Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Engelse webshops

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5909
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 30 dec 2020 14:18

Ik zie dat bij Chainreaction men dezelfde verzendkosten opgeeft, dus € 23,99, doei.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5174
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 30 dec 2020 14:52

Voorbeeld trouwens van ebay ;

https://www.ebay.co.uk/itm/SHIMANO-Dura ... 3900259535
This amount includes applicable customs duties, taxes, brokerage and other fees. This amount is subject to change until you make payment. If you reside in an EU member state besides UK, import VAT on this purchase is not recoverable. For additional information, see the Global Shipping Programme terms and conditions

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16127
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 30 dec 2020 15:16

Het zou wel heel raar moeten lopen mochten er aan de Brexit geen neveneffecten zijn.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Maruss
Forum-lid
Berichten: 809
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 30 dec 2020 15:44

De andere kant op geldt hetzelfde. opeens 25 euro of zo. Dus als je op eigen kosten iets terug moet sturen denk je wel twee keer na om daar nog iets te kopen.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5402
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 30 dec 2020 16:04

Als het goed is zouden voor spullen die onder garantie terug of opnieuw toegestuurd worden niet opnieuw heffingen moeten betalen. Dat is voor andere landen ook niet zo. Dat eventuele verzendkosten hoger uitvallen lijkt me klein leed.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5909
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 30 dec 2020 18:30

M.i. betekent dit gewoon dat wij als Europeaan niet of weinig meer in VK bestellen en omgekeerd men in de VK niet of weinig meer in Europa bestellen. Bye, bye Engelse webshops vive de Duitse en Franse webshops. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38129
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 dec 2020 18:37

Ik gun ze wel een flinke crisis daar. Dat idiote RAADGEVEND referendum is volledig misbruikt door een stel populistische politici door dat minimale verschil als bindend te benoemen. Sukkels dat ze daar in zijn getuind.
Less is bore

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 30 dec 2020 18:56

Sommige eng webshops rekenden al maanden deze hoge verzendkosten.
Vroeg me toen(van de herfst) ook af waarom dat was zo opeens en dat het dat veel klanten zou kosten uit het vasteland van europa. Ik mocht altijd graag kopen in engeland, Maar meer omdat ik het sympathieke mensen vind. Ik vind het dan ook erg jammer dat ze uit de EU treden. Maar dit soort verzendkosten is funest voor de verkoop richting EU.We blijven vanzelf wel echte Nederlanders.Dat wordt nog meer richting onze Oosterburen. Uit frankrijk heb ik nog nooit wat gekocht.

Vraag me trouwens (even een zijstraatje) ook af hoelang de Chinezen hun produkten zo goedkoop deze kant op kunnen sturen,( en goedkoop blijven verkopen) nu juist vandaag er een nieuw handelsverdrag is gekomen tussen de EU en China.
Laatst gewijzigd door codex op 30 dec 2020 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 30 dec 2020 19:02

daniel1975 schreef: 30 dec 2020 18:37 Ik gun ze wel een flinke crisis daar. Dat idiote RAADGEVEND referendum is volledig misbruikt door een stel populistische politici door dat minimale verschil als bindend te benoemen. Sukkels dat ze daar in zijn getuind.
Je kan nu niet zeggen dat de EU een top organisatie is. Moesten ze dat referendum overdoen in België of Nederland, je zou zomaar hetzelfde resultaat krijgen. Met dank aan het complete wanbeleid van de EU (van sex-feestjes in Corona tijd tot onredelijke 'aanwezigheidsvergoedingen' tot het feit dat vooral uitgerangeerde politici op 'pensioen' mogen in de Europese regering)

Ik ontken het nut van de EU niet, maar absoluut niet in de huidige vorm (die vooral handenvol geld kost)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 30 dec 2020 19:25

Kan aan mij liggen maar ik kocht eigenlijk nooit wat bij de Engelse webshops (muv Rapha). Ik vergelijk de prijzen meestal redelijk goed en kom dan in 90% uit bij de Duitse webshops (bike24 en R2). Kopen jullie dan echt een groot deel in de UK?
o'7o

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1161
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 30 dec 2020 19:39

Douglas schreef: 30 dec 2020 19:25 Kan aan mij liggen maar ik kocht eigenlijk nooit wat bij de Engelse webshops (muv Rapha). Ik vergelijk de prijzen meestal redelijk goed en kom dan in 90% uit bij de Duitse webshops (bike24 en R2). Kopen jullie dan echt een groot deel in de UK?
Nee maar soms hebben ze iets op voorraad en de Duitsers niet (zoals vorige week spullen voor DI2), was bij elkaar ook meer dan 100 euro dus gratis verzenden.

Vroeger was wiggle wel eens goedkoper met verzenden volgens mij (of zit ik er naast?) Wat op kleine bestellingen wel aantrekkelijker kan zijn. En vroeger iig ook gratis retour! Kom daar maar eens om bij de Duitsers.

Ik heb de login van een kennis voor wiggle, die besteld zoveel dat hij 12% platinum korting krijgt.

Ze hebben wel een Castelli Perfetto’s fors in de aanbieding gehad.


Ik doe graag de pricematch van Bike24. Omdat het voor mij als Nederlander ook redelijk aantrekkelijk was om bij Wiggle te bestellen. Wilde Bike24 ook hun prijzen matchen, dat gaan ze nu niet meer zo snel doen ben ik bang.


Koop het liefst bij de Duitsers, dan bij de Engelsen. Als laatste bij de Nederlanders ben ik bang :lol:
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

i-mac

i-mac 30 dec 2020 20:07

codex schreef: 30 dec 2020 18:56 Vraag me trouwens (even een zijstraatje) ook af hoelang de Chinezen hun producten zo goedkoop deze kant op kunnen sturen,( en goedkoop blijven verkopen) nu juist vandaag er een nieuw handelsverdrag is gekomen tussen de EU en China.
Wat dat verdrag zal betekenen voor de bedrijven die grote hoeveelheden aankopen (o.a. Action) weet ik niet.

Wat Aliexpress betreft, vanaf 1 juli 2021 komt er op alle bedragen een import en btw
op alles. Tot nu toe was er een vrijstelling tot €22, maar dat valt weg. Hoe ze dan gaan klaren bij de douane is nog een andere vraag. Ik kan me inbeelden dat de kleinere (lees = goedkopere) spullen de weg niet meer gaan vinden naar Europa. Alie probeert dat nu al op te vangen met opslagplaatsen in Spanje en Frankrijk. In theorie komt er zo een opslagplaats te Luik.

Plaats reactie