Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Op zoek naar een allround racefiets <€2000

Mitchel
Forum-lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 05 nov 2016 10:58

Mitchel 30 sep 2017 16:21

Waar woon je zelf? Misschien zijn er wel fietsenwinkels in je omgeving waar je een lichaamsmeting kan doen zodat je wat gerichter advies kan krijgen...

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 01 okt 2017 13:42

Ernie C. schreef: 30 sep 2017 13:38 100% eens dat proefrijden altijd een zeer goed idee is maar een keer de straat van de fietsenmaker op en neer is geen echte proefrit.

Ik geef alleen een paar voorbeelden van wat in mijn optiek een allround RACEfiets is.

Er is één ding nog gevaarlijker dan afgaan op een anoniem forumlid en dat is afgaan op de marketingpraatjes van de fabrikant en op basis daarvan een fiets gaan bestellen op internet.

De huidige endurance fietsen neigen steeds meer naar een allround FIETS. Je zou er nog bijna mee naar de AH gaan fietsen om je boodschappen mee te doen.

Het kan best zijn dat je een endurance fiets fijner vind maar er zijn ook hele volksstammen die die geometrie niet nodig hebben om "endurance afstanden" te kunnen fietsen. Ook een normale racefiets is ontworpen zodat een mens er 200+ km op kan fietsen.

Natuurlijk kan een anoniem forumlid je wel een heel eind op weg helpen. Daar hebben wel wat meer informatie voor nodig over je huidige fiets. Welk merk, model, maat en de afstelling (lengte stuurpen, spacers e.d.) moeten we dan weten en vooral hoe dat allemaal bevalt.
Helemaal mee eens. Voor mij is mijn TCR echt een endurance fiets, ik doe geregeld meer dan 200km in 1 keer met dat ding.
Hij zit me dan nog eens een stuk comfortabeler dan mijn oude oude Orbea (welke een echt endurance model was, me aangeraden door de winkel om mijn slechte rug wat te ontlasten, niet gelukt dus)

Het moeilijke is dat je zelf moet weten wat het beste bij jouw lichaam past (ongeacht wat iemand anders zegt)
Afbeelding

Pallieter
Forum-lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 21 mar 2017 22:15

Pallieter 01 okt 2017 16:26

Momenteel rijd ik met een Colnago C40 HP B-STAY. Eerlijk gezegd heb ik geen idee welke maat deze is. Ik wil het wel eens nakijken, maar de fiets staat momenteel niet bij mij thuis. Ik ben wel zeer tevreden over deze fiets, maar het is eigenlijk ook de eerste keer dat ik over een deftige racefiets beschik.. Na 100km heb ik wel wat last aan de rug, na 200km heb ik ook last aan al de rest. :D Maar niets problematisch, als ik van de fiets kom, ben ik het weeral vergeten. Ik heb mijn handen wel quasi nooit in de beugels, altijd bovenop het stuur of aan de shifters.

Ik ben uit de omgeving van Antwerpen.

jkniep
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 18 okt 2013 22:14
Locatie: Utrecht

jkniep 04 okt 2017 00:00

Hoi.

Ik heb zelf een PRO SL 3000 van ROSE. Super tevreden mee en je kunt er echt alles mee, kasseien, klimmen, alpen, limburg of koersen in de polder.

Hij is niet duur (1400 euro) maar je hebt er wel top afwerking mee voor dat geld. Degelijke wielen, goede ultegra afmontage en verder gewoon goed.

Ik heb de fiets nu 5 jaar en heb pas mijn wielen vervangen omdat ik hier meer winst kon boeken, verder het frame en de rest onaangetast gelaten. Super tevreden!

Mocht je toch graag 2000 euro willen uitgeven dan zou ik nog steeds voor deze fiets gaan maar de wielen weglaten (waarschijnlijk krijg je ongeveer 200 euro terug en dan kun je voor 800 euro super mooie wieltjes aanschaffen). Maar persoonlijk zou ik gewoon deze fiets kopen en hier later weer in investeren. Succes!
"it doesn get easier you just go faster"

"to compete to win that's all i live for"

Plaats reactie