Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

FSA Triple Kettingbladen vervangen

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 20 nov 2020 13:55

Binnenblad 30 zal steek 74 zijn, maar vervangen is 100% overbodig.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Denman91
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 nov 2020 11:39

Denman91 23 nov 2020 09:59

Dank voor de reacties.
Afgelopen weekend alles uit elkaar gehaald, schoongemaakt en weer in elkaar gezet. Nieuwe ketting erop gelegd, loopt als een trein. op 1 ding na ;-(. Wanneer de fiets in de standaard hangt en ik de trappers ronddraai loopt alles soepel, zodra ik ermee de weg op ga en zelf kracht zet bij elke pedaalslag een soort tik. Lijkt uit de trapas/crankas de komen maar kan het nog niet goed plaatsen. Heb wel de cranck zo ver als mogelijk uit elkaar gehaald. trapas in het vet gezet en weer gemonteerd. Bladboutjes zitten goed vast, geen idee welk moment je die vast moet zetten dus met de hand gedaan. Crank en trapas zitten aan elkaar, crankarm (links) weer op de crankas gezet en vast gezet met momentsleutel. Kan er slecht tegen dat er nu weer een soort tik in zit. Misschien toch maar even naar FM.

Chefske
Forum-lid
Berichten: 752
Lid geworden op: 28 sep 2019 13:22
Locatie: Zuid-Holland

Chefske 23 nov 2020 23:35

FM betalen om van je gekraak te komen is zonde geld; vaak is het iets heel simpels.
Controleer eens of je pedalen goed vastzitten, controleer de boutjes van je schoenplaatjes en controleer je snelspanners: Het vastzetten van de snelspanner moet net enige kracht vergen. Op het moment dat de hendel naar buiten gericht is in het verlengde van de as, moet je weerstand voelen en klap je 'm om. Te vast is ook niet goed; dat was ooit een bron van gekraak op mijn fiets.

Voor verdere tips: gebruik even de zoekfunctie voor de verschillende kraak-threads.

Denman91 schreef: 23 nov 2020 09:59 (...)
Bladboutjes zitten goed vast, geen idee welk moment je die vast moet zetten dus met de hand gedaan.
(...)
Zie het kopje "aanhaalmomenten": kettingbladbout 5-7 Nm
http://www.m-gineering.nl/data.htm
Bianchi Infinito - Ultegra R8000 - FFWD F4R FCC/DT240
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350

Plaats reactie