Parlee
@ Skinny: met je 60 kilo kun jij makkelijk op deze fiets! Zoals Lance hierboven al zegt zijn Parlee's zodanig sterk dat ze echt niet onderdoen voor een Addict of iets dergelijks...ook niet met de opbouw van de beeldschone Z1 hierboven (allemaal redelijk safe onderdelen , zeker voor iemand van 60 kg...).
En ik vind ze echt niet belachelijk duur, neem nou de Z4 van 3200 dollar, dan heb je voor omgerekend 2200 euro een topframe (880 gram in maat M en met een vergelijkbare stijfheid als die van een Addict/CR1), met een goede vork en een pak exclusiviteit. Wellicht zal een Z4 hier wat duurder uitvallen, maar indien via Bespoke in Londen wordt gewerkt moet je in 2008 wel voor +/- 2600-2700 euro dit topframe kunnen kopen!
Mijn mening is dat je hiermee op een technisch veel beter, naar mijn mening mooier en nog eens exclusiever frame rondrijdt dan wanneer je voor een Colnago, Pinarello of een ander "emotie" merk kiest!
En ik vind ze echt niet belachelijk duur, neem nou de Z4 van 3200 dollar, dan heb je voor omgerekend 2200 euro een topframe (880 gram in maat M en met een vergelijkbare stijfheid als die van een Addict/CR1), met een goede vork en een pak exclusiviteit. Wellicht zal een Z4 hier wat duurder uitvallen, maar indien via Bespoke in Londen wordt gewerkt moet je in 2008 wel voor +/- 2600-2700 euro dit topframe kunnen kopen!
Mijn mening is dat je hiermee op een technisch veel beter, naar mijn mening mooier en nog eens exclusiever frame rondrijdt dan wanneer je voor een Colnago, Pinarello of een ander "emotie" merk kiest!
Gang is alles!!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
fransvanginkel
- Forum-lid
Ik heb vage plannen om een Parlee Z4 te bestellen (of koop ik toch een Cervélo) Op internet vind ik niets over rijervaringen. Kan iemand vertellen hoe de Z4 in het gebruik bevalt?
Ik rijd geen wedstrijden meer maar heb dat wel gedaan. Omdat ik het niet kan laten, train ik nog altijd mee met de jongens die wedstrijden rijden dus mijn fiets moet competatief zijn (redelijk strak en scherp sturen). Is de Parlee Z4 voor mij een goede keuze (ik wil graag een exclusieve fiets hebben, niet iets waar iedereen op rijdt).
By the way: de Z4 is nu niet duur. Betstellen in teh USofA inclusief verzenden
iets van 2200 euro (wat heet niet duur, grenzen verschuiven kennelijk)
Ik rijd geen wedstrijden meer maar heb dat wel gedaan. Omdat ik het niet kan laten, train ik nog altijd mee met de jongens die wedstrijden rijden dus mijn fiets moet competatief zijn (redelijk strak en scherp sturen). Is de Parlee Z4 voor mij een goede keuze (ik wil graag een exclusieve fiets hebben, niet iets waar iedereen op rijdt).
By the way: de Z4 is nu niet duur. Betstellen in teh USofA inclusief verzenden
iets van 2200 euro (wat heet niet duur, grenzen verschuiven kennelijk)
frans
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
sharkman113
- Forum-lid HC
"die z4 lijkt mij wel wat"
Mail Casran eens, hij heeft en een Parlee en een Cervelo (on topic zal hij niets zeggen want sponsorverplichtingen zijn ook iets waard)
Mail Casran eens, hij heeft en een Parlee en een Cervelo (on topic zal hij niets zeggen want sponsorverplichtingen zijn ook iets waard)
Reken inderdaad bij het bestellen van een frame uit de US zo'n 33% belasting......kortom zon 700 euro erbij. Erg jammer, maar helaas.
Dan kun je net zo goed je frame bij Bespoke Cycles in londen bestellen bij Barry (een top Parlee dealer..).
Casran kan je daar denk ik wel meer over vertellen. Erg mooie en exclusieve fiets een Parlee. En met het prijsnivo van de Z4 zou ik niet hoeven te twijfelen tussen een Parlee een Cervelo of bijvoorbeld een Scott. De Parlee dus...
Tom van Parlee heeft me verzekerd dat de Z4 net zo stijf, zo niet stijver is dan een Scott CR1 of een Addict. Een maatje M Z4 weegt ongeveer 890 gram en komt met een Easton EC90SL vork, carbon voorderr klem. Lekker pakket dus!
Dan kun je net zo goed je frame bij Bespoke Cycles in londen bestellen bij Barry (een top Parlee dealer..).
Casran kan je daar denk ik wel meer over vertellen. Erg mooie en exclusieve fiets een Parlee. En met het prijsnivo van de Z4 zou ik niet hoeven te twijfelen tussen een Parlee een Cervelo of bijvoorbeld een Scott. De Parlee dus...
Tom van Parlee heeft me verzekerd dat de Z4 net zo stijf, zo niet stijver is dan een Scott CR1 of een Addict. Een maatje M Z4 weegt ongeveer 890 gram en komt met een Easton EC90SL vork, carbon voorderr klem. Lekker pakket dus!
Gang is alles!!
-
colnagofreak
- Forum-lid HC
Idd bij Bespoke Cycles kost een Parlee Z4 ook zo'n 2300 euro inclusief voorvork, derr.klem en verzending. Ik ben er ook mee bezig geweest, het is helaas mij niet gelukt mijn huidige frame particulier te verkopen. Barry Scott is een aardige vent die mij prima geholpen heeft.
Barry Scott
info@advancedcarbongroup.com
tel +44 (0)207 0932241
mob +44(0) 7717690770
Barry Scott
info@advancedcarbongroup.com
tel +44 (0)207 0932241
mob +44(0) 7717690770
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
fransvanginkel
- Forum-lid
En als je in Engeland koopt, komt er niets bij (behalve verzendkosten)?
In de EU betaal je slechts in één land BTW, toch?
frans
-
sharkman113
- Forum-lid HC
klopt maar Engeland heeft nog ponden en een ongunstige wisselkoers. Reken op 1 pond = 1.5 Euro en dan nog de betaalkosten (zonder paypal)
FransvanGinkel schreef:En als je in Engeland koopt, komt er niets bij (behalve verzendkosten)?
Klopt idd. Geen extra invoerrechten of BTW. Met Zwitserland weet ik niet zeker omdat zij weer apart zijn.
Anti-Spacers!