Ik zou altijd gaan voor full Carbon. Dat is lichter. Bij veel remmen op alu op Carbon remranden, krijg je net zo goed problemen. (Lijm laat los) De nieuwste generatie Carbon wielen remmen imo best behoorlijk.
Ik had ooit de zipp 404. Die deed ik weg vanwege de windgevoeligheid en de remweg met mijn 90 kilo. Later reed ik op fast forwards f6r’s en daarmee had ik die problemen totaal niet.
Carbon wiel met alu remstrip?
-
- Forum-lid
De dura ace wielen met aluminium remvlakken remmen naar mijn ervaring uitstekend. Je hebt ze ook met ultegra naven en volgens mij dezelfde velgen. Op lange termijn liet bij beide varianten wel de lak wat los links en rechts waardoor ze minder mooi werden. Functioneren verder wel uitstekend en de remvlakken lieten niet los.
Voor full carbon kan ik fulcrum en/of campagnolo aanraden. Mijn vader (ca 95 kg) heeft een setje fulcrum 40C die ook in de regen uitstekend remmen icm de rode fulcrum blokken. (Die overigens ook voor andere full carbon wielen een aanrader zijn) Het loopvlak van de velgen is extra bewerkt/ruw gemaakt zo lijkt het. Ze maken wel wat meer geluid bij het remmen dan aluminium, maar functioneren verder top. Heb zelf een setje duke baccara. Die remmen ook voldoende, maar wel duidelijk minder dan de fulcrum.
Voor full carbon kan ik fulcrum en/of campagnolo aanraden. Mijn vader (ca 95 kg) heeft een setje fulcrum 40C die ook in de regen uitstekend remmen icm de rode fulcrum blokken. (Die overigens ook voor andere full carbon wielen een aanrader zijn) Het loopvlak van de velgen is extra bewerkt/ruw gemaakt zo lijkt het. Ze maken wel wat meer geluid bij het remmen dan aluminium, maar functioneren verder top. Heb zelf een setje duke baccara. Die remmen ook voldoende, maar wel duidelijk minder dan de fulcrum.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Inderdaad, de rode Campagnolo blokken zijn er zowel met campa als Shimano passing.
Ik heb tot ik schijfremmen had, nooit betere remblokken ism carbon velgen, gehad.

Met Shimano passing BR-BO500X1
Met Campa passing BR-BO500
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend