Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS
-
hopjes
- Forum-lid
hopjes
11 jan 2021 13:53
DDX schreef: ↑10 jan 2021 20:59
Je kan ook met een willekeurige smartphone je locatie delen met behulp van google maps.
Heb je geen (of iig geen dure) fietscomputer nodig.
EDIT/UPDATE, gevonden.
Laatst gewijzigd door
hopjes op 11 jan 2021 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-
TL@
- Forum-lid HC
TL@
11 jan 2021 13:55
Bonzo schreef: ↑10 jan 2021 20:53
Hallo Woefdram, dank voor je snelle reactie. Ik heb zeker geen satelliettelefoon!
Nav je bericht blijkt dat T-Mobile mijn provider is.
Gelet op mijn ervaringen en jou toelichting blijkt dus dat T-Mobile een slechte dekking heeft in de Alpen.
Ik heb nog diverse smart-phones liggen en die zal ik voorzien van een simkaart van een provider die wel een goede buitenlanddekking heeft met name in Frankrijk heeft.
Vervolgens ga ik nog op zoek naar een Garmin fietscomputer waar de optie op zit dat je GPS-lokatie wordt door gegeven naar een telefoon van het thuisfront. Ik las vandaag dat de Garmin Edge Plus 1030 Plus deze optie heeft echter deze kost wel rond de 600 Euro!! Weet iemand welke Garmin fietscomputer deze optie heeft en welk type ik moet hebben?(Hopelijk wat goedkoper!)
Een Garmin 130plus is al voldoende, kost 200€:
[https://www.futurumshop.nl/garmin-edge-130-plus.phtml
Een 530 en 830 zijn weer wat duurder en hebben nog wat extra features.
-
Bonzo
- Forum-lid
Bonzo
11 jan 2021 14:37
Nee_Nee, idd dit gaat om de ongerustheid bij mijn vrouw. Dat is gekomen nadat ik 4 jaar gelden door een Fransoos van mijn racefiets gereden ben nadat ik geen voorrang kreeg. Toevallig die keer was ik mijn telefoon vergeten mee te nemen. Mijn linkerzijde was door de val helemaal geschaafd en flink bebloed!! Vanaf dat moment vind mijn vrouw het noodzakelijk dat ik lokaliseerbaar ben. En ik ben het met haar eens. Als er iets gebeurd is het wel prettig als het thuisfront waar je bent. Zoals ik in mijn mail beschreef heb ik tijdens diverse beklimmingen bemerkt dat je niet altijd bereikbaar bent. Jullie reacties lezende ga ik voor twee opties nl: ik ga kijken welke Nederlandse provider de beste dekking in Frankrijk heeft en daarnaast ga ik toch maar een fietscomputer aanschaffen die de optie heeft om het gps-signaal door te linken naar de telefoon van mijn vrouw. Daarnaast kan ik de fietscomputer gebruiken voor trainingsactiviteiten, plannen van routes enz enz. Het zal mogelijk een dure investering zijn maar bij mij staat veiligheid voorop!!! Dank voor jullie reacties.
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
amclassic-fan
11 jan 2021 15:11
Je telefoon selecteert in het buitenland automatisch het sterkste netwerk, dat is onafhankelijk van je Nederlandse provider.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’

-
Nee_Nee
- Forum-lid HC
Nee_Nee
11 jan 2021 15:15
Er is geen verschil tussen de werking van Nederlandse providers in Frankrijk. Bij gebruik in het buitenland maken ze allemaal gebruik van elkaars netwerken. Als je in Nederland bijvoorbeeld toestel met een abonnement bij Vodafone hebt, dan zal je toestel in Frankrijk in eerste instantie naar dat netwerk op zoek gaan, maar als dat niet beschikbaar is, dan wordt je automatisch overgeschakeld naar Bouyges of SFR of een andere.
Als je een fietscomputer met een dataverbinding aanschaft, dan heb je nog steeds een daaraan gekoppeld telefoontoestel mét een SIM-kaart nodig en een telefoonabonnement. Zonder verbinding gaat het niet lukken.
Daar zit ook de grote beperking. Zonder netwerkdekking werkt ook een Garmin niet. Zelfde netwerktechniek.
Telecomproviders bieden geen gebiedsdekking aan (ze garanderen niet dat ze een compleet land geografisch afdekken). Ze bieden populatiedekking aan: 99% van de bewoners moet onder de dekking van hun netwerk vallen. Dunbevolkte en slecht bereikbare gebieden vallen buiten hun dekking.
Als je 100% zekerheid wilt hebben, kies dan voor de spot. Die kost los 150,- euro. Er komt dan nog wel een abonnement voor het satellietverkeer bij. Er zitten drie knoppen op. Je kunt er mee doorgeven dat alles ok is en je kunt er een noodsignaal mee geven. Je vrouw kan je met een code real-time volgen.
-
Vieux chnoque
- Forum-lid
Vieux chnoque
11 jan 2021 21:56
Bij het ballonvaren gebruik ik glympse als app. Kan de volgwagen zien waar de ballon is. Zeker in heuvelachtig gebied zoals Eifel verlies je ballon snel uit het oog.
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la