Wat een mooie dag vandaag. Ik heb alles live vanaf de kronplatz mogen aanschouwen en moet zeggen dat de Italianen (anders dan ik vooraf had gedacht) alles tot in de puntjes verzorgd hadden. Je kon vanaf 3 plaatsen(Sankt Vigil, Brunico en Olang) met de skiliften naar boven, tesamen hadden deze een capaciteit van 10.000 mensen per uur! Nergens hoeven wachten of hoeven dringen! Echt super. Eenmaal boven leek het wel één grote apres-ski party, waar uiteraard de reuk van grillworst en weissenbier de overhand had! Wat een feest.
Wat de koers betrof; ook genoten. De eerste renners starten zo rond 10 uur, na anderhalf uur was er dan een pauze van een uur, want al die motors moesten ook weer naar beneden! In die pauzes(twee in totaal) kregen de gewone stervelingen ruimschoots de kans om zelf de uitdaging van de Kronplatz aan te gaan! Super toch! Bij de eerste 75 renners heb ik toch echt wel een paar lijken over de streep zien komen. Een rus van Tinkoff trapte op het steilste laatste stuk zijn versnellingsapparaat aan gort en moest te voet verder. Daarbij struikelde hij ook nog een paar keer. Is ook niet evident, met 24% op gravel naar boven lopen met schoenplaatjes onder je schoenen....

De australier adam hansen kwam over de finish, smeet zijn fiets tegen de dranghekken, storte zich ter aarde alwaar hij zeker 5 minuten totaal uitgewoond op de grond bleef liggen hijgen! Ik heb lang niet alles gezien aan de finish, maar het was indrukwekkend en eigenlijk ook een beetje te, als je het mij vraagt.....maar ik heb met volle teugen genoten!
Vince il Giro!!!!:):):)