was.
Dus één v/d dagen kan ik weer verder !

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2781
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 20 sep 2005 10:58

Hallo TS,
Gefeliciteerd, je Thm clavingula is binnen! gefeliciteerd. In tegenstelling to een aantal andere frames past deze moeiteloos op een CR1 (eigen ervaring).
Krijg deze week de remmen van dezelfde maker als die van je derailleur binnen laat je nog wel weten of ze voldoen.
Groet.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 20 sep 2005 14:30

Quoten: Origineel geplaatst door TS-Biker op 20 September 2005

Gisteren heb ik een pakje aangekregen.Wie eens door mijn gewichten gaat zal snel merken wat het was.Dus één v/d dagen kan ik weer verder !


Great!  Al staan ze zo ietwat vervelend om te trappen...
Welke lengte is het?
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 20 sep 2005 15:41

175 mm. Als je naar het excel werkblad van gewicht of prijs had geklikt dan had je dit geweten !

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 21 sep 2005 01:12

Ah, sehr sehr schön! Maar inderdaad apart trappen op deze manier

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 21 sep 2005 23:36

OK, daar gaan we weer :
Montage v/h trapstel. Gebruik de juiste tools !Belangrijk, kijk dat de draad v/d bracketbus mooi is opgezuiverd. Zeker voor de trapstellen met buitenliggende lagers geldt dat de bus ook zeer goed afgevlakt moet zijn (dit geldt minder voor campa-assen en shimano octalink of dergelijke).Indien je dit niet doet dan gaat er wrijving ontstaan waardoor het trapstel aanloopt (zeer slecht draait) en waardoor de lagers zeer snel zullen versleten zijn !Bij mijn Scott is dit niet nodig, maar bij veel frames wel !!!De tools :
* inbussleutels* kopervet en/of montagepasta*de sleutel voor het bracket te plaatsen* in mijn geval ook ti-prep voor titan bladboutjes* momentsleutel + bits

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 21 sep 2005 23:41

Voor de montage van de tandwielen gebruik ik ook de momentsleutel vermits het hier carbon padden betreft, in alu gevallen is dit niet echt nodig.Ik doe ti-prep aan de schroefdraad v/d titanium bladboutjes alvorens ze te monteren, bij normale bladboutjes mag je ook steeds wat kopervet gebruiken (ti-prep is niet meer dan een afgeleide van kopervet).In feite geldt dat je aan alles wat met schroefdraad is wat montagepasta of kopervet mag doen.Ik gebruik een bladbouttooltje om te verhinderen dat de moer mee rond draait bij het vastzetten en zet de boutjes vast op 5 Nm.

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 21 sep 2005 23:46

Aan de draad v/d bracketbus doe ik montagepasta (of kopervet).Als je de foto bekijkt dan zie je ook dat ik aan de buitenkant v/d bus wat montagepasta doe omdat dit zich dan ts de lagerschaal en het bracket plaatst waardoor de kans op tikken of kraken veel kleiner wordt.
  

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 21 sep 2005 23:48

Met het bijhorende tool plaats ik "zonder moeite" de lagerschalen.Een bracket (alle types) zet je normaal vast met ongeveer 40 à 50 Nm.Hiervoor gebruik ik echter geen momentsleutel vermits ik dat bij brackets niet nodig acht.Ik doe dit op mijn gevoel (en ervaring) en heb er nog nooit problemen mee gehad !

Plaats reactie