Alles over vakanties op én met de fiets

Met de fiets naar F1 spa

i-mac

i-mac 20 aug 2017 20:31

alien schreef: 20 aug 2017 11:42 Ben je al eens eerder naar een F1 grand prix geweest? Zo niet, dan raad ik je ten zeerste af met de fiets zoiets te bezoeken. Je kunt je nauwelijks voorstellen hoe het daar toegaat als je het nooit hebt meegemaakt.
Vandaar dat men in dat weekend overal in de buurt staat om de snelheid te controleren (lees = flitsen). En ieder jaar opnieuw trappen de F1 fanaten in de (dure) val.

Maar ik kan begrijpen dat een liefhebber van soortgelijke evenementen nog wat "last" heeft van adrenaline.

Veel plezier in ieder geval.

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 20 aug 2017 21:09

Dit zijn een beetje de indianenverhalen uit het verleden, Ik heb een andere ervaring.. Na de Race rijdt de Belgische verkeerspolitie met motoren op de E40 en E42 om de 10 minuten of zo met rustige snelheid voor een lange rij auto;s on er voor te zorgen dat ze niet te hard maar constant doorrijden en zo worden files voorkomen. Ik heb jet in Francochamps nog nooit anders meegemaakt en ben ben er toch al een keer of 10 geweest naar de F1.
In de tijd van Zolder was het anders, dan stonden ze op de E314, met name richting Duitsland altijd op de bruggen te flitsen.
Afbeelding

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 28 aug 2017 10:09

Ik ben dit weekend weer geweest en heb er eens op gelet:

1 - Files, ik heb er nauwelijkst gezien. Zaterdag 5 minuten bij afslag Francorchamps gestaan op de heenweg en voor de rest helemaal geen file. Zondag, Heenweg geen file, terugweg 20 minuten vertraging gehad door langzaam rijden.
2 - Met de fiets: dat is beter dan dat ik dacht, er komen best veel mensen met de fiets waaronder coureurs en monteurs van de (F1) teams. Als je een Paddock kaart hebt (F1 paddock is peperduur, maar gewone paddock kost hetzelfde als tribune) dan kun je gewoon met de fiets naar het binnenterrein rijden en sta je echt midden in de actie. Naast alle Posrche, F2 en GP3 teams. Je kunt hem daar parkeren en dan staat hij (op slot) heel veilig.
3 - Als je een veld ticket of tribune ticket hebt is het ook te doen maar ik zou niet met de nieuwste racefiets komen.
4- Met de auto en een fiets erbij achterop is waarschijnlijk ideaal.
Afbeelding

Bospaadje
Forum-lid

Bospaadje 28 aug 2017 16:21

Hmmm, volgens andere bronnen stond er wel degelijk file:
http://www.1limburg.nl/verstappen-fans- ... ection-390

feddesman
Forum-lid

feddesman 28 aug 2017 16:34

ericpeters schreef: 28 aug 2017 10:09 Ik ben dit weekend weer geweest en heb er eens op gelet:

1 - Files, ik heb er nauwelijkst gezien. Zaterdag 5 minuten bij afslag Francorchamps gestaan op de heenweg en voor de rest helemaal geen file. Zondag, Heenweg geen file, terugweg 20 minuten vertraging gehad door langzaam rijden.
2 - Met de fiets: dat is beter dan dat ik dacht, er komen best veel mensen met de fiets waaronder coureurs en monteurs van de (F1) teams. Als je een Paddock kaart hebt (F1 paddock is peperduur, maar gewone paddock kost hetzelfde als tribune) dan kun je gewoon met de fiets naar het binnenterrein rijden en sta je echt midden in de actie. Naast alle Posrche, F2 en GP3 teams. Je kunt hem daar parkeren en dan staat hij (op slot) heel veilig.
3 - Als je een veld ticket of tribune ticket hebt is het ook te doen maar ik zou niet met de nieuwste racefiets komen.
4- Met de auto en een fiets erbij achterop is waarschijnlijk ideaal.
Optie 4 heb ik dus gedaan.
Op 6km auto neer gezet en daarna fietsen,2 racefietsen met 3 kettingsloten vastgezet( redelijk nieuwe racefietsen) bij de ingang.
Vondt dat er wel veel files waren waar wij zo langs konden fietsen maar dat kan ook liggen aan het tijdstip dat we heen en terug gingen.
Specialized Diverge Axs

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 29 aug 2017 12:02

Tja, je KAN wel in de file staan, zeker als je in je navigatie Francorchamps invult en dit blijft volgen, maar het hoeft niet.

Normale Afslag Francorchamps -> Circuit over de hoofdweg; Dat is een grote heel trage file (echt uren doe je dan over 2km) welke samenkomt met het verkeer wat vanuit spa komt. Grote probleem is dat deze ook nog eens op een heel beperkte parkeer capaciteit afkomen. Je komt dan op 1 weg waar het verkeer van meerdere afslagen bij elkaar komt.

Dus voor een volgende keer ofwel:
- Afslag Francorchamps nemen en dan 1e of 2e links richting Ster (daar liggen alle parkeerplaatsen in de weidevelden en daar kun je tot een uur of 10 's morgens op Raceday nog gewoon doorrijden.
- Nog beter: een afslag verder (dit staat ook aangegeven op de borden), hier heb je 1 afslag welke zich als een visgraat splitst in meerdere kleine weggetjes welke alle in tijdelijke parkeervelden eindigen. Ze tellen daar de auto's vrij goed en laten je zolang doorrijden dat je nog plaats kan krijgen. (dus hoe later hoe verder van het Circuit)

Hier nog even mijn foto's van het weekend voor degene die het interessant vind. (Na ronde 8 ben ik maar gestopt met fotograferen)

https://flic.kr/s/aHsm1YSTXU
Afbeelding

Plaats reactie