Allemaal aan de damesfiets
Zelfde gevoel als Amclassic, de betutteling en het doodknuffelen woekert voort. In ons lokale suffertje vandaag een artikel van de gemeente om voor het begin van het nieuwe schooljaar toch vooral met je kind de fietsroute naar de nieuwe middelbare school te oefenen. En zeker 2 of 3 keer, niet slechts maar 1x. En het werd nog hilarischer: als je kind met de bus naar school gaat, moet je dat ook oefenen. OV-kaart inchecken, wat doe je als er vertraging is, etc, etc..... Ik probeer er om te blijven lachen, maar het is om te janken, alle risicos moeten worden uitgesloten. Hoezo eigen verantwoordelijkheid en zelfbeschikking. Net of we allemaal idioten zijn. Met als gevolg dat bijvoorbeeld de MTB race Hoek van Holland-Den Helder dit jaar waarschijnlijk voor het laatst is, de organisatie wordt gek van de elk jaar strengere en stompzinnigere vergunningseisen. Verkeersregelaars bij een lokaal hardloopwedstrijdje moeten eerst een cursus doen. En dat niet 1x, maar ELK JAAR weer opnieuw!!!! Gekkenhuis. Zo, dat lucht op, maar helaas helpt het niet. 
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ehhmmm...... ik ben anti-betutteling en regeltjes, maar deze suggestie vind ik niet meer dan normaal..... Lang niet elk kind van 11-12 jaar oud is dermate wereldwijs dat dat vanzelf gaat. Ik moest 15km naar school fietsen en als boerenzoon was ik wel e.e.a. gewend aan zelfstandigheid, maar voor sommige "dorps/stads kindjes" was het best een hele reis.
Wat is er mis mee om je kind te helpen de transitie van de beschermde lagere school wereld naar de 'grote school' zo soepel mogelijk te laten verlopen?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- levensnevel
- Forum-lid
ach het is komkommertijd.
Het ideale moment voor de VVN om weer een volgende proefballon het luchtruim te laten kiezen.
en de media? iets met een bok en een haverkist.
Het ideale moment voor de VVN om weer een volgende proefballon het luchtruim te laten kiezen.
en de media? iets met een bok en een haverkist.
Niets of niemand zegt dat het echt moet.
En toch,of juist daarom,wil ik het beleven ....
.
En toch,of juist daarom,wil ik het beleven ....
.
@joopi
Toen ik naar de middelbare school ging (ondertussen 12 jaar geleden) werd op de open dag precies hetzelfde aangeraden. Toen mijn moeder naar de middelbare school ging (36 jaar geleden) werd door haar leraren hetzelfde aangeraden aan mijn oma. Alleen mijn vader heeft daar geen ervaringen mee, die had al 3 oudere broers en dus niets te kiezen. Dat is werkelijk van alle tijden.
Wat betreft vergunningen ben ik het deels met je eens, maar zelfs bij internationale evenementen als de Binckbank tour gaan verkeersregelaars nog de fout in. Zo'n cursus snap ik dan ook volledig.
(Overigens ben ik regelmatig bij verkiezingen teller op het stembureau, die moeten ook elke keer een cursus gedaan hebben. Ook al is het maar een paar maanden geleden. Maar zou je dat overlaten aan iemand die dat gedeelte overslaat?)
Toen ik naar de middelbare school ging (ondertussen 12 jaar geleden) werd op de open dag precies hetzelfde aangeraden. Toen mijn moeder naar de middelbare school ging (36 jaar geleden) werd door haar leraren hetzelfde aangeraden aan mijn oma. Alleen mijn vader heeft daar geen ervaringen mee, die had al 3 oudere broers en dus niets te kiezen. Dat is werkelijk van alle tijden.
Wat betreft vergunningen ben ik het deels met je eens, maar zelfs bij internationale evenementen als de Binckbank tour gaan verkeersregelaars nog de fout in. Zo'n cursus snap ik dan ook volledig.
(Overigens ben ik regelmatig bij verkiezingen teller op het stembureau, die moeten ook elke keer een cursus gedaan hebben. Ook al is het maar een paar maanden geleden. Maar zou je dat overlaten aan iemand die dat gedeelte overslaat?)
Het lijkt wel of men de laatste jaren wat lui die verder niets kunnen of willen op een randdebiel project zetten.
Zwarte Piet, 'Negerzoenen' worden 'Zoenen', de NS die voortaan geen 'Beste Dames en Heren' meer omroept, gender neutrale toiletten en dit alles door een hele kleine groep die hierover loopt te mekkeren en de Haagse politiek hobbelt mee.
Nu moet de stang mogelijk verdwijnen omdat die gevaarlijk zou zijn. Wordt ook de fiets gender neutraal.
Benieuwd wanneer we dadelijk ook geen dames-en herenschoenen meer hebben.
Doe nu eens iets aan wat echt gevaarlijk en storend is: al die gestoorde, en bijna op het schitzofrene, lopende en fietsende aan Smartphones vergroeide lui.
In ieder geval verbieden op de fiets/scooter/brommer.
Zwarte Piet, 'Negerzoenen' worden 'Zoenen', de NS die voortaan geen 'Beste Dames en Heren' meer omroept, gender neutrale toiletten en dit alles door een hele kleine groep die hierover loopt te mekkeren en de Haagse politiek hobbelt mee.
Nu moet de stang mogelijk verdwijnen omdat die gevaarlijk zou zijn. Wordt ook de fiets gender neutraal.
Benieuwd wanneer we dadelijk ook geen dames-en herenschoenen meer hebben.
Doe nu eens iets aan wat echt gevaarlijk en storend is: al die gestoorde, en bijna op het schitzofrene, lopende en fietsende aan Smartphones vergroeide lui.
In ieder geval verbieden op de fiets/scooter/brommer.
Laatst gewijzigd door Zorro op 16 aug 2017 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
@Marxten 50 jaar geleden, ja zo lang is het al weer, zijn mijn ouders echt nooit met me meegereden naar school. Je ging gewoon met een groep en daar kwamen toen echt geen ouders aan te pas.
Voor onze kinderen was het maar een paar kilometer en dan ook nog naast het zwembad waar ze al jaren heen gingen.
Als een kind onzeker is, en niet met een groepje kan gaan, dan kan ik me er wel iets bij voorstellen. Je kunt er ook te ver in gaan, moeders die hun kind iedere dag (ook op de fiets) bij de middelbare school brengen. Ja echt, het gebeurt.
@Zorro, Dat rijtje wat opnoemt kwamen vanmorgen ook als eerste in me op.
Voor onze kinderen was het maar een paar kilometer en dan ook nog naast het zwembad waar ze al jaren heen gingen.
Als een kind onzeker is, en niet met een groepje kan gaan, dan kan ik me er wel iets bij voorstellen. Je kunt er ook te ver in gaan, moeders die hun kind iedere dag (ook op de fiets) bij de middelbare school brengen. Ja echt, het gebeurt.
@Zorro, Dat rijtje wat opnoemt kwamen vanmorgen ook als eerste in me op.
@Zorro
De 'negerzoen' die een 'zoen' werd, was een marketingstunt want niet populair genoeg meer. Wat betreft schoenen: Hoe eerder hoe beter. Met maat 39 draag ik altijd schoenen van de damesafdeling, heren beginnen pas bij 40-41. Een genderneutraal toilet heb je zelf ook thuis.
@Jans
Het continu afzetten hoeft wat mij betreft ook niet, maar nog steeds liever op de fiets dan ouders die hun kind met de auto afzetten bij de school om de hoek.
De 'negerzoen' die een 'zoen' werd, was een marketingstunt want niet populair genoeg meer. Wat betreft schoