Cycleops 150% ftp training
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Mwoa, als je gewoon een menukaart met trainingen krijgt voorgeschoteld. En je gewoon gaat trainen, dan hoeft er geen opbouw in te zitten... Niet iedereen traint bij een club, met een trainer, volgens een schema.
En ik kane best voorstellen dat een paar keer 3 minuten als niet te zwaar klinkt. Ik zou overigens 3 minuten inspanning niet onder explosiviteit scharen (wat TS suggereerde)
En ik kane best voorstellen dat een paar keer 3 minuten als niet te zwaar klinkt. Ik zou overigens 3 minuten inspanning niet onder explosiviteit scharen (wat TS suggereerde)
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Categorie 1500m schaatsers? of achtervolging op de baan?
Of hebben die mensen dan ook direct weer een relatief goed ftp, en is dan 150% maar matig haalbaar? Zou wel eens kunnen natuurlijk.
Of hebben die mensen dan ook direct weer een relatief goed ftp, en is dan 150% maar matig haalbaar? Zou wel eens kunnen natuurlijk.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Geeft maar weer aan dat dat enorme scala aan workouts die je voor al die trainingssoftware kan vinden, helemaal niet persé ergens op gebaseerd is. Ik kan ook iets ontwerpen waarin je 10x 10s 1500w sprints moet doen met 10 seconde rust. Of je dat haalt...
Stomme vraag misschien maar wat is typisch zo de verhouding tussen bv. VO2max vermogen en FTP bij een sprinterstype of andere type renners? Ik heb halfweg december de eerste keer een inspanningstest gedaan (1.5-2j aan het fietsen, doe kwarttriatlons) waarbij ik begon bij 120W en iedere 3' er 40W bij kwam. Gefaald op iets meer dan 2' op de trap van 360W (gecorrigeerd naar 348W bij 66-67kg) maar 4mmol grens lag op 265W wat mij ook al een vrij ruim verschil lijkt..MarkVeenstra schreef: ↑20 jan 2019 18:12 Heftig. Maar er zijn vast mensen die 't kunnen. In koers even 3 minuten vol doortrekken is ook de ene renner veel beter in dan de ander.
Een sprinter heeft na verhouding ook een veel hoger piekvermogen tov ftp dan een tijd rijder. Profiel van de atleet is nogal bepalend in deze.
En om te antwoorden op de vraag van de OP: mijn beste 5' power ligt op 338W geloof ik maar voor 3' 400W rijden dat lukt ook max. 1 keertje.. Lijkt mij dat dat eerder 1-1.5' intervallen zouden zijn.
Je moet er de fysiologische aanleg voor hebben. De een kan het wel, de ander niet. En veel oefenen helpt ook. Vergelijk het met "aanzetten na de bocht". Als je in een groep gaat meerijden, dan kun je er in het begin geen ruk van. Na verloop van tijd lukt het 10x om mee te gaan en daarna breek je af. Nog langer doorwerken, nog meer oefenen en op den duur rijden ze je er niet meer af.