Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Wanneer schoenplaatjes versleten

Kornuit
Forum-lid HC

Kornuit 19 jan 2019 21:17

Lcsmet schreef: 19 jan 2019 16:58 Ik rij met Time RXS pedalen.
Die plaatjes gaan een eeuwigheid mee, de onderdelen van de plaatjes die contact maken met het pedaal komen nooit in contact met de vloer/baan als je er op loopt.
In mijn ogen een veel beter ontwerp dan Look/Shimano SPD-SL plaatjes/pedalen.

Enkel jammer dat ze niet meer te koop zijn. :(
Dit is precies wat ik had kunnen posten. Heb nog wel 3 setjes cleats liggen, omdat die langer mee gingen dan de lagers van de RXS pedalen. Weet jij hoe de andere Time pedalen zijn?

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 20 jan 2019 18:16

Ik rij met Look Keo pedalen en ik vervang de plaatjes meestal elk seizoen wel een keer. Dat is dus zijn 10 tot 12k.
Live fast; die young. mijn blog

DDX
Forum-lid HC

DDX 20 jan 2019 18:20

Ik vervang ze als ze speling begin te geven en op bepaald moment krijg je speling ook met nieuwe plaatjes en dan is het tijd voor nieuw pedaal.
(meestal merk ik dat bij rechterpedaal, want daar klik ik het meeste mee in/uit)

Martin78
Forum-lid

Gebruikersavatar Martin78 20 jan 2019 20:16

Maar hoeveel speling mag je voelen wanneer je bent in geklikt? Misschien een wat amateuristische vraag, maar mijn schoenen hebben een hele lichte beweging naar links en rechts als ik ben in geklikt. (heel minimaal)

jsparie
Forum-lid

jsparie 20 jan 2019 21:08

Dat hoort zo. Bij de plaatjes van de foto tenminste. En bij heel veel andere pedalen ook.

Juppehup
Forum-lid

Juppehup 20 jan 2019 21:35

Zijdelingse speling is normaal ja. Vind ik ook geen probleem, maar wanneer het speling in de lengte/hoogte wordt, dan wordt het vervelend. Dan heb je iedere pedaalslag een tik in je schoen doordat je plaatje op een neer kan.

Ik heb ondertussen de plaatjes vervangen en ben weer helemaal één met de fiets...😊

wouterf
Forum-lid

Gebruikersavatar wouterf 21 jan 2019 10:54

Douglas schreef: 19 jan 2019 17:32 Ze zijn vies en er is veel op gelopen waardoor de gele blokjes zijn afgesleten. Maar dathoeft nog niet te betekenen dat de plaatjes zijn versleten. Als je ze omdraait kun je beter zien of ze echt vesleten zijn. Aan de achterkant lijkt het nog wel mee te vallen. Voor kun je zo niet zien.

@lcsmet, fetelijk is dit bij de shimano niet anders. De gele contactdelen zijn niet relevant voor de werking.
Dit. Op basis van deze foto kunnen wij niet beoordelen of de slijtage van je plaatjes aan het loopgedeelte, van invloed is op de klachten die je noemt (meer speling).

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 21 jan 2019 12:54

NuitKor schreef: 19 jan 2019 21:17
Die plaatjes gaan een eeuwigheid mee, de onderdelen van de plaatjes die contact maken met het pedaal komen nooit in contact met de vloer/baan als je er op loopt.

Dit is precies wat ik had kunnen posten. Heb nog wel 3 setjes cleats liggen, omdat die langer mee gingen dan de lagers van de RXS pedalen. Weet jij hoe de andere Time pedalen zijn?
De Time IClic heb ik volledig aan mij laten voorbijgaan.
De Time Xpresso, verschillende modellen van goedkoop tot de duurste, heb ik bij enkele fietsmaten gewoon doormidden weten splijten. de plaatjes sleten ook erg snel.
De nieuwste Time Xpro heb ik geen ervaring mee maar de plaatjes zijn dezelfde als de Xpresso plaatjes.

Ik heb echter nog 4 paar splinternieuwe Time RXS pedalen en 7 paar bijhorende sets plaatjes liggen. Ik kan er dus nog wel enkele jaren tegen. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Kornuit
Forum-lid HC

Kornuit 21 jan 2019 22:34

Lcsmet schreef: 21 jan 2019 12:54
NuitKor schreef: 19 jan 2019 21:17

De Time IClic heb ik volledig aan mij laten voorbijgaan.
De Time Xpresso, verschillende modellen van goedkoop tot de duurste, heb ik bij enkele fietsmaten gewoon doormidden weten splijten. de plaatjes sleten ook erg snel.
De nieuwste Time Xpro heb ik geen ervaring mee maar de plaatjes zijn dezelfde als de Xpresso plaatjes.

Ik heb echter nog 4 paar splinternieuwe Time RXS pedalen en 7 paar bijhorende sets plaatjes liggen. Ik kan er dus nog wel enkele jaren tegen. :)
Ongelofelijk dat ze die cleats niet meer toepassen bij nieuwe pedalen..Ik denk dat ze de cleats te goed vonden. Volgens mij verdienen producenten behoorlijk aan de verkoop van cleats.
Laatst gewijzigd door Kornuit op 22 jan 2019 07:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 21 jan 2019 23:04

Producenten zal je bedoeluh .
Speling op SPD SL heb ik eigenlijk alleen bij de oudere pedalen met plastieken slijtplaatjes., dat is dan verticale speling.
In laatste instanrie breekt er een hoek van het plaatje af < exit.
Plaatjes gaan bij mij wel > 10000 km mee
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Plaats reactie