In eerste instantie zul je moeten zorgen dat de druk op het stuur minimaal is. Een kortere stuurpen en het zadel een stukje terug kan dan helpen.
Als je beknellingen in je hand/pols wil voorkomen, moet je uitgaan van de 'functionele stand' van de pols. D.w.z: je zet een lijntje van het midden van je pols naar de knokkel van je middelvinger. Is dit lijntje recht, dan staat in principe je pols in de beste houding. Nu is dat met een racefietsstuur niet zo heel eenvoudig. Bij mij gaat dat het beste als ik onder in de beugels rijd. Een fiets moet voor mij dus voldoende hoog zijn zodat ik langere tijd in de beugels kan rijden. Je kunt ook je stuur wat kantelen en/of je shifters wat hoger zetten.
Bij een normale bikefit zal die functionele stand echter geen prioriteit hebben. Het is vaak niet eenvoudig om iemand te vinden die je zowel met je hand/pols kan helpen als de effecten op rest van het lichaam kan bedenken als je heel veel moet gaan aanpassen om de klachten in de hand/pols aan te pakken.
Ik heb de afstelling destijds samen met de fysiotherapeut gedaan. Zij had totaal geen verstand van fietsafstelling maar wel heel veel van handen en polsen. Het gedeelte fietsafstelling heb ik mezelf maar aangeleerd. Zodoende kan ik nu redelijk pijnvrij fietsen en kan ik hier soms nog eens iemand helpen

Ik zou beginnen je huidige afstelling te bekijken. Staat je zadel ver naar voren of juist naar achter? staat het naar voren, dan zou ik daarmee beginnen. Als het al ver naar achter staat of het naar achter zetten heeft niet het gewenste resultaat, dan pas je stuur extreem gaan kantelen e.d. Wel moet je ook bekijken of je stuur en shifters op het moment minimaal vlak staan. Ik zou beginnen met een paar graden omhoog.