Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

FotoSoep Contest (02): Red de Cerv�lo P4

rezne
Forum-lid

rezne 18 dec 2008 15:40

1 - Kevin.constant: die kan zo de fabriek uit rollen wat mij betreft :)
2 - TiesT: erg gaaf, maar doet me toch teveel denken aan Cube en Focus designs
3 - ikweetutnietmeer: kunstwerk
4 - rhalff: Cipo zou erg graag op rijden denk ik ;)
5 - J3TI
6 - frederic.david
7 - eindt
8 - Mister No Chain
9 - mister_arby
10 - frenkie
11 - Corniel
12 - Marcello: heeft helaas een beetje de look van de goedkopere Cervelo's.
13 - litespeed: tsjah, mooi zwart is niet lelijk
14 - tornado tom
15 - Arepol: het zal je gebeuren dat je sponsor met zo'n fiets aankomt zetten. Ik steun je op weg naar de poedelprijs ;)
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

j3ti
Forum-lid

j3ti 18 dec 2008 21:34

Na al het heen en weer getrek eindelijk de voting.

01. Kevin constant - (enige inzending waar ik 'nauwkeurigheid' in zie.)
02. Eindt - mooi kleurgebruik en plaatsing (contrast van de fiets mocht iets beter)
03. ikweetutnimeer - (work of art, maar je P4 is moeilijk leesbaar)
04. Mister No Chain - (de olympische gedachte hoog houdend.)
05. TiesT - (kleurgebruik oké, maar details moeten een werk de finishing touch geven die het verdient. dit is niet het geval bij jou.)
06. Rhalff - (originaliteitsprijs)
07. Mister Arby - ( opleuken wil niet zeggen, kijk wat ik kan, maar wel tof)
08. Marcello - (leuk wat je gedaan hebt met de é)
09. frenkie - (ik kan er geen gevoel opplakken)
10. tornado tom - (de 'P4' past niet bij het kleurgebruik van je velgen)
11. Corniel - (ik hoor jou hoog van de toren blazen maar zie er niets van terug in je ontwerp)
12. Arepol - (Red de P4 :D nouja)
13. frederic david - (pixeltjeuhhh)
14. Litlespeed - (zwart is mooi, maar qua aanpassing ondermaats)

Jezelf punten geven vindt ik hier nu niet van toepassing (bescheiden)

Mensen met inzendingen die niet aan de verwachtingen voldoen kunnen uiteraard het beste van zichzelf geven in de volgende contest. oefening baart kunst.

Let originality define your individuality

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 18 dec 2008 21:44

[quote="J3TI"]14. Litlespeed - (zwart is mooi, maar qua aanpassing ondermaats)[/quote]
Freudiaans? :D

arepol
Forum-lid

arepol 19 dec 2008 00:44

Hier mijn stem, met enig commentaar (ik heb eigenlijk weinig te zeggen, met zo'n idiote inzending)
Ik wil zeker niemand ontmoedigen, want vind het wel leuk om toch zoveel inzendingen te zien.

1. kevin.constant
- geweldig gedaan, mooie lijnen gekozen en goed passende kleuren
2. j3ti
- goede kleurcombinatie en goed ontwerp, wel jammer van de rode velgrand (is iets té )
3. ikweetutnietmeer
- exclusief ontwerp, geeft de fiets wel een apart aanzien
4. rhalff
- mooi ontwerp, vind het idee van je bidonhouder wel leuk (ook al sloeg ie de plank mis)
5. tiest
- een strak design, jammer van de voorvork
6. eindt
- subtiel, maar wel een beetje statisch, wat misschien wat minder past bij een snelle fiets
7. frederic david
- je design keuze vind ik wel goed, maar de kleurkeuze dan weer wat minder
8. frenkie
- mooie kleur, maar nog wel een beetje saai
9. mister no chain
- goed het olympische idee verwerkt in het frame en de wielen, zonde je de bidon(houder) hebt weggehaald
10. marcello
- leuke details (schuine bovenbuis, stuurtje), mis alleen de bidon(houder) en een beetje saaie kleurstelling
11.corniel
- hoewel de keuze voor het cheetah thema begrijpelijk is, hadden tijgerstrepen de fiets een sneller uiterlijk kunnen geven
12. mister_arby
- het idee om je favo onderdelen erop te zetten is leuk, maar ik vind ze niet zo mooi staan
13. tornado tom
-al zijn je photoshop kwaliteiten beter dan de mijne, vind ik je design te makkelijk
14. litespeed
- alleen in het donker kan deze inzending mee met de rest
Alles is relatief 8-)

