In het donker rijden is goed te doen, is mijn ervaring. Met goede verlichting en rustige fietspaden is het heerlijk fietsen. Uiteraard wel bij droog weer
Wintertraining wedstrijdrijders
Go with the flow, zou ik zeggen.. zoals hier boven word beschreven. Train (afwisselend) wanneer het uitkomt en hou er plezier in.
In het donker rijden is goed te doen, is mijn ervaring. Met goede verlichting en rustige fietspaden is het heerlijk fietsen. Uiteraard wel bij droog weer
- Tracing_NL
- Forum-lid
Ik heb eind september altijd een mentale dip. Alle wedstrijden zijn dan bij ons klaar, even geen trainingsdoel, racefietstoertochten zijn er niet of nauwelijks meer en ik ben geen Tractorrijder (MTB
). Het komt er bij mij op neer dat ik zo rond deze tijd weer beetje kriebels krijg, Zeker met de mooie afgelopen week. Ik stap dus nu weer op de fiets (Oktober zo'n 400 km). Met meestal langere duurritten door mijn mooie Zeeland. Na oud en nieuw begin ik wat serieuzer op te bouwen om in Maart weer redelijk strak aan de start van het seizoen te staan. Interval / Hitt etc. start ik pas in Maart mee, in combinatie met de trainingskoersen hier.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.
Zelf afgelopen jaren qua niveau tussen Sportklasse en Amateurs gezeten. Afgelopen jaar goed seizoen gehad en erg makkelijk gepromoveerd naar Amateurs.
Ik maak mijn meeste km met woon-werk 20-25km enkele reis. En gedurende de maanden okt/nov/dec fiets ik op zondagochtend met een groepje zo'n 3 uur op duurtempo (en heel soms even "gek" doen omdat het zo ontstaat).
Ik train eigenlijk nooit en fiets gewoon, Heb geen tacx of zwift en maak alle km dus buiten. Vanaf januari pak ik dan op za/zo een trainingskoersje en ben dan in Maart altijd weer op een prima niveau.
Wintermaanden meestal 3-4x per week woon-werk en vanaf maart 4-5x per week en de koersen.
Ik maak mijn meeste km met woon-werk 20-25km enkele reis. En gedurende de maanden okt/nov/dec fiets ik op zondagochtend met een groepje zo'n 3 uur op duurtempo (en heel soms even "gek" doen omdat het zo ontstaat).
Ik train eigenlijk nooit en fiets gewoon, Heb geen tacx of zwift en maak alle km dus buiten. Vanaf januari pak ik dan op za/zo een trainingskoersje en ben dan in Maart altijd weer op een prima niveau.
Wintermaanden meestal 3-4x per week woon-werk en vanaf maart 4-5x per week en de koersen.