Remklauw gangbaar maken
- ophetkantje
- Forum-lid
3 jaar zonder problemen met hydraulische Shimano Ultegra shifters en hope calipers gereden, geen enkel probleem gehad.
Ach, ik zeg ook maar wat
-
- Forum-lid HC
Klopt vanaf het begin heb je twee versies gehad de Dot en de minerale olie.
Alleen gingen veel mensen ervan uit Hope is dot dus dat wordt knoeien.
Ach die paar keer per jaar dot olie aan je handen, ik heb er geen last van.
Ik weet het ook pas een paar maanden maar net als van hope kan je van Sram ook elk los onderdeeltje krijgen.
Losse zuigers, rubbers etc.
En shimano blijft toch wegwerp spul. Ik blijf het zeggen het zijn niet de beste schijfremmen.....
Alleen gingen veel mensen ervan uit Hope is dot dus dat wordt knoeien.
Ach die paar keer per jaar dot olie aan je handen, ik heb er geen last van.
Ik weet het ook pas een paar maanden maar net als van hope kan je van Sram ook elk los onderdeeltje krijgen.
En shimano blijft toch wegwerp spul. Ik blijf het zeggen het zijn niet de beste schijfremmen.....
Alleen rode kabelhouder binnen de shifter kan je bij sram niet los krijgen, kan je hele shifter vervangen...wasbeer2006 schreef: ↑10 jan 2022 15:12 Ik weet het ook pas een paar maanden maar net als van hope kan je van Sram ook elk los onderdeeltje krijgen.
Dus of sram nou veel beter is ?
Ook bij shimano kan je veel losse onderdelen krijgen, maar ook niet voor alles.
Maar in geval van remklauw heb je voor paar tientjes een nieuwe dus of het dan de moeite waard is als het onderdeel verkrijgbaar is ?
Nee, de issue is steeds om de bout eruit te krijgen die erin zit. Dat is standaard een platte-schroevendraaier versie, die beschadigt snel bij demontage en dan is uitboren de laatste optie. Maar inderdaad, als hij eenmaal los is, zou je ook een splitpen kunnen gebruiken als vervanging.
Nee, SRAM is niets beter. Met name de rode kabel 'trekker' van kunststof i.c.m. stalen derailleurkabel is een misser (of hele slimme keuze, het is maar hoe je het bekijkt) van jewelste.DDX schreef: ↑10 jan 2022 15:17Alleen rode kabelhouder binnen de shifter kan je bij sram niet los krijgen, kan je hele shifter vervangen...wasbeer2006 schreef: ↑10 jan 2022 15:12 Ik weet het ook pas een paar maanden maar net als van hope kan je van Sram ook elk los onderdeeltje krijgen.
Dus of sram nou veel beter is ?
Ook bij shimano kan je veel losse onderdelen krijgen, maar ook niet voor alles.
Maar in geval van remklauw heb je voor paar tientjes een nieuwe dus of het dan de moeite waard is als het onderdeel verkrijgbaar is ?
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Ik begrijp niet hoe mensen die schroef dolgedraaid krijgen. Het enige argument tegen die schroef is dat je een platte schroevendraaier nodig hebt en dat is een beetje priegelen. Gewoon vastdraaien totdat hij niet verder kan en dan het borgpennetje erachter.
If it's not fixed, it's broken.