Op Frank Schleck na.
Froome verloor het al voor de kasseien.
En Nibali heeft gedeeltelijk de Tour op de kasseien gewonnen.
Maar ik sta open voor het opfrissen van mijn geheugen.

Fiets Magazine nr. 5-2025 (incl. de zomer special) is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Dan hebben ze nu toch nog ruim de tijd om te gaan oefenen?
https://www.routeyou.com/nl/route/view/ ... aalkustritfiedoo schreef: ↑15 okt 2021 09:11 terzijde: wie de rit van duinkerke naar calais wil meepikken, heel mooie streek. Ik heb daar trouwens al een paar keer een rit georganiseerd voor onze wielertoeristenclub, de laatste is 135 kms lang en iedereen was super tevreden van het parcours. De oude stad van boulogne sur mer is super evenals de kustweg van BSM naar Calais met beklimming van de cap blanc nez. Heen reden we langs het heuvelachtige binnenland. Terug overwegend langs de kust.
Ik post de gegevens van de rit straks, eerst deuren gaan kiezen![]()
Dit sluit +- aan bij wat ik denk. "sleutelritten worden tot in detail verkend, soms zelfs meermaals. Waarom zou zo'n kassei rit niet bij die verkende sleutelritten kunnen horen?"
Passage du Gois idd 1999.MarkVeenstra schreef: ↑15 okt 2021 08:28 Had Boogert er ook niet last van, ergens begin deze eeuw? Toen ze over dat weggetje moesten dat elke dag een keer onder water kwam te staan. Dus feitelijk groen van de algen er glad bij lag.
Ik ben dan wel benieuwd naar hun RI&E (Risico Inventarisatie en Evaluatie) sinds 1994 in Nederland verplicht voor alle werkgevers vanaf 1 FTE.uninvitedguest schreef: ↑15 okt 2021 13:51 [*]Passage du Gois idd 1999.MarkVeenstra schreef: ↑15 okt 2021 08:28 Had Boogert er ook niet last van, ergens begin deze eeuw? Toen ze over dat weggetje moesten dat elke dag een keer onder water kwam te staan. Dus feitelijk groen van de algen er glad bij lag.
https://www.youtube.com/watch?v=Fybi9FT7g2M
Vind op zich Parijs Roubaix wel een hoogtepunt van het jaar als koers, maar je kunt je gehele seizoen wel naar de moer rijden door een val in een dergelijke koers. Kijk maar naar Van Vleuten.
Val gebeurd nu "gelukkig" aan het einde seizoen, maar als dit in het voorjaar gebeurd, is je hele seizoen naar de vaantjes. Geldt ook voor een dergelijke etappe in een GT natuurlijk.
Ben ook benieuwd hoe het arbeidsrecht hier tegen aan kijkt.
Nu is een profcontract natuurlijk een bijzondere arbeidsovereenkomst lijkt me, maar ook hier heb je met werkgever-werknemer relatie te maken. Een werkgever dient in NL in ieder geval te zorgen voor veilige arbeidsomstandigheden. In hoeverre kun je een (natte) kasseienrit als veilige werkomgeving zien?
Edit: typo