Dit is precies wat ik had kunnen posten. Heb nog wel 3 setjes cleats liggen, omdat die langer mee gingen dan de lagers van de RXS pedalen. Weet jij hoe de andere Time pedalen zijn?Lcsmet schreef: ↑19 jan 2019 16:58 Ik rij met Time RXS pedalen.
Die plaatjes gaan een eeuwigheid mee, de onderdelen van de plaatjes die contact maken met het pedaal komen nooit in contact met de vloer/baan als je er op loopt.
In mijn ogen een veel beter ontwerp dan Look/Shimano SPD-SL plaatjes/pedalen.
Enkel jammer dat ze niet meer te koop zijn.![]()
Wanneer schoenplaatjes versleten
Maar hoeveel speling mag je voelen wanneer je bent in geklikt? Misschien een wat amateuristische vraag, maar mijn schoenen hebben een hele lichte beweging naar links en rechts als ik ben in geklikt. (heel minimaal)
Zijdelingse speling is normaal ja. Vind ik ook geen probleem, maar wanneer het speling in de lengte/hoogte wordt, dan wordt het vervelend. Dan heb je iedere pedaalslag een tik in je schoen doordat je plaatje op een neer kan.
Ik heb ondertussen de plaatjes vervangen en ben weer helemaal één met de fiets...
Ik heb ondertussen de plaatjes vervangen en ben weer helemaal één met de fiets...
Dit. Op basis van deze foto kunnen wij niet beoordelen of de slijtage van je plaatjes aan het loopgedeelte, van invloed is op de klachten die je noemt (meer speling).Douglas schreef: ↑19 jan 2019 17:32 Ze zijn vies en er is veel op gelopen waardoor de gele blokjes zijn afgesleten. Maar dathoeft nog niet te betekenen dat de plaatjes zijn versleten. Als je ze omdraait kun je beter zien of ze echt vesleten zijn. Aan de achterkant lijkt het nog wel mee te vallen. Voor kun je zo niet zien.
@lcsmet, fetelijk is dit bij de shimano niet anders. De gele contactdelen zijn niet relevant voor de werking.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
De Time IClic heb ik volledig aan mij laten voorbijgaan.NuitKor schreef: ↑19 jan 2019 21:17Dit is precies wat ik had kunnen posten. Heb nog wel 3 setjes cleats liggen, omdat die langer mee gingen dan de lagers van de RXS pedalen. Weet jij hoe de andere Time pedalen zijn?Lcsmet schreef: ↑19 jan 2019 16:58 Ik rij met Time RXS pedalen.
Die plaatjes gaan een eeuwigheid mee, de onderdelen van de plaatjes die contact maken met het pedaal komen nooit in contact met de vloer/baan als je er op loopt.
De Time Xpresso, verschillende modellen van goedkoop tot de duurste, heb ik bij enkele fietsmaten gewoon doormidden weten splijten. de plaatjes sleten ook erg snel.
De nieuwste Time Xpro heb ik geen ervaring mee maar de plaatjes zijn dezelfde als de Xpresso plaatjes.
Ik heb echter nog 4 paar splinternieuwe Time RXS pedalen en 7 paar bijhorende sets plaatjes liggen. Ik kan er dus nog wel enkele jaren tegen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ongelofelijk dat ze die cleats niet meer toepassen bij nieuwe pedalen..Ik denk dat ze de cleats te goed vonden. Volgens mij verdienen producenten behoorlijk aan de verkoop van cleats.Lcsmet schreef: ↑21 jan 2019 12:54De Time IClic heb ik volledig aan mij laten voorbijgaan.NuitKor schreef: ↑19 jan 2019 21:17Dit is precies wat ik had kunnen posten. Heb nog wel 3 setjes cleats liggen, omdat die langer mee gingen dan de lagers van de RXS pedalen. Weet jij hoe de andere Time pedalen zijn?Lcsmet schreef: ↑19 jan 2019 16:58 Ik rij met Time RXS pedalen.
De Time Xpresso, verschillende modellen van goedkoop tot de duurste, heb ik bij enkele fietsmaten gewoon doormidden weten splijten. de plaatjes sleten ook erg snel.
De nieuwste Time Xpro heb ik geen ervaring mee maar de plaatjes zijn dezelfde als de Xpresso plaatjes.
Ik heb echter nog 4 paar splinternieuwe Time RXS pedalen en 7 paar bijhorende sets plaatjes liggen. Ik kan er dus nog wel enkele jaren tegen.![]()
Laatst gewijzigd door Kornuit op 22 jan 2019 07:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Producenten zal je bedoeluh .
Speling op SPD SL heb ik eigenlijk alleen bij de oudere pedalen met plastieken slijtplaatjes., dat is dan verticale speling.
In laatste instanrie breekt er een hoek van het plaatje af < exit.
Plaatjes gaan bij mij wel > 10000 km mee
Speling op SPD SL heb ik eigenlijk alleen bij de oudere pedalen met plastieken slijtplaatjes., dat is dan verticale speling.
In laatste instanrie breekt er een hoek van het plaatje af < exit.
Plaatjes gaan bij mij wel > 10000 km mee
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig