Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Krassen in nieuwe frame, zeur ik??

arepol
Forum-lid

arepol 13 mei 2010 02:52

Om op je hoofdvraag te beantwoorden: ja, je zeurt ;)

Een fiets is een gebruiksvoorwerp (zoals al eerder aangehaald), dus kan er wel eens een krasje op komen....
Mocht jij het niet eens zijn met de krasgevoeligheid van je fietsje, dan moet je maar teruggaan naar je fm of het aankaarten bij de fabrikant. Daar kunnen wij je weinig bij helpen.
Alles is relatief 8-)

velo
Forum-lid
Contact

velo 13 mei 2010 10:01

Ga eens naar de praxis of zo en koop een rol doorzichtig tape en plak dat bv aan de achterkant van je staande buis en aan de onderkant van je schuine buis dan voorkom je al beschadigingen door steenslag ed.

En je kunt natuurlijk plakken waar je maar wilt om beschadigingen te voorkomen want uiteindelijk is een blanke laag ook een beschermingslaag.

Een goede spuiter kan de boel weer netjes opschuren en met blank weer eea. als nieuw maken of zoals al aangegeven hier zijn er ook spuiters die spotrepair voor je doen.

Keuzes genoeg.

Nog een kleine nuance mbt. het 'zeiken' van de ts.

Niet iedereen heeft een ruimhartig budget of kredietwaardigheid om er makkelijk over te denken mbt beschadigingen van je fiets. En met een klein budget of dat je er veel voor hebt moeten doen dan kan dat wel degelijk invloed hebben op je 'kijk' van de beschadigingen van je trots.
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

brekson
Forum-lid

brekson 13 mei 2010 12:13

Ik ben het niet eens met de reakties
Ik ga er van uit dat het een trek is, alu-kader met carbon vork

Ik heb er ook zo één die al 4 jaar oud is en die gebruikt wordt voor woon-werkverkeer en bij slecht weer ( heb er al wat met meegemaakt )

Ik heb er nog geen enkele noemenswaardige kras op staan
Dat kan ook niet bij gewoon gebruik

Mijns inziens klopt er iets niet met de lakkwaliteit
Graag foto's
Sworks Venge

stinus
Forum-lid

stinus 13 mei 2010 12:22

Ik weet natuurlijk niet hoe voorzichtig je daadwerkelijk met je fiets omgaat maar het lijkt mij niet normaal dat als je ergens tegenaan komt dat de lak er gelijk vanaf springt!
Zoals al gezegd is een fiets een gebruiksvoorwerp, maar de lak moet er niet zomaar bij elk tikje vanaf springen! Al bij je FM geweest?

amstel
Forum-lid

amstel 13 mei 2010 12:50

het is een probleem fiets,het schakelen is/was niet goed,nu de lak,terug naar de fm en omruilen voor een andere fiets!!!!
amstel

pfff
Forum-lid

pfff 13 mei 2010 13:48

fructus schreef: Ik keek om toen Gilbert de finish over reed in de Amstel Gold. Flink schelden en verder gaan.
Dus heb jij gewonnnen ;-)

nagtie
Forum-lid

nagtie 14 mei 2010 00:49

Stinus schreef: Al bij je FM geweest?

Ben nu op vakantie. Dus nee nog niet geweest.

sram60
Forum-lid

sram60 09 okt 2010 20:55

Ik heb ook een Pinarello die nu bijna 4 maanden oud is, maar steenslag hou je gewoon niet tegen op een frame. Heb nu ook 2 steenslagjes op mijn frame, het is echt heel rottig dat het er op zit maar het zal niet gebeuren als je er niet op fietst. Ik fiets 2 a 3 keer in de week op mijn fiets dus je kan het gewoon weg niet voorkomen. Ik ben er heel erg zuinig op maar dit soort dingen hou je niet tegen wat men ook zegt.
Edwin van de Velde

jeek
Forum-lid

jeek 10 okt 2010 12:59

en als je echt wat minder voorzichtig met je fiets blijft omgaan dan kun je altijd nog switchen naar een titanium frame;
even poetsen met scotch brite en weer als nieuw!
nog los van het feit dat deuken vanwege de sterkte van de buizen nauwelijks voorkomen...
Experiment with your bike to get the best biking experience!

