Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Starten met lange afstanden fietsen

walter-
Forum-lid HC

walter- 06 nov 2018 20:07

wel oppassen; je kan niet én een fiets hebben waarmee je iemand op een koersfiets volgt én dezelfde fiets die bagage aankan en waarmee je meerdere dagen kan gaan fietsen. Dat zijn gewoon 2 verschillende fietsen voor nodig. Wil je het absoluut in 1 fiets, moet je een koersfiets nemen en die ombouwen zodat bagage meekan, lichten erop zetten, spatborden. Niet met die fiets die je nu voorstelt (die is en traag en kan niet op fietsvakantie).

Probleem met de verende voorvork is dat die in dergelijke goedkope versies absurd zwaar is, niet robuust, en niet goed veert. Je bent echt beter zonder. De 50 Euro die die pruts voorvork extra kost stop je beter in andere onderdelen van de fiets.
Wil je echt een goedkope fiets kijk dan bij Btwin naar een hoprider 100; daar kom je wel verder mee op je meerdaagse tochten. En hoedje af voor de ontwerper bij Btwin dat ze verende voorvork er niet hebben opgezet.

wil je je vriend kunnen volgen: zet hem op jouw fiets en jij op de koersfiets.

Walter

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 06 nov 2018 20:29

Een verende vork waar je wat aan hebt kost minimaal hetzelfde als die Btwin fiets.

Een backpack lijkt mij ook een zeer slecht idee.
Campagnolo Ultra Dork

Tsparrow
Forum-lid

Tsparrow 07 nov 2018 09:05

Ik ken niemand in mijn omgeving die van fietsen houd, behalve die vriend.

Ik denk dat ik dan toch het best voor een racefiets kan gaan, en op mijn huidige fiets naar het buitenland kan fietsen.

Is er bij Decathlon wel een goede budget fiets die bij mij past?

De reden is dat Decathlon bij mij om de hoek zit, en de goedkoopste rotfiets bij de fietsenwinkels in een straal van 10 km honderden euro's kosten.
Fietsen op MP zijn gestolen of vergen te veel onderhoud.

gene
Forum-lid

gene 07 nov 2018 09:16

Of een racefiets aanschaffen die voorzieningen heeft voor een bagagedrager en die ook ruimte heeft voor bredere banden.
Voor een paar honderd € ga je geen degelijke nieuwe fiets vinden.
Je hebt wel een erg negatief beeld van MP. Maar je moet inderdaad al wat van fiets(techniek) kennen om een 2dehands fiets te beoordelen.

hayes

hayes 07 nov 2018 09:55

Niet naar de prijs kijken, maar eigenlijk lijk je me perfect voor dit soort fiets:
https://www.bulls-bikes.com/produkt/bu ... -33649_ZEG

Cross/gravelbike met bagagedrager en spatborden?
Voor woon-werk kan een rugzak. Maar voor langere afstanden zou ik dit ook afraden. Je rug zal het je niet in dank afnemen om een 10-15 kg urenlang te dragen.

walter-
Forum-lid HC

walter- 07 nov 2018 11:09

Tsparrow schreef: 07 nov 2018 09:05 Ik ken niemand in mijn omgeving die van fietsen houd, behalve die vriend.

Ik denk dat ik dan toch het best voor een racefiets kan gaan, en op mijn huidige fiets naar het buitenland kan fietsen.

...
1 vriend die je wil helpen met aankopen is genoeg;-).
En voor een fietsvakantie is 20 per uur een mooi gemiddelde ;-).

Walter

slugbait
Forum-lid

slugbait 07 nov 2018 11:11

Even terugkomen op de verende voorvork: ik denk dat het veelzeggend is dat de high-end merken in het vakantiefiets-segment (Santos, Idworx, Gaastra Fytsen etc) geen verende voorvorken in hun fietsen stoppen.

Verder helemaal eens met hayes: een cross/gravelbike kan een mooie compromis zijn.

synapse
Forum-lid

Gebruikersavatar synapse 07 nov 2018 11:22

Fietsen met een rugzak /backpack kan je alleen maar afraden. Heb ik ooit eens gedaan maar is bijzonder onplezierig.
Daar ga je na enkele uren fietsen echt last van krijgen op de drukpunten.
Die dingen zijn gemaakt om lopend te gebruiken.
Op een sportieve (dus niet oma fiets) fiets zit je altijd wat voorover waardoor je gewichtsverdeling en zwaartepunt veranderd.
Ik was hem na een halve dag zat en toen moest ik nog zo'n 600 kilometer....
Courir c'est mourir un peu

Daniel1989
Forum-lid

Daniel1989 07 nov 2018 13:21

Neem zoiets. Niets mis mee en ze rijden echt heel goed. http://link.marktplaats.nl/m1338461753? ... nt=app_ios

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 07 nov 2018 14:55

Moet ze er nog op passen. Ik heb zo het idee dat TS geen benul van fietsen heeft. Dat geeft niet, iedereen moet ergens kennis opdoen, maar misschien dat ze toch beter eerst kan gaan bekijken wat voor soort fietsen er zijn, en wat ze er uiteindelijk mee wil doen, als ze na het Zwarte Woud ook nog wil gaan fietsen.

Tsparrow
Forum-lid

Tsparrow 07 nov 2018 15:47

Over fietsen met bagage: Ik fiets dagelijks met 5 tot 7 kilo op mijn rug. Met het backpacken lijkt mij 1 fietstas handig voor wat water en de tent. Mijn tent is klein dus dit is ook wel mogelijk op een bagagedrager. de backpack zal maximaal 8 kilo gaan wegen. Op de fiets wil ik een grote bidon bevestigen voor voldoende water.

Ik heb de gestuurde link bekeken, die fiets lijkt echt enorm op de fiets die ik nu al heb, dat vind de conciërge (die wel wat verstand heeft van fietsen) ook.

Ik heb inderdaad geen verstand van fietsen, echt 0.0 verstand. Vandaar dat ik om informatie vraag voordat ik zo maar iets aanschaf :)

Wij gaan na het zwarte woud meer tochten maken. De eerste tocht (voor het zwarte woud) word een tocht naar Hamburg.

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 07 nov 2018 15:51

Ridley Noah flyer schreef: 07 nov 2018 13:21 Neem zoiets. Niets mis mee en ze rijden echt heel goed. http://link.marktplaats.nl/m1338461753? ... nt=app_ios
Met hydraulisch remsystym! (V-brakes dus....)
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Plaats reactie