Ook adviseren wij zeker niet om over te stappen vanwege die schijfremmen. Als je toch iets nieuws zoekt, dan is het verstandig wel over te stappen.

Fiets Magazine nr. 5-2025 (incl. de zomer special) is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Ook adviseren wij zeker niet om over te stappen vanwege die schijfremmen. Als je toch iets nieuws zoekt, dan is het verstandig wel over te stappen.
Wat is een gevisualiseerde toepassing? Rondje Swift met schijfremmen?Rodrick schreef: ↑10 mei 2019 14:34 het is meer een op ervaring en gevisualiseerde toepassingen gebaseerd advies, maar dat terzijde) is dat schijfremmen voor heel veel mensen heel veel voordelen biedt, maar die voordelen vooral zijn op te halen in heuvelachtig gebied. In Nederland is een velgrem dikke prima.
Ik heb vorig jaar augustus een nieuwe fiets gekocht, niet met schijfremmen. Ik heb er nog geen seconde spijt van gehad. En ik fiets weinig in het vlakke Nederland.
Dan heeft de fietsindustrie gelijk gekregen. Pressshit en dergelijke is kwalitatief ook slechter dan een goed geschroefd bracket en toch zitten we er mee opgescheept.
Alleen gaat het hier niet over die vraag. Je kan als blad niet zeggen dat je een Nederlands blad bent, dat voor Nederlandse fietsers schrijft en vindt dat schijfremmen in Nederland niet zoveel toevoegen, zeggen dat schijfremmen de heilige graal zijn.