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 10 okt 2010 13:20

JeeK schreef:en als je echt wat minder voorzichtig met je fiets blijft omgaan dan kun je altijd nog switchen naar een titanium frame;
even poetsen met scotch brite en weer als nieuw!
nog los van het feit dat deuken vanwege de sterkte van de buizen nauwelijks voorkomen...

+1! Heb ik ook gedaan. Fiets-in-de-auto, fiets-uit-de-auto, fietsen-over-net-geasfalteerde-wegen etc. etc. Titanium kan wel 'tegen een stootje'. Toch nog een waarschuwing: je krijgt ooit toch krasjes op de carbon voorvork, onder op de remhoeven (want er blijft altijd wel een keer een 'te groot' steentje aan je band plakken, wat dan langs de remhoeven schraapt) enz. enz. . Kortom, een fiets is een gebruiksvoorwerp en blijft nooit 'showroom-nieuw'. Maar je moet natuurlijk ook wel gewoon fijn kunnen fietsen, toch?! En niet je mooie fiets 'zo maar' ergens tegenaan 'kwakken' helpt ook om hem netjes te houden!
60 x Ventoux

metor
Forum-lid

metor 10 okt 2010 13:28

Nagtie schreef:PPff wat een reacties.. nieuwe kopen en overspuiten. De fiets is 2 maanden oud!

Daarnaast on oplettendheid daar ben ik het niet mee eens. Als je met een fiets niet over een tak heen mag rijden, dan kan je dus niet harder dan een km of 5 fietsen.

Als je met je fiets niet tegen een fietsen rek aan mag komen hoe stal je hem dan.
Het gaat echt om tikje! niet om keihard er mee omgaan.

Volgens mij wel onoplettendheid. Je zegt zelf dat jij je fiets weg zet zonder te kijken :S

En je kan je fiets wel in een rek zetten, maar ik zou dan wel zorgen dat het rek beschermd is met rubber of wat dan ook.
Ik snap niet wat je verwacht. Als je met je auto langs iets van metaal gaat hard of zacht dan heb je lak schade...

abacus
Forum-lid

abacus 10 okt 2010 13:45

Nagtie schreef: Daarnaast on oplettendheid daar ben ik het niet mee eens. Als je met een fiets niet over een tak heen mag rijden, dan kan je dus niet harder dan een km of 5 fietsen.

Als je met je fiets niet tegen een fietsen rek aan mag komen hoe stal je hem dan.
Het gaat echt om tikje! niet om keihard er mee omgaan.

Het gaat hier ook niet over het wel of niet over een tak rijden lijkt me. Je geeft zelf aan dat schade is veroorzaakt het gebruik van een fietsstandaard en het schuren langs een fietsenrek.

Dat lijken me geen zaken die je Trek kunt verwijten. Geen enkele lak kan daar tegen.

Je geeft aan dat je opmerkingen over spuiten en nieuw kopen onzin vindt. Een nieuw frame gaat inderdaad wel erg ver. Spuiten is wel degelijk een optie. Bij BCP kun je dmv 'spotrepair' dit soort beschadigingen laten wegwerken. Je zult zelf moeten afwegen of je de kosten hier voor over hebt.

Je zeurt niet als het gaat om hoezeer je kunt balen van zulke krassen. Iedereen zal dit gevoel herkennen. Je zult wel onder ogen moeten zien dat dit je eigen schuld is en niet aan lakkwaliteit ligt.

Om dit tevoorkomen zul je voorzichtiger moeten zijn (maar dat heb je inmiddels wel gemerkt) en kun je gebruik maken van doorzichtige stickersets om je frame te beschermen. Als standaard kun je een type gebruiken dat de fiets bij de achteras ondersteunt, zoals deze.

Plaats reactie