tiest
Forum-lid HC

tiest 19 dec 2008 10:56

1. Kevin.Constant
Mooie kleuren, passend in de bestaande lijn. Netjes afgewerkt.
2. J3TI.
De "rondjes" zijn erg goed gedaan en qua idee misschien nog wel leuker als Kevin. De rode remranden nekken je.
3. Marcello.
Een beetje saai maar wel passend bij de huidige lijnen. Lijkt er op de p2.p3's van een paar jaar geleden.
4 Eindt.
Leuk idee, goede uitwerking. Had meer in gezeten.
5 ikweetutnietmeer
Idee is goed, uitwerking iets minder. Stukjes brood zijn zichtbaar over de letters zipp en p4 heen geplakt, Dat geeft een minder mooi resultaat.
6Mister No Chain
Idee is niet orgineel maar wel passend. Kleuren zijn wat aan de felle kant en de ringen zijn er te veel boven op gelegd.
7 mister_arby
Zou je hem zo zelf willen?
8 frederic david
De instelling en de ideeën zijn goed. Nu de afwerking nog.
9 frenkie
Variatie tool gevonden. Weinig origineel.
10 Litespeed
Misschien had je de zipp stickers er ook nog af moeten halen om het af te maken.
11 rhalff
Het voorwiel vind ik erg mooi gedaan en netjes uitgevoerd. Die tweede bidonhouder vind ik nogal jammer.
12Tornado Tom
Voor een eerste photoshop helemaal niet slecht. Maar er zijn betere tutorials om flames mee te maken.
13 Corniel.
Veel gezever, weinig resultaat. Voor iemand met zo veel ps ervaring had je de shine op het frame wel mogen behouden. Over die struikjes hebben we het al gehad;).
14 Arepol
Eigenlijk is dit nog de leukste.

Kritiek op m'n eigen ontwerp,

Ik had het blauw beter rood gemaakt om in style van cervelo te blijven. De ketting is wat overdone en eigenlijk is het leukste van die fiets gewoon de pimpin ventielgatsticker op het achterwiel.

fredericdavid
Forum-lid

fredericdavid 19 dec 2008 11:21

Dan breng ik ook maar ff m'n stem uit : My votes:

1. J3TI: Doet deze fiets gewoon het meeste eer aan, met mooie fijntoetsjes ! Knap!
2. TiesT: Liefhebber van blauw, maar toch een schoonheidsfoutje met die vork!
3. Kevin.constant: Duidelijk gebaseerd op de P3C, maar daarom niet minder mooi (die grote é's maken het geheel best dynamisch !)
4. Frenkie: Metallic red past hier wel knap... Maar ik weet niet of het er in real life even knap zou uitzien (en daar doen we't toch voor hé !)
5. Eindt: Creatief, niet te druk... maar ik mis nog iets... :)
6. Litespeed: Black is back, maar misschien toch iets té sober om echt kans te maken.
7. rhalff: Wel leuk gedaan met die spider in het frame... hoewel ik er zelf niet mee zou gaan rijden zo...
8. ikweetutniemeer: Art Deco, Picasso ? Kleurrijk is het zeker !
9. Corniel: Mijn ontwerpje paste je al mooi aan, maar jouw panther/tiger motiefje doet bij mij de verbeelding niet spreken...
10. Mister No Chain: Ook al waren de Olympische ringen jouw doel, het doet me meer denken aan de hippiecultuur... en die associeer ik niet echt met een tijdritfiets ;)
11. Tornado tom: Had je die vlammetjes in de zin van de Nederlandse driekleur meegedaan had er iets ingezeten, nu zijn beide zaken wat té uiteenlopend.
12. Mister_arby: Een paar leuke upgrades, maar het Xentis materiaal past niet echt bij de fiets vind ik.
13. Marcello: Doet me iets teveel denken aan een goedkoop ouder TT model van Cervélo...
14. Arepol: Ben niet helemaal mee in het concept, maar creatief is het wel.

Comments on my thing:
De mindere afwerking ligt inderdaad duidelijk aan een gebrek aan ervaring in die zaken, weet het nu nog niet hoe ik dat ding kan doen blinken, laat staan spiegelen?? LOL :P )
(Je had me vorig jaar moeten bezigzien met de gum :P )
Harder, better, faster, stronger, LIGHTER !

masterb
Forum-lid

masterb 19 dec 2008 11:22

1 - Kevin.Constant - Heel mooi gedaan, het is ook echt een Cervelo gebleven.
2 - J3TI - Mooi en rustig ontwerp, goede kleuren bij elkaar gezocht.
3 - marcello - Origineel is het natuurlijk niet maar wel mooi, technisch ook in orde.
4 - ikweetutnietmeer - misschien iets te druk maar wel goed gedaan.
5 - TiesT - Leuke kleurstelling, misschien technisch iets minder afgewerkt.
6 - Eindt - Leuk idee en goed uitgevoerd.
7 - Mister No Chain - Alleen nog een Cervelo lettertype...
8 - rhalff - Niet echt mijn smaak maar wel netjes uitgevoerd.
9 - frederic david - het idee is goed alleen technisch wat minder
10 - Litespeed - mooi zwart is niet lelijk
11 - mister_arby - aan het sparen voor je eigen projectje?
12 - frenkie - niet echt iets bijzonders
13 - Corniel - als oprichter van de Contests had ik meer verwacht - Cheetah is een Ridley.
14 - Arepol - nice try, kijken wat je de volgende keer verzint
15 - Tornado Tom - ik ben zelf nog ook nog niet echt een held in photoshoppen

marcello
Forum-lid

marcello 19 dec 2008 15:37

1:Kevin.Constant
2:ikweetutnietmeer
3:Litespeed
4:J3TI
5:TiesT
6:rhalff
7:Mister No Chain
8:frenkie
9:Eindt
10:mister_arby
11:Tornado Tom
12:Corniel
13:frederic david
14:Arepol

mister_arby
Forum-lid

mister_arby 19 dec 2008 16:55

14e - Arepol - creatieve luiheid
13e - Mister No Chain - Zou wel goed kunnen als Bassie zijn fiets :)
12e - Tornado Tom - Als je een vurig ontwerp zou willen dan had ik de wieldecals ook met vlammen gedaan.
11e - Litespeed - Tjah de P4 sticker is het lelijkste van de hele fiets.
10e - Corniel - Ben zelf niet zo de dierenprints :P
9e - frenkie - weinig aan gedaan, metallic lak op een fiets? btw de achtergrond aangepast alleen het stukje achter de (voor) remkabel vergeten.
8e - Eindt - Tijdritfiets hoort stoer imago te hebben.. niet te veel kleurtjes.
7e - frederic david - Slechte kwaliteit, dus heb ik hem op orginaliteit beoordeelt: Kleuraccenten vindt ik degelijk, mooi. Wielen dus absoluut niet.
6e - marcello - Mooie onderbuis, verder weinig aan gedaan.
5e - rhalff - opzich best grappig spiderman bidonachtigehouder, alleen komt niet tot zijn recht op een p4 met geïntegreerde bidon.
4e - J3TI - netter afgewerkt dan gemiddeld, maar het rondje hoefde van mij er niet omheen.
3e - Kevin.Constant - P4 op de onderbuis had je ook nog weg moeten halen, daar cervelo dan had je meer punten gehad!
2e - ikweetutnietmeer - Slechte afwerking, maar wel iets tot leven gebracht!
1e - TiesT - Zoals al eerder gezegd; - voorvork, - ketting, + é cranks, - blauw, +++ afwerking.

Ik vindt het leuk om te zien dat ieder een andere stijl heeft. Toch zijn bij een aantal de wijzingen minimaal.
Omdat ik graag mij wou onderscheiden met de andere inzendingen heb ik gekozen voor een andere set wielen en stuur. Uiteindelijk had ik er toen maar voor gekozen om hem helemaal de triatlon look wat te geven.
Iedereen anders had namelijk al de zipps vondt ik wat saai.
Je ziet het resultaat zelf, over het algemeen vindt men het nog niet een mooie combinatie, maar we zullen afwachten met wat voor combinaties zullen volgend jaar in de Ironmans rijden.

Ik had graag nog wat meer tijd ingestoken, maar toen de deadline op de zondag was had ik daarvoor niet voldoende tijd om het frame ook nog van een leuke design te voorzien. Dus heb ik een beetje afgeraveld. Was het dus ook niet met het uitstellen van de deadline eens.

ikweetutnietmeer
Forum-lid

ikweetutnietmeer 19 dec 2008 21:25

Tja, dan kan ik niet achterblijven..

1: Kevin.Constant (solliciteren bij Cervelo niets voor jou?)
2: J3TI
3: Rhalff
4: TiesT
5: Marcello
6: Frenkie
7: Frederic David
8: Corniel
9: Eindt
10: Mister No Chain
11: Mister Arby
12: Tornado Tom
13: Litespeed
14: Arepol

corniel
Forum-lid HC

corniel 19 dec 2008 21:59

@ikweetutnietmeer: Er was voorgesteld/afgesproken in zijn geheel niet op jezelf te stemmen. Daarom heb ik jou punten voor jezelf ook niet verwerkt. In de tussenstand sta je op drie trouwens. (Zie beginpost)

Er moet trouwens een 'wonder' gebeuren wil Kevin.Constant niet winnen. Hij staat meer dan 4 punten los. (10,7 op 6,3 voor J3TI)

Het enthoussiasme in dit topic is hartvewarmend! (de punten voor mijn ontwerp wat minder :( ;))

corniel
Forum-lid HC

corniel 19 dec 2008 22:36

Ik zat me trouwens te bedenken: het is wellicht het handigst als de winnaar een voorstel doet voor contest 4 (en de winnaar van 3 voor 5). Dan hoef je niet te wachten tot de stemming is afgelopen voor je een nieuwe kan beginnen.

Plaats reactie