Voor al je afspraakjes

Heuvelland op slot

hayes

hayes 09 apr 2020 20:31

Ik dacht even aan ons West-Vlaamse Heuvelland. :|
Vandaag nog geweest dus ik vond het al raar.

Het is daar ook altijd opletten dat je Frankrijk niet binnenrijd. Vorige week per ongeluk een hoekje van 150 m Frankrijk meegepikt. Na 100m passeer ik en groep van zeker 30 mensen die op straat stond(geen idee waarom) en in één beweging draaiden 30 hoofden mijn richting uit. :shock: Freaky...

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2195
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 09 apr 2020 20:47

ultra_ivo schreef: 09 apr 2020 19:57
Bospaadje schreef: 09 apr 2020 12:53 Vrij zuur voor "ons" Zuid Limburgers die letterlijk 1km van de grens wonen met het "heuvelland".
Als ik nu rondje ga fietsen, moet ik oppassen dat ik grens met Duitsland, Belgie en heuvelland niet oversteek. De goeden worden wederom geslecht voor de daden van de slechten... Wel begrijpelijk, ik begreep van collega's dat de situatie in Vijlen, Schin op Geul, etc echt om te huilen was....

Duitsland is gewoon nog toegestaan.
Duitsland is open noch gesloten. Met goede reden mag je Duitsland in.
Kan een situatie van willekeur zijn, de ene fietser mag er wel in en de ander niet. Maar beter Duitsland in dan België, daar hebben de agenten een bloedhonden-gen erbij gekregen. Buurman van 75 was onnadenkend via een veldweggetje in België terecht gekomen. Tsja, dat doet hij al zolang hij een fiets heeft. Politie zag hem, Hee, Nederlander? Ja, hoezo? En hup €390 boete vanuit het niets.
Sommige Belgische agenten hadden gemakkelijk bij de Ge***po terecht gekund.
Dogma F

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 09 apr 2020 21:55

In Limburg hebben ze normaal gesproken ook nog wat lusten van al dat toeristisch verkeer, doordat de horeca inkomsten had. Nu heeft men alleen de lasten....

Maar allemaal niet huilen, Nederland is groot.....

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2071
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 09 apr 2020 23:11

Ramon73 schreef: 09 apr 2020 20:47
ultra_ivo schreef: 09 apr 2020 19:57
Bospaadje schreef: 09 apr 2020 12:53 Vrij zuur voor "ons" Zuid Limburgers die letterlijk 1km van de grens wonen met het "heuvelland".
Als ik nu rondje ga fietsen, moet ik oppassen dat ik grens met Duitsland, Belgie en heuvelland niet oversteek. De goeden worden wederom geslecht voor de daden van de slechten... Wel begrijpelijk, ik begreep van collega's dat de situatie in Vijlen, Schin op Geul, etc echt om te huilen was....

Duitsland is gewoon nog toegestaan.
Duitsland is open noch gesloten. Met goede reden mag je Duitsland in.
Kan een situatie van willekeur zijn, de ene fietser mag er wel in en de ander niet. Maar beter Duitsland in dan België, daar hebben de agenten een bloedhonden-gen erbij gekregen. Buurman van 75 was onnadenkend via een veldweggetje in België terecht gekomen. Tsja, dat doet hij al zolang hij een fiets heeft. Politie zag hem, Hee, Nederlander? Ja, hoezo? En hup €390 boete vanuit het niets.
Sommige Belgische agenten hadden gemakkelijk bij de Ge***po terecht gekund.
In Duitsland mag je als fietser ook nog op je gemak op een bankje uitrusten en wat eten. Wel opletten als je dat eten bij een afhaaltoko haalt, dan moet je minimaal 50m verder fietsen voordat je mag beginnen met eten.
Verder zijn de regels per Bundesland verschillend. De correspondent van de NOS zit kennelijk in Berlijn want de regels die in het stuk op de NOS genoemd worden gelden vooral in Berlijn. Ik gebruik dan ook liever een Duitse bron voor mijn info zoals www.spiegel.de.

paliri
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 31 jul 2012 22:25

paliri 10 apr 2020 08:54

Ik ben vorige week in Duitsland geweest. Kon zonder problemen de grens over bij Sittard.

hayes

hayes 12 apr 2020 10:24

SqueeZer schreef: 10 apr 2020 00:37
hayes schreef: 09 apr 2020 20:31 Ik dacht even aan ons West-Vlaamse Heuvelland. :|
Vandaag nog geweest dus ik vond het al raar.

