Hoewel ik het er mee eens ben dat niet iedereen de vaardigheden heeft die bij sommige routes horen, kan je best prima een mountainbikeroute rijden in Nederland zonder allerlei vaardigheidscursussen te moeten doen. Verschillende stukken zelfs op een omafiets, alleen de klimstukken zijn dan wat lastiger in de Dutch mountains...
Wat betreft lastigere, meer technische stukken: Zelfde systeem als bij skiën invoeren? (Disclaimer: Ik heb nog nooit geskied)
(Al zou ik zelf dan fietscross aanbevelen als cursus, in een half uur weet je genoeg om voorlopig niet te crashen.)
Ik heb weer iets geleerd...
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12832
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
race fietsen en MTB,en is net zoiets als in een Ferrari rijden. Met gezond verstand moet je een eind komen en veilig kunnen rijden.
Maar ga je de grenzen opzoeken, dan is dat gewoon niet voor iedereen geschikt.
Mijn zo0n van 9 reed op zijn 5de het MTB parcours in Vlaardingen prima rond. Weet waar ie moest remmen en gewicht verdelen, weinig verteld ook. Nummer 2 die nu 6 is ben ik na 1km route mee gestopt, die heeft er totaal geen gevoel voor, dat was gewoon gevaarlijk. Wel heel behendig op de fiets maar gewoon veel te hard een bocht in gewicht niet goed verdelen, verkeerde rem gebruiken etc.
Maar ga je de grenzen opzoeken, dan is dat gewoon niet voor iedereen geschikt.
Mijn zo0n van 9 reed op zijn 5de het MTB parcours in Vlaardingen prima rond. Weet waar ie moest remmen en gewicht verdelen, weinig verteld ook. Nummer 2 die nu 6 is ben ik na 1km route mee gestopt, die heeft er totaal geen gevoel voor, dat was gewoon gevaarlijk. Wel heel behendig op de fiets maar gewoon veel te hard een bocht in gewicht niet goed verdelen, verkeerde rem gebruiken etc.
Uit een ander topic...
Bedankt voor de info! Weer iets bijgeleerd ...Zorro schreef: ↑09 sep 2017 18:59 Boa geeft levenslange garantie.
Even een case loggen op https://store.theboasystem.com/warranty.php
daarna ga je naar de shop en krijg je ze gratis thuis.
Ik had ze na een week of wat vor een setje 2011 Specialized S-Works schoenen.
Als je de achteremkabel vervangt en je opent een setje remkabels; let eerst even op of er geen kortere en langere kabel in zit. Het voelt wat stom de kabel terug te moeten verwijderen als je niet bij de achterrem geraakt...
Walter
Walter
Ik heb geleerd dat sommige onderdelen nagenoeg onvindbaar lijken.. Ik ben wekenlang op zoek geweest naar onderdelen uit een shifter, maar heb uiteindelijk gewoon maar een tweedehands gekocht en hier alles uit gebruikt.
Ik ben nu nog op zoek naar de naam voor twee losse onderdeeltjes. Ik vind het zonde van de digitale ruimte hier een topic voor te openen, maar wellicht weet één van jullie hoe ze heten:
1. Een aanlas-voorderailleur zit vast met een bout en een soortement van gebogen ring. Zonder dat tussenstuk past de bout er niet op, want zit de voorderailleur veel te los. Bovendien sluit een kortere bout niet lekker aan. Maar hoe heet zo'n 'tussenstuk' ik kan het écht nergens vinden of ik zoek consequent op het verkeerde.
2. De rem zit vast met een bout in het frame. Op deze bout komt een langwerpige moer. Ik vind deze niet terug op het web en zal vast de verkeerde keywords gebruiken.
Ik ben nu nog op zoek naar de naam voor twee losse onderdeeltjes. Ik vind het zonde van de digitale ruimte hier een topic voor te openen, maar wellicht weet één van jullie hoe ze heten:
1. Een aanlas-voorderailleur zit vast met een bout en een soortement van gebogen ring. Zonder dat tussenstuk past de bout er niet op, want zit de voorderailleur veel te los. Bovendien sluit een kortere bout niet lekker aan. Maar hoe heet zo'n 'tussenstuk' ik kan het écht nergens vinden of ik zoek consequent op het verkeerde.
2. De rem zit vast met een bout in het frame. Op deze bout komt een langwerpige moer. Ik vind deze niet terug op het web en zal vast de verkeerde keywords gebruiken.
Washer, spacer?
Nummer 2 heet een brake nut.
Nummer 2 heet een brake nut.
Het is een vulring die aan een kant vlak is en aan de andere kant hol, los te koop heb ik die nog nooit gezien maar ze zijn er vast wel.
https://www.google.nl/search?q=Front+me ... 80&bih=839
https://www.google.nl/search?q=Front+me ... 80&bih=839
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Een 11 speed cassette gemonteerd voor wiel op rollen. Ik vond de sluitring niet bij de cassette en nam 1 die ik nog liggen had.
Na installatie bleek op de 11 de cassette over te springen. Alle andere tandjes werkten/schakelden perfect.
Bij nakijken bleek de sluitring te breed. Die kwam hoger dan de uitsparing op de 11t krans. Normaal dat het niet goed draaide. En idd een andere sluitring wat een mm minder breed en loste het probleem op.
Dus; je moet toch even opletten als een andere sluitring neemt.
Die ene extra brede kan ik dus perfect gebruiken op een cassette beginnende met 14t, maar niet op 11t.
Walter
Na installatie bleek op de 11 de cassette over te springen. Alle andere tandjes werkten/schakelden perfect.
Bij nakijken bleek de sluitring te breed. Die kwam hoger dan de uitsparing op de 11t krans. Normaal dat het niet goed draaide. En idd een andere sluitring wat een mm minder breed en loste het probleem op.
Dus; je moet toch even opletten als een andere sluitring neemt.
Die ene extra brede kan ik dus perfect gebruiken op een cassette beginnende met 14t, maar niet op 11t.
Walter
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6131
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Het lag hier aan de 11t krans, en een sluitring die in diameter te groot was.
Op een 10speed, met 11t als kleinste kransje was dan hetzelfde probleem ontstaan volgens mij.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013