Racefiets kopen
En hij komt boven het budget vanwege de schijfremmen. Op een racefiets zijn die niet echt van toegevoegde waarde omdat je de extra remkracht toch niet op de weg overgebracht krijgt met de smalle bandjes.
Imho zijn schijfremmen alleen nuttig voor een fiets met bredere banden waarmee je ook de gebaande paden kunt verlaten (cyclcrosser, gravelracer). Maar het schijnt dat er ook mensen zijn die daar anders over denken...
Imho zijn schijfremmen alleen nuttig voor een fiets met bredere banden waarmee je ook de gebaande paden kunt verlaten (cyclcrosser, gravelracer). Maar het schijnt dat er ook mensen zijn die daar anders over denken...
Campagnolo Ultra Dork
Ik ga nu in principe voor de Cube Attain SL disc voor 999 euro. Maar ik kan ook een Trek Emonda ALR 5 krijgen voor 1099 euro. Vind zelf de schijfremmen een beetje overbodig denk ik en vraag me dan ook af of de Trek echt zoveel beter is en die extra 100 euro waard zou zijn 

- Lcsmet
- Forum-lid HC
Dat kan enkel jij uitmaken.Pang schreef: ↑04 nov 2017 17:45 Ik ga nu in principe voor de Cube Attain SL disc voor 999 euro. Maar ik kan ook een Trek Emonda ALR 5 krijgen voor 1099 euro. Vind zelf de schijfremmen een beetje overbodig denk ik en vraag me dan ook af of de Trek echt zoveel beter is en die extra 100 euro waard zou zijn![]()
Objectief geeft de Cube meer waar voor zijn geld.
Koop in dit segment vooral de fiets waar jij je het beste bij voelt.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ok ; ik begin te snappen waarom je al een jaar een fiets zoekt
.
Geval van keuzestress.
Ik zou zeggen dat je al een jaar verloren bent met fietsen. Dat moet je vlug inhalen!
Al de fietsen die je opnoemt zijn best ok.
Als je nog de juiste maat neemt ben je vertrokken voor veel fietsplezier.
Succes met de keuze!
Walter

Geval van keuzestress.
Ik zou zeggen dat je al een jaar verloren bent met fietsen. Dat moet je vlug inhalen!
Al de fietsen die je opnoemt zijn best ok.
Als je nog de juiste maat neemt ben je vertrokken voor veel fietsplezier.
Succes met de keuze!
Walter
Tenzij je een laag gewicht als "waar" bestempelt. Er waren nog eens tijden dat dat belangrijk was bij een racefiets...Lcsmet schreef: ↑04 nov 2017 17:52Dat kan enkel jij uitmaken.Pang schreef: ↑04 nov 2017 17:45 Ik ga nu in principe voor de Cube Attain SL disc voor 999 euro. Maar ik kan ook een Trek Emonda ALR 5 krijgen voor 1099 euro. Vind zelf de schijfremmen een beetje overbodig denk ik en vraag me dan ook af of de Trek echt zoveel beter is en die extra 100 euro waard zou zijn![]()
Objectief geeft de Cube meer waar voor zijn geld.
Koop in dit segment vooral de fiets waar jij je het beste bij voelt.
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
Tenzij je een laag gewicht als "waar" bestempelt. Er waren nog eens tijden dat dat belangrijk was bij een racefiets...
[/quote]
Das al een tijdje achterhaald. Sinds Speci dit voorjaar Sagan met een Venge van 8.2 kg de weg op stuurde Down Under is toch voor iedereen overduidelijk dan gewicht niet ter zake doet

Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Tja, laten we even kijken.
Gewicht is belangrijk, met een lager gewicht heb je minder massatraagheid op je fiets en veel lichtgewicht fietsen zijn specifiek voor klimmen bedoeld met een hoge stiffness-to-weight ratio.
Aero is het belangrijkste voor snelheid, met een goede aero fiets heb je voor dezelfde snelheid minder watts nodig, ook als je bergop fietst. Froome rijdt niet voor niets op een aero fiets in de Tour!
Dankzij het comfort van onze racefiets <A> kunt u de hele dag vol gas geven. Omdat hetzelfde wattage makkelijker vol te houden is, is dit eigenlijk de snelste keuze.
En dan heeft elk merk van deze eigenschappen hun eigen combi die natuurlijk het beste is voor iedereen.... Om helemaal terug te komen op de 4 fietsen die in eerste instantie geselecteerd waren, denk ik dat het verschil tussen de Bulls en de Cube niet zo groot is dat je dat echt gaat merken. Naar de Trek weer wel, maar dat is dan echt weer een totaal andere prijsklasse, zeker rondt dit budget.
Gewicht is belangrijk, met een lager gewicht heb je minder massatraagheid op je fiets en veel lichtgewicht fietsen zijn specifiek voor klimmen bedoeld met een hoge stiffness-to-weight ratio.
Aero is het belangrijkste voor snelheid, met een goede aero fiets heb je voor dezelfde snelheid minder watts nodig, ook als je bergop fietst. Froome rijdt niet voor niets op een aero fiets in de Tour!
Dankzij het comfort van onze racefiets <A> kunt u de hele dag vol gas geven. Omdat hetzelfde wattage makkelijker vol te houden is, is dit eigenlijk de snelste keuze.
En dan heeft elk merk van deze eigenschappen hun eigen combi die natuurlijk het beste is voor iedereen.... Om helemaal terug te komen op de 4 fietsen die in eerste instantie geselecteerd waren, denk ik dat het verschil tussen de Bulls en de Cube niet zo groot is dat je dat echt gaat merken. Naar de Trek weer wel, maar dat is dan echt weer een totaal andere prijsklasse, zeker rondt dit budget.
Die aerofiets van Froome is toevallig ook de lichtste in de stal van Pinarello.
Een wielertoerist wordt snel van een zo aerodynamisch mogelijke zithouding die lang vol te houden is en geen klachten op de lange termijn veroorzaakt en vooral van vaker fietsen. De fiets die aan de eerste voorwaarden voldoet en waar je ook nog eens helemaal blij van wordt iedere keer dat je hem uit mag laten is waarschijnlijk de snelste fiets.
Een wielertoerist wordt snel van een zo aerodynamisch mogelijke zithouding die lang vol te houden is en geen klachten op de lange termijn veroorzaakt en vooral van vaker fietsen. De fiets die aan de eerste voorwaarden voldoet en waar je ook nog eens helemaal blij van wordt iedere keer dat je hem uit mag laten is waarschijnlijk de snelste fiets.
Campagnolo Ultra Dork
Ik denk dat jullie moeten stoppen; anders spaart topic start door tot hij 3.000 euro heeft en duurt het nog langer voor hij fietst....
@topic starter; niets aantrekken van bovenstaande opmerkingen en kopen die fiets....
@topic starter; niets aantrekken van bovenstaande opmerkingen en kopen die fiets....
Ik heb deze week op de Cube Attain SL disc gefietst en ook op de Trek Emonda ALR 5 & Trek Domane S 5. Fietsten allemaal erg prima. Twijfel wel een beetje over de framemaat van de Emomda en de S5, aangezien de fietsenhandel alleen maat 56 beschikbaar had en ik 182,7 cm was toen hij mij op ging meten. Ik zag in de maattabel van Trek dat met die lengte, een framemaat van 58 wordt aangeraden.
Wat denken jullie daarvan? De Trek Emonda ALR 5 kan ik voor 1049 meekrijgen. Die Domane is wel iets duurder, maar reed wel iets comfortabeler. Vond bijna 300 euro duurder alleen iets te veel van het goede.
Wat denken jullie daarvan? De Trek Emonda ALR 5 kan ik voor 1049 meekrijgen. Die Domane is wel iets duurder, maar reed wel iets comfortabeler. Vond bijna 300 euro duurder alleen iets te veel van het goede.
prima dat je drie testritten hebt gedaanPang schreef: ↑10 nov 2017 15:34 Ik heb deze week op de Cube Attain SL disc gefietst en ook op de Trek Emonda ALR 5 & Trek Domane S 5. Fietsten allemaal erg prima. Twijfel wel een beetje over de framemaat van de Emomda en de S5, aangezien de fietsenhandel alleen maat 56 beschikbaar had en ik 182,7 cm was toen hij mij op ging meten. Ik zag in de maattabel van Trek dat met die lengte, een framemaat van 58 wordt aangeraden.