Ok, vertanding. Ik begrijp de verwarring, My bad.
Crank lijkt wonderbaarlijk genoeg nog in orde. Zou graag testen met een linkerarm of dit houdt. Maar ook al aan het oriënteren op hele nieuwe crank.
Draad crank zelf te herstellen?
Het is niet 100% meer zo te zien maar heb je de linkercranck al eens opnieuw gemonteerd met de twee boutjes en die met het juiste moment aangedraaid? Wellicht fuctioneert het nog wel, grote delen van de spline zien er nog prima uit.
Laatst gewijzigd door carel op 13 jul 2020 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5694
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Zo slecht zien die splines er toch niet uit? Een ultegra linker crank heeft helemaal niet over de hele breedte vertanding. Zie hier een nieuwe. Je hebt dus helemaal niks kaalgetrapt. 

Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Dit is een Hollowtech II crank. Als je de vertanding op je as kapot getrapt hebt, is het een compleet nieuw crankstel aanschaffen.
Update: Ik vergat de laatste pagina te lezen
@Woefdram Je moet eerst de boutjes vastzetten en daarna pas de stofkap.
Update: Ik vergat de laatste pagina te lezen

@Woefdram Je moet eerst de boutjes vastzetten en daarna pas de stofkap.
Niet vlgns Shimano, die schrijft in zijn handleiding eerst de stofkap en dan pas de boutjes vastdraaien.!
Trouwens @Woefdram aanhaalmoment van die crankboutjes is 12-14Nm
Trouwens @Woefdram aanhaalmoment van die crankboutjes is 12-14Nm

Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Uiteraard niet eerst de boutjes vastzetten. Wat jij de stofkap noemt is eigenlijk de dop waarmee je de druk op het lager bepaalt. Dus eerst de speling daarmee afstellen en dan fixeren door de boutjes van de crankarm vast te zetten.
Spuit-11 hier, nee dus, https://si.shimano.com/pdfs/dm/DM-FC0003-06-ENG.pdf pagina 19, eerst 7 en dan 8.