Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Voorstellen en wat vraagjes

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2066
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 07 jul 2023 08:53

Dat is inderdaad echt wennen. Maar het went wel.
Ik heb ergens vorig jaar dezelfde omslag gemaakt.
Je gemiddeldes gaan dan met een paar kilometer per uur omlaag. Ik ben bijvoorbeeld ooit ingehaald door e-bikes.
Maar als je volume kunt toevoegen en dus langere duurritten kunt maken, gecombineerd met intervaltraining, dan gaat op enig moment je gemiddelde snelheid weer omhoog. Inmiddels zit ik op dat moment dat ik nu ongeveer net zo hard fiets als ik rustig fiets dan een jaar geleden als ik twee uur jaagde.
Maar het begin was soms best lastig omdat iedereen voor je gevoel harder dan 30 rijdt en jij misschien amper 25. Nog steeds heb ik dat af en toe, maar dan denk ik maar dat ik die dag een ander doel heb.

Voor mij hielp het om andere fiets doelen te stellen zoals een keer ergens naartoe fietsen wat je eerder niet voor mogelijk hield. Of jezelf verbeteren op korte Strava segmenten. Een keer een mooie rit maken in Limburg. Dat soort uitdagingen in plaats van je gemiddelde snelheid.

Veloviewer kan je misschien ook helpen. Ga eens lekker tegeltjes verzamelen.

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1540
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 07 jul 2023 11:49

KogaCyclist schreef: 04 jul 2023 14:57
BertL schreef: 04 jul 2023 13:34 Als je beter wilt worden dan is afwisseling een toverwoord. De ene keer kort en hard. De andere keer langer en langzamer.
De rest komt vanzelf.
Dat heb ik ook gelezen, maar heeft dat ook zin als je maar 1 of 2 keer per week gaat?
Uiteindelijk helpt het. Maar het belangrijkste is bij wat je ook doet dat je er ook plezier in blijft houden. Als de lol eraf gaat, belandt je fiets in de schuur. Onder het stof.
hun fietsen.

KogaCyclist
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 03 jul 2023 21:59

KogaCyclist 07 jul 2023 19:02

bakboord1 schreef: 07 jul 2023 08:53 Inmiddels zit ik op dat moment dat ik nu ongeveer net zo hard fiets als ik rustig fiets dan een jaar geleden als ik twee uur jaagde.
Goed om te weten! Dat lijkt me een mooi streven!

bakboord1 schreef: 07 jul 2023 08:53 Voor mij hielp het om andere fiets doelen te stellen zoals een keer ergens naartoe fietsen wat je eerder niet voor mogelijk hield. Of jezelf verbeteren op korte Strava segmenten. Een keer een mooie rit maken in Limburg. Dat soort uitdagingen in plaats van je gemiddelde snelheid.

Veloviewer kan je misschien ook helpen. Ga eens lekker tegeltjes verzamelen.
Ik doe eigenlijk niet anders. Ik gebruik de app van Komoot en plan eerst een route voor ik ga fietsen. Het voordeel vind ik dat ik "dom" dat ding kan volgen. Ik heb dan ook nooit de nijging om de route in te korten of af te snijden.

BertL schreef: 07 jul 2023 11:49 Uiteindelijk helpt het. Maar het belangrijkste is bij wat je ook doet dat je er ook plezier in blijft houden. Als de lol eraf gaat, belandt je fiets in de schuur. Onder het stof.
Helemaal mee eens!

Plaats reactie