maurice schreef:Met alle respect, Reynolds maakt goede buizen maar zijn qua gewicht en diameter echt niet te vergelijken met lichtgewicht oversized (en sterke) Deda buizen.
Deze buizen zijn in aanschaf duurder en dan is het ook logisch dat zo'n frame duurder is.
Wat niet wil zeggen dat het beter is.
De vraag is of je zulke lichtgewicht oversized buizen nodig hebt. Vooral als je voor het comfortabele staalgevoel gaat. Ik heb bewust gekozen voor licht oversized buizen. Mijn oude randonneursframe (Fahrradmanufaktur) had overisized superstijve stalen buizen. Dat leverde mij een oncomfortabel frame op. Daar wilde ik vanaf. De Britten bouwen trouwens op verzoek ook met van die supersonische buizen.
Een aantal voorbeelden met prijs (in ponden)

Audax Club frame (niet op maat), 325 pond

Custom race (maatbouw), 400 pond

Custom audax (maatbouw), 405 pond

Custom super tourist (maatbouw), 425 pond, de fiets die ik bestelde
En 2 speciale frames:

Custom Legend (maatbouw), 595 pond

Custom Muscle Nemo (Columbus muscle buizen, carbon voor & achtervork, maatbouw), 930 pond.
Mercian zit qua prijs iets boven de prijs van Bob Jackson. Dave Yates bout raceframes van Reynolds tussen 500 en 740 pond (de laatste van Reynolds 853).


