Nagtie schreef:
Daarnaast on oplettendheid daar ben ik het niet mee eens. Als je met een fiets niet over een tak heen mag rijden, dan kan je dus niet harder dan een km of 5 fietsen.
Als je met je fiets niet tegen een fietsen rek aan mag komen hoe stal je hem dan.
Het gaat echt om tikje! niet om keihard er mee omgaan.
Het gaat hier ook niet over het wel of niet over een tak rijden lijkt me. Je geeft zelf aan dat schade is veroorzaakt het gebruik van een fietsstandaard en het schuren langs een fietsenrek.
Dat lijken me geen zaken die je Trek kunt verwijten. Geen enkele lak kan daar tegen.
Je geeft aan dat je opmerkingen over spuiten en nieuw kopen onzin vindt. Een nieuw frame gaat inderdaad wel erg ver. Spuiten is wel degelijk een optie. Bij BCP kun je dmv 'spotrepair' dit soort beschadigingen laten wegwerken. Je zult zelf moeten afwegen of je de kosten hier voor over hebt.
Je zeurt niet als het gaat om hoezeer je kunt balen van zulke krassen. Iedereen zal dit gevoel herkennen. Je zult wel onder ogen moeten zien dat dit je eigen schuld is en niet aan lakkwaliteit ligt.
Om dit tevoorkomen zul je voorzichtiger moeten zijn (maar dat heb je inmiddels wel gemerkt) en kun je gebruik maken van doorzichtige stickersets om je frame te beschermen. Als standaard kun je een type gebruiken dat de fiets bij de achteras ondersteunt, zoals
deze.