Met alle respect voor iedereen die erop rijdt, de Domane vind ik geen racefiets en het is ook geen gravelracer. Eigenlijk vind ik hem alleen interessant voor degenen die echt een extreem korte en hoge fiets nodig hebben want daarin is hij kampioen.
Mag het een klein beetje sportiever dan zou ik altijd voor een echte gravelracer of een echte racefiets gaan.
Trek Domane ALR 5 disc of Trek Emonda SL5?
Dan ben ik benieuwd naar jou definitie van een racefiets. Cancellara heeft met de Domane Parijs-Roubaix en Vlaanderen gewonnen. Dat zijn dan ook geen races voor jou?Ernie C. schreef: ↑08 jun 2018 13:32 Met alle respect voor iedereen die erop rijdt, de Domane vind ik geen racefiets en het is ook geen gravelracer. Eigenlijk vind ik hem alleen interessant voor degenen die echt een extreem korte en hoge fiets nodig hebben want daarin is hij kampioen.
Mag het een klein beetje sportiever dan zou ik altijd voor een echte gravelracer of een echte racefiets gaan.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Nee, hetzelfde model, alleen met de H1 geometrie in plaats van H2 (H1 is trouwens ook te koop via Project Over). De Domane was ontwikkeld samen met Cancellaraamclassic-fan schreef: ↑08 jun 2018 22:30 Dat was een totaal ander model, dan wat er tegenwoordig in de winkel staat. Enige wat de fietsen gemeen hebben is de naam.
https://pelotonmagazine.com/gear/the-bi ... ek-domane/
Een Checkpoint en Domane Disc zijn ongeveer gelijk geprijsd* In de vergelijkbare gevallen (ALR en sL) en er zit een onsje verschil in het gewicht. De Checkpoint heeft iets langere chainstays maar voor de rest zijn de hoeken van het frame sportiever.
Tenzij je de Domane echt nodig hebt vanwege de extreem korte reach zie ik geen enkele reden om niet voor de Checkpoint te gaan. Met een extra setje wielen of zelf bandjes kun je dan ook echt off road gaan.
Bij de frames is de Checkpoint goedkoper of gelijk geprijsd, de compleet afgemonteerde fietsen zijn duurder
.
Tenzij je de Domane echt nodig hebt vanwege de extreem korte reach zie ik geen enkele reden om niet voor de Checkpoint te gaan. Met een extra setje wielen of zelf bandjes kun je dan ook echt off road gaan.
Bij de frames is de Checkpoint goedkoper of gelijk geprijsd, de compleet afgemonteerde fietsen zijn duurder
Campagnolo Ultra Dork
Ernie C rijdt waarschijnlijk 20 km per week op een aero frame met een zo diep mogelijke zit, om vervolgens de rest van de week niet meer te fietsen omdat hij zo'n rugpijn heeft.Ernie C. schreef: ↑08 jun 2018 23:27 Een Checkpoint en Domane Disc zijn ongeveer gelijk geprijsd* In de vergelijkbare gevallen (ALR en sL) en er zit een onsje verschil in het gewicht. De Checkpoint heeft iets langere chainstays maar voor de rest zijn de hoeken van het frame sportiever.
Tenzij je de Domane echt nodig hebt vanwege de extreem korte reach zie ik geen enkele reden om niet voor de Checkpoint te gaan. Met een extra setje wielen of zelf bandjes kun je dan ook echt off road gaan.
Bij de frames is de Checkpoint goedkoper of gelijk geprijsd, de compleet afgemonteerde fietsen zijn duurder.
Sorry, maar ieder zijn racefiets.
Ieder zijn racefiets klopt en daarom heb ik hier op het forum de Domane ook regelmatig geadviseerd aan mensen die echt een kort frame nodig hebben.
Echter is de iets minder extreme endurance geometrie van de Checkpoint voor 98% van de mensen ruim voldoende om meer dan 20km in de week te fietsen.
En nee, een gelugd stalen frame is niet bepaald Aero volgens mij...
Echter is de iets minder extreme endurance geometrie van de Checkpoint voor 98% van de mensen ruim voldoende om meer dan 20km in de week te fietsen.
En nee, een gelugd stalen frame is niet bepaald Aero volgens mij...
Campagnolo Ultra Dork
-
Desperation
- Forum-lid
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 16 mei 2016 10:10
Nu ben ik ook wel benieuwd hoor...sleech schreef: ↑07 jun 2018 23:46Ik ben zeer geïnteresseerd te horen waar een SL6 disc voor 1999 te kopen is.....?
