Project: DANV 1407
@danny1407 de frames die jij hebt zijn zo mooi zwart of lijkt dat maar zo. Dit in tegenstelling tot alle carbon look frames die nu vanuit het oosten op het internet te koop staan.
Volgens mij zijn er zoveel forumleden enthousiast dat we net zo goed een grote order zouden kunnen plaatsen bij een fabriek in Taiwan of China.
Volgens mij zijn er zoveel forumleden enthousiast dat we net zo goed een grote order zouden kunnen plaatsen bij een fabriek in Taiwan of China.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.
BMiller:
Ik denk inderdaat dat het vooral enthousiastme is, maar ook dat het vooral daarbij blijft.
De mensen die echt willen zullen ook echt wel bestellen.
En een groot deel koopt waarschijnlijk tog gewoon een fiets van een bekend merk!
Bovendien word het er een stuk minder exclusief van..
Ik denk inderdaat dat het vooral enthousiastme is, maar ook dat het vooral daarbij blijft.
De mensen die echt willen zullen ook echt wel bestellen.
En een groot deel koopt waarschijnlijk tog gewoon een fiets van een bekend merk!
Bovendien word het er een stuk minder exclusief van..
mijn Flickr
BMiller schreef:@danny1407 de frames die jij hebt zijn zo mooi zwart of lijkt dat maar zo. Dit in tegenstelling tot alle carbon look frames die nu vanuit het oosten op het internet te koop staan.
Ook mijn gedachte. Ik heb ook wel interesse voor een carbonframe voor een leuk prijsje. Wellicht iets leuks opzetten?
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05
BMiller schreef:@danny1407 de frames die jij hebt zijn zo mooi zwart of lijkt dat maar zo. Dit in tegenstelling tot alle carbon look frames die nu vanuit het oosten op het internet te koop staan.
Tja, moeilijk uit te leggen.....
Het is maar net hoe je er naar kijkt en wat de lichtinval is.
Het is natuurlijk een zwart/antraciet dat carbon gewikkel.
Als je mij vraagt wat voor kleur het is, dan zeg ik zwart.
De foto's die ik voor m'n aankoop gestuurd kreeg vond ik ook veel grijzer dan de werkelijkheid.
Of een grote order aantrekkelijk is durf ik niet te zeggen.
Daar heb ik veel te weinig info voor.
Ik vraag me af of het werkelijk zoveel goedkoper is en de aantallen varieren van frames en bijvoorbeeld zadelpennen.
Waar je met frames wel met 50 stuks een voet tussen de deur kan hebben, ligt dat bij zadelpennen op 250 stuks.
Chinezen zijn ook een apart slag volk, kijk maar naar de snackbar om de hoek. (waar bij 90% ongetwijfeld een chinees in staat)
Die mensen zijn gewoon heel snel tevreden met weinig.
De frames op marktplaats staan er voor 650 euro of meer, een marge van 200% ofzo.
Terwijl een chinees al meer dan tevreden is met een procent of 10 tot 15.
Buiten dat....als de douane een doos met 50 frames voor hun kiezen krijgt zal dat een flinke verpakking zijn.
Flink grote kans dat ze dan toch even gaan bekijken hoe dat nou precies zit!
Maar misschien het onderzoeken waard.
Oh en aanvullend, ik ben geen chinees expert maar mijn opa was chinees en ik heb genoeg chinese familie.
Dus ik weet wel een klein beetje wat de mentaliteit van die mensen is.
Ben in theorie tenslotte zelf kwart chinees!
Groet.
Na heel veel onderhandelen krijg je er een paar dollar links en rechts af, ik heb begin van de week een setje spullen besteld, dat is nu onderweg als het goed is, om een fietsje voor m'n zoontje op te kunnen bouwen. Je hebt voor net zoveel geld een carbon fietsje met een leuke groep in elkaar zitten als een instap model Giant.
Ik denk dat Danny een punt heeft met de opmerking dat de chinezen met weinig marge genoegen nemen, veel kan er al niet opzitten, dus een 50 tal frames bestellen zal misschien 50 euro per frame schelen (dan moet je wel flink aan de distributie in Nederland om alles weer op de plaats van bestemming te krijgen).
Ze maken echt wel een leuke prijs als je een lijstje met spullen inlevert. Voor wat betreft de kwaliteit, de tolerantiegrenzen van het materiaal worden niet echt opgezicht met een mannetje van 31 Kilo, dus dat durf ik wel aan.
Ter indicatie, ik heb er nog USD 30,- afgekregen na wat heen en weer mailen.
@Bmiller, carbon heeft vrijwel altijd dezelfde kleur, het is puur lichtinval, sommige fabrikanten zullen er alles aan doen om de "carbon-nerf' te laten zien op een foto, waar anderen het liefst een donkere weergave willen, kwestie van de lamp op een andere plek zetten
Ik denk dat Danny een punt heeft met de opmerking dat de chinezen met weinig marge genoegen nemen, veel kan er al niet opzitten, dus een 50 tal frames bestellen zal misschien 50 euro per frame schelen (dan moet je wel flink aan de distributie in Nederland om alles weer op de plaats van bestemming te krijgen).
Ze maken echt wel een leuke prijs als je een lijstje met spullen inlevert. Voor wat betreft de kwaliteit, de tolerantiegrenzen van het materiaal worden niet echt opgezicht met een mannetje van 31 Kilo, dus dat durf ik wel aan.
Ter indicatie, ik heb er nog USD 30,- afgekregen na wat heen en weer mailen.
@Bmiller, carbon heeft vrijwel altijd dezelfde kleur, het is puur lichtinval, sommige fabrikanten zullen er alles aan doen om de "carbon-nerf' te laten zien op een foto, waar anderen het liefst een donkere weergave willen, kwestie van de lamp op een andere plek zetten
colnago is je kleurenschema aan het rippen danny:
[img=http://italiaanseracefietsen.files.word ... =604&h=362]
Da, krijg je als je niks vastlegt he
[img=http://italiaanseracefietsen.files.word ... =604&h=362]
rhalff schreef:colnago is je kleurenschema aan het rippen danny:
Ik zeg maffia praktijken!
Overigens de beursbijlage van fiets gezien?
Gelijk als je hem openslaat de fiets van Contador........met Sram "yellow"!
Zouden die jongens ook op het forum zitten?
:p
Aristos schreef:Gaaf project hoor. Maar ben je niet bang dat een stuur van goedkoop Chinees carbon het een keertje begeeft op een hobbelig pad? Lijkt mij toch wel eng...
Idd, ik wacht vol interesse op gebruikerservaringen.

Voor $38 + $30 verzenden (ook gezien voor $59 + $20) ziet deze er ook wel erg leuk uit (bij verschillende Chinezen te koop)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"