1. Als ik zo de reacties lees (ook op andere fora) hebben meer mensen wel het idee dat de ramp test tot een wat verhoogd resultaat.wouterf schreef: ↑11 jan 2019 10:13 1. Als je periodiek je FTP wil blijven testen en vergelijken is het handig om steeds hetzelfde protocol te gebruiken. 20 minuten is inderdaad best stevig (schreef bjunior niet eerder dat hij een herintredende fietser is die geen 20 meer is?). Gek genoeg verschuift de huidige trend van 20min test, naar 2x8 naar ramp tests. Ik heb ook altijd het idee dat een ramp test het vermogen overschat.
2. Als je inderdaad herintredend bent, kan het zijn dat je snel goede progressie maakt en is het niet onlogisch dat je FTP zich dus snel aanpast nu dat je je lichaam weer wat activeert!
3. Wat voor trainingsplan volg je precies? Het is niet onlogisch dat bepaalde plannen niet persé gericht zijn op je compleet slopen en dat komt dan wel overeen met je beleving nu. Als je (nu, januari) elke rit compleet gesloopt afstapt kan je waarschijnlijk niet echt gaan spreken van geperiodiseerde opbouw naar een bepaald punt in de tijd.
2. Goed onthouden, ik ben nu ongeveer 2 jaar weer aan het fietsen met wat onderbrekingen tussendoor door blessureleed. Nu ik het meer gestructureerd aanpak merk ik al een behoorlijk verschil in mijn fysieke capaciteit.
3. Ik volg het Zwift programma 'build me up'; 5 uur per week op de tacx (met twee kleine baby's thuis is er weinig tijd om buiten te spelen
Een powermeter staat op de verlanglijst voor dit jaar, maar voor nu heb inderdaad alleen de Tacx hiervoor. Het schema loopt af eind februari, rond die tijd hoop ik weer meer naar buiten te kunnen en wat meer langere stukken te fietsen.
Om terug te komen op mijn primaire vraag, Ik denk dat ik voor de nu mijn FTP naar 225 zet en deze incrementeel verhoog totdat trainingen te zwaar beginnen te voelen. De 20 minuten test vind ik nogal een te fysieke aanslag, 225 lijkt voor nu een goede benadering.