Kabels lopen niet in het stuur, stuurlint moet er sowieso af omdat ik een smaller stuur ga monteren.
Dus dan waarschijnlijk beter aan de shifter inkorten, maar zoals je zegt, als je aan de rem inkort ga je wel de kabelloop aan het stuur beter kunnen zien.
Kabels inkorten
-
- Forum-lid
- Berichten: 141
- Lid geworden op: 14 dec 2008 10:47
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14523
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Het is al in meer of meerdere maten hiervoor aangegeven.
-Bij Sram altijd nieuwe olijven en inserts (je krijgt het bij sram ook nooit onbeschadigd gedemonteerd)
-Vet is niet perse nodig, ik heb het nu wel. Maar anders gebruik je een beetje ander vet op de schroefdraad
-Inkorten bij de rem komt ook daardat de versies van een paar jaar geleden een niet vervangbare banjo hadden bij de rem. Maar persoonlijk zou ik als het kan ook altijd bij de shifter inkorten.
-Ontluchten. Als je heel voorzichtig bent lukt het wel zonder, maarja als je pech hebt moet je wel iest doen. Mocht het voor nood zijn kan je altijd met "iets" het reservoir bijvullen boven op de rem en dan knijpen totdat de lucht eruit is. Maargoed een setje om te ontluchten is altijd handig net als wat reserve olijven.
Hoeveel langer is de kabel. Ik stop altijd zoveel mogelijk in het stuur en frame. Mocht je een keer iets moeten doen hoef je dan geen kabel te vervangen. Het lukt me altijd wel om een cm of 3 a 4 op die manier extra te hebben
-Bij Sram altijd nieuwe olijven en inserts (je krijgt het bij sram ook nooit onbeschadigd gedemonteerd)
-Vet is niet perse nodig, ik heb het nu wel. Maar anders gebruik je een beetje ander vet op de schroefdraad
-Inkorten bij de rem komt ook daardat de versies van een paar jaar geleden een niet vervangbare banjo hadden bij de rem. Maar persoonlijk zou ik als het kan ook altijd bij de shifter inkorten.
-Ontluchten. Als je heel voorzichtig bent lukt het wel zonder, maarja als je pech hebt moet je wel iest doen. Mocht het voor nood zijn kan je altijd met "iets" het reservoir bijvullen boven op de rem en dan knijpen totdat de lucht eruit is. Maargoed een setje om te ontluchten is altijd handig net als wat reserve olijven.
Hoeveel langer is de kabel. Ik stop altijd zoveel mogelijk in het stuur en frame. Mocht je een keer iets moeten doen hoef je dan geen kabel te vervangen. Het lukt me altijd wel om een cm of 3 a 4 op die manier extra te hebben
-
- Forum-lid
- Berichten: 141
- Lid geworden op: 14 dec 2008 10:47
In de loop van de week alles binnengekregen ( bleedkit met olijven en insertie, dot vet).
Gisteren kabels ingekort, bleeden was niet nodig alles werkt perfect, maar de bleedkit heb ik nu al voor in de toekomst.
Bedankt voor jullie tips!
Gisteren kabels ingekort, bleeden was niet nodig alles werkt perfect, maar de bleedkit heb ik nu al voor in de toekomst.
Bedankt voor jullie tips!
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16823
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Top.redbulleke schreef: ↑28 mei 2023 09:58 In de loop van de week alles binnengekregen ( bleedkit met olijven en insertie, dot vet).
Gisteren kabels ingekort, bleeden was niet nodig alles werkt perfect, maar de bleedkit heb ik nu al voor in de toekomst.
Bedankt voor jullie tips!
Je hebt toch goed nagespoeld met water? Want als er een druppeltje DOT-olie op de lak achterblijft zou dit zo maar eens de verf kunnen beschadigen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
- Berichten: 141
- Lid geworden op: 14 dec 2008 10:47
Had vooraf alles zo goed mogelijk afgedekt en daarna alles nog is goed nagekeken.
Alles oké
Alles oké