Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Wielrennen en Diabetes type 1

RacingDiabeet
Forum-lid

RacingDiabeet 02 sep 2017 21:24

Dank je wel allemaal voor alle reactie. Daar kan ik wel wat mee. Freestyle Libre is toch zo'n meter die je niet vergoed krijgt van de zorgverzekering?

jwkeij
Forum-lid

jwkeij 04 sep 2017 20:43

Haha, het inderdaad die meter ja. Maar het is mij het méér dan waard.
Met de verzekeraars worden steeds meer plannen gemaakt. Gelukkig.

Hopelijk heb je wat aan alle tips hier.
Ik zou voor praktische tips Gerd de Keijzer, Rik van IJzendoorn of Martijn Verschoor via social media eens een berichtje sturen.

Mijn advies; gewoon relaxt fietsen en regelmatig meten.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander

RacingDiabeet
Forum-lid

RacingDiabeet 07 sep 2017 22:30

Ik ben zeker geholpen door alle tips die hier gegeven zijn. Ik denk dat het buitenfietsseizoen ook weer ten einde aan het lopen is, dus ik dan dat ik m'n Tacx erbij ga pakken. Dan kan ik in een vertrouwde omgeving 'experimenteren'. Liever een hypo in mijn eigen vertrouwde huis, dan ergens 'in the middle of nowhere'.

eye51
Forum-lid

eye51 20 dec 2017 13:20

Wellicht beetje late reactie.. maar toch... wellicht helpt het nog .

Ik heb zelf als iets meer dan 30 jaar diabetus type 1.
Voor mij zijn fietsen en hardlopen een van de bestere sporten welke ik kan combineren met mijn diabetus.

Ik heb vroeger ge-ijshockeyed tijdens mijn studie tijd.. maar als je strak staat vd adreline is het verschil tussen een hypo en hyper niet zo duidelijk meer :)

Dit gaat bij fietsen en lopen toch een stuk beter.

Vraag is of je zelf goed aanvoelt of je een lage of hoge bloedsuiker hebt? Dit scheelt een stuk. Indien je redelijk stabiel ingeregeld bent dan is mijn ervaring dat je de verschillen beter aanvoelt.

Voordat ik ga fietsen eet ik meestal 1 of 2 krentenbollen en ik neem altijd 2 repen dextro mee. Verder heb ik altijd geld op zak en mijn telefoon bij me in geval van nood.

ik zou zeggen, begin rustig met een km. of 30 en bouw langzaam op.

check na fietsen regelmatig (een uurtje of 2 later) hoe je suiker zich ontwikkeld.

En realiseer dat intensief sporten lang kan doorwerken (ik merk het duidelijk de dag nadat ik veel km gefietst heb, dat ik minder insuline nodig heb).

als je langere afstanden gaat fietsen, vergeet dan niet onder het fietsen ook af en toe wat te eten (geen dextro, maar koolhydraten die langzamer opgenomen worden).

Plaats reactie