Het is daar ook altijd opletten dat je Frankrijk niet binnenrijd. Vorige week per ongeluk een hoekje van 150 m Frankrijk meegepikt. Na 100m passeer ik en groep van zeker 30 mensen die op straat stond(geen idee waarom) en in één beweging draaiden 30 hoofden mijn richting uit. :shock: Freaky...
Ik was al even bang als jij toen ik het las .. want had net nog op zijn minst een rit of drie uitgestippeld daarheen :lol: :mrgreen:

Wel al een heleboel ritten moeten aanpassen want meestal ben in gewend om net even de grens te kruisen in mijn routes regio Amiens, Frelinghien, Belle of Cominnes-Warneton en daarna richting Dranouter en terug .. het is hoe dan ook klooien nu met routes als de wind uit het zuiden komt en echt 60 % van mijn routes bekijken voor ik ze selecteer en idd. 'per ongeluk' de grens zou kruisen.
Heel herkenbaar. Normaal gaat 50% van m'n ritten Frankrijk in. Ik woon op zo'n 10-12 km van de grens en het is daar fijner fietsen dan in Vlaanderen. Dat is echt even aanpassen, maar zolang we mogen blijven fietsen, ga ik niet klagen.

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2071
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 13 apr 2020 12:40

Voor mij is zowat 3/4 van m'n dichtbije fietsgebied afgesloten omdat de grens naar België afgesloten is. Met de afsluiting van nu er bij werd de corridor om in te fietsen wel erg smal.
Maar goed, volgens de voorzitter van de veiigheidsregio zullen de beperkingen snel opgeheven worden, tenminste voor het Mergelland:

https://www.1limburg.nl/afgrendeling-he ... t=topstory

Gebruikersavatar
martinbo
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 25 feb 2007 21:10
Locatie: Puth

Gebruikersavatar martinbo 13 apr 2020 13:33

Gisteren even, alleen, uit nieuwsgierigheid en omdat het daar mooi is door de Eijsder Beemden naar het zuidelijkste puntje, Navagne, gefietst. Weg hermetisch afgesloten, wat ik verwacht had. Dus een plas en een krentenbolletje. Wat schetst mijn verbazing in die tien minuten dat ik daar stond aan de andere zijde van de afzetting diverse fietsgroepen van meer dan vijf man langs te zien fietsen. Intelligent lockdown in België dus.

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2195
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 15 apr 2020 23:02

O ja, aanstaand weekend moet je weer elders gaan fietsen.
Heuvelland wederom op slot http://www.1limburg.nl/l/97786
Dogma F

Gebruikersavatar
martinbo
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 25 feb 2007 21:10
Locatie: Puth

Gebruikersavatar martinbo 16 apr 2020 08:41

Volgens de Limburger De Limburger was de afsluiting voor groepjes fietsers: "Tachtig verkeersregelaars en vijftien Buitengewone Opsporings Ambtenaren van Zuid-Limburgse gemeenten hadden de instructies gekregen op die posten dagtoeristen, groepjes wielrenners en groepen motorrijders niet door te laten en terug te sturen."

Dus alleen of getweeën met de fiets lijkt me geen probleem. Het was afgelopen (paas)weekend ook akelig rustig in het Heuvelland.

Een solo-wielrenner (wat is eigenlijk de definitie van 'wielrenner'?) tegenhouden en een bejaarde op een e-bike niet: daar heb ik nog steeds een probleempje mee...

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4429
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 16 apr 2020 09:46

martinbo schreef: 16 apr 2020 08:41 Een solo-wielrenner (wat is eigenlijk de definitie van 'wielrenner'?) tegenhouden en een bejaarde op een e-bike niet: daar heb ik nog steeds een probleempje mee...
Is er al iemand die dit heeft meegemaakt dan de afgelopen periode? Ik kan mij dat namelijk niet voorstellen. En geloof ook nooit dat dit gebeurt.

Gebruikersavatar
martinbo
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 25 feb 2007 21:10
Locatie: Puth

Gebruikersavatar martinbo 16 apr 2020 10:40

Geloof is geen goede basis voor het beschrijven van de werkelijkheid.

Dus nu de werkelijkheid (twee ervaringen):

1. Mijn vrouw (58) op de e-bike in gewone kleding, 50 meter voor mij fietsend, wordt zonder enige woordwisseling doorgelaten bij een roadblock. Ik, als mamil (58) op mijn racefiets reed daar 50 meter achter en werd aangehouden door "meneer belangrijk": waar of ik heen ging en ik wist toch wel dat het Heuvelland afgesloten was voor racefietsers." Toen ik hem uitlegde dat ik mijn echtgenote, inmiddels 70 meter voor me, volgde, mocht ik door, maar hij deed het als een gunst voorkomen.
2. Een vriend van mij OAMIL (67 jaar) werd alleen fietsend op zijn racefiets bij een roadblock tegengehouden en mocht rechtsomkeert; hij is wat conflictvermijdender dan ik en schikte zich in zijn lot.

Alles willekeur ten top.

Plaats reactie