BikeMotion 2009 - Foto\'s en ervaringen
Verschil is behalve de gecurvde voor en achtervork dat de frames van Pinarello er volledig anders uitzien dan die van Opera.
Opera is wel een onderdeel van Pinarello, volgens de site om nieuwe technieken eerst te ontwikkelen voordat het bij Pinarello wordt gebruikt, maar daar geloof ik niet zo in nu ik de frames van beiden heb bekeken, zowel qua vorm (ribben in het frame) als in de carbon soort lijkt me de Dogma veel geavanceerder dan de Opera Super Leonorda.
Hoewel, de Super Leonardo had wel weer hele aparte verdikkingen op het frame zitten. Opera had bijvoorbeeld ook een voorderailleurnok, Pinarello maakt gebruik van een klamband.
Helaas nog geen BB30 of iets soorgelijks, dat had ik nog wat fraaier gevonden.
Wat me trouwens opviel is dat veel merken nog steeds de kabeldoorvoer wat onhandig hebben zitten op de schuine buis zodat je nog steeds moet werken met bescherm plakkers om je frame niet te beschadigen. Red Bull bijvoorbeeld leidt de kabels netjes door de balhoofdbuis, of zet anders de kabelstoppers op je balhoofdbuis.
Opera is wel een onderdeel van Pinarello, volgens de site om nieuwe technieken eerst te ontwikkelen voordat het bij Pinarello wordt gebruikt, maar daar geloof ik niet zo in nu ik de frames van beiden heb bekeken, zowel qua vorm (ribben in het frame) als in de carbon soort lijkt me de Dogma veel geavanceerder dan de Opera Super Leonorda.
Hoewel, de Super Leonardo had wel weer hele aparte verdikkingen op het frame zitten. Opera had bijvoorbeeld ook een voorderailleurnok, Pinarello maakt gebruik van een klamband.
Helaas nog geen BB30 of iets soorgelijks, dat had ik nog wat fraaier gevonden.
Wat me trouwens opviel is dat veel merken nog steeds de kabeldoorvoer wat onhandig hebben zitten op de schuine buis zodat je nog steeds moet werken met bescherm plakkers om je frame niet te beschadigen. Red Bull bijvoorbeeld leidt de kabels netjes door de balhoofdbuis, of zet anders de kabelstoppers op je balhoofdbuis.
rob74 schreef:Ranja heet helemaal geen ranja. Het heet limonade en het wordt gemaakt op basis van siroop.
Limonade wordt helemaal niet gemaakt van siroop, maar van citroen en (eventueel, maar niet altijd) suiker
Helaas kan ik de bikemotion niet bezoeken (zit een beetje ver weg) maar bedankt allemaal voor de mooie foto's!
De kabeldoorvoer: Daar zie je behoorlijke verschillen. Canyon bijvoorbeeld doet er bij de CF SLX helemaal niets mee. Gewoon traditioneel. Het is zo ongeveer het beste frame op de markt, maar er moet wel bezuinigd worden (ook in de kleuren: geen of wit). En Red Bull werkt alle kabels netjes weg. Vind ik toch wel prettig bij een fiets van (ver) boven de 3000 euro.
Canyon heeft nu trouwens op alle fietsen een open balhoofd. Je zweet of regen gaat dus door je stuurpen en loopt er ergens in de voorvork weer uit. Het is zo gedaan om gewicht te besparen (er zit dus ook geen bout). Is dat handig?
Canyon heeft nu trouwens op alle fietsen een open balhoofd. Je zweet of regen gaat dus door je stuurpen en loopt er ergens in de voorvork weer uit. Het is zo gedaan om gewicht te besparen (er zit dus ook geen bout). Is dat handig?
@ponsteen
open balhoofden worden bij BMX al jaren gebruikt, om remkabels doorheen te laten lopen, maar ook om gewicht te besparen. Dat er geen bout in zit lijkt me dan weer minder handig, het zaakje moet wel bij elkaar gehouden worden toch? of hadden ze daar een andere oplossing voor?
open balhoofden worden bij BMX al jaren gebruikt, om remkabels doorheen te laten lopen, maar ook om gewicht te besparen. Dat er geen bout in zit lijkt me dan weer minder handig, het zaakje moet wel bij elkaar gehouden worden toch? of hadden ze daar een andere oplossing voor?
Is er toevallig iemand die een foto heeft gemaakt (indien de fiets aanwezig was op de beurs) van een opgebouwde Giant TCR Advanced 2010?
(deze dus: http://www2.giant-bicycles.com/_generat ... _frame.jpg)
(deze dus: http://www2.giant-bicycles.com/_generat ... _frame.jpg)
-
gerrit-1963
- Forum-lid
Joshua schreef:Is er toevallig iemand die een foto heeft gemaakt (indien de fiets aanwezig was op de beurs) van een opgebouwde Giant TCR Advanced 2010?
Giant TCR Advanced 2010, heb van 2 fietsen foto's gemaakt.
zie Giant TCR slideshow
[img=http://farm3.static.flickr.com/2469/407 ... 3234_b.jpg]
[img=http://farm4.static.flickr.com/3515/407 ... 0e1c_b.jpg]
Theo V schreef:Method 1.1 schreef:Vind het wel spijtig dat het zo diep in Nederland ligt, dat beperkt ook wel het aantal Belgische bezoekers.
Dat probleem heb ik nou met Belgische toertochten.
Haha ja, maar bossen en heuvels kan je niet verplaatsen he
Er zijn locaties genoeg voor een fietsbeursje