Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Fabian Cancellara Site

HenH
Forum-lid
Berichten: 1112
Lid geworden op: 20 aug 2010 23:41
Locatie: Leeuwarden

HenH 28 mar 2011 21:38

Chasse Patate schreef:
H&H schreef:Omdat hij te zwaar is om de Tour te winnen(meende dat hij gister met fiets en al 92 kg woog). Heb hem nog nooit vooraan een berg op zien rijden...


Ze hadden hem gewogen met fietskleding, schoenen en helm op, zonder fiets kwam hij uit op 92kg.


Dat zeg ik toch:p(met fiets en al)
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

fleppestijn
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 aug 2010 12:25

fleppestijn 28 mar 2011 21:47

Mij hoor je ook niet zeggen dat hij geen grote renner is omdat hij geen tour heeft gewonnen;) Vindt het schitterend om te zien hoe iemand zo hard door kan knallen, vooral de ronde van vlaanderen 2010 toen hij Boonen in een keer eraf reed, dat vonden onze zuiderburen niet echt leuk. Maar wel een heel mooi beeld met de stalen benen van Cancellara.

Ps. Maar er zijn toch ook wel eens tourwinnaars geweest die met fiets zo tussen 85 en 95 wogen? Want ondanks dat iemand dan zo zwaar is ben je wel beresterk, ook bergop. (zelf ben ik ook zo zwaar met mijn fietsje:P) Of moet je perse een veertje zijn om bergen aan te kunnen?
Fietsen is afzien.

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 28 mar 2011 21:55

Volgens mij kwam Indurain wel in de buurt qua postuur.

Overigens heb ik vorig jaar een interview met Cancellara gezien, waarin hij zich laat ontvallen dat hij wellicht ooit eens voor de tour gaat trainen. Hij had het daarbij wel over een fors gewichtsverlies (voorganger is bijv. Bradley Wiggins).

remmiedepemmie
Forum-lid
Berichten: 815
Lid geworden op: 01 feb 2011 14:40

remmiedepemmie 28 mar 2011 21:57

Indurain werd ook pas een tourwinnaar nadat hij van 84 naar 78 kilo ging.

fleppestijn
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 aug 2010 12:25

fleppestijn 28 mar 2011 22:01

Ja, over die Bradley Wiggins hadden die commentatoren op het belgische net het ook. Dat zou wel spierverlies voor Cancellara betekenen, dat is natuurlijk ook weer risicovol als renner die het van zijn (super) kracht moet hebben. Voor de buitenwereld is natuurlijk een tour winnaar een personality in het wielrennen.

Jammer genoeg verschijnt bij zowel Cancellara als Indurain bij het intikken van hun namen op google meteen het woord doping achter hun naam...
Fietsen is afzien.

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 29 mar 2011 02:07

Hoe zwaar was Der Jan eigenlijk in 1996, 1997 en 2003? Dat waren de jaren dat hij goed genoeg was om de Tour te winnen.

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 29 mar 2011 10:47

Tja, maar ik denk dat een goed tijdrijdende klimmer het uiteindelijk toch wint van een goed klimmende tijdrijder.

Te meer ook omdat er meer bergetappes zijn dan tijdritten.

Cancellara is, als je het mij vraagt, wel de beste daler, veel beter nog dan Sanchez. Het valt minderop, omdat Sanchez vaak redelijk voorin zit in een zware bergetappe, en Cancellara dan in een groep achterop zit. Daar kan hij wel iets goed maken als het geen finish bergop is.

Zelf hoop ik dat hij er nog even mee wacht, de tijdrijder/klassieker renner vind ik een mooie combinatie. Mannetjes met spillebeentjes hebben we er al zoveel van. Ik denk ook dat er met Contador, Schelck, etc al genoeg concurrentie is.

Overigens denk ik dat, zolang hij met de Schelcks in 1 team zit, hij niet zo snel zal wisselen.

remmiedepemmie
Forum-lid
Berichten: 815
Lid geworden op: 01 feb 2011 14:40

remmiedepemmie 29 mar 2011 11:05

LVGH schreef:Hoe zwaar was Der Jan eigenlijk in 1996, 1997 en 2003? Dat waren de jaren dat hij goed genoeg was om de Tour te winnen.


Met Der Jan weet je het nooit helemaal zeker, maar waarschijnlijk zo'n 72 kilo.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2725
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 29 mar 2011 11:26

Of qoute van Cancellara door Wuyts tijdens de E3 prijs:

"Cancellara vroeg hen vanmorgen: "heb je mayonaise bij? Want ik ga jullie allemaal aan frieten rijden"
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Plaats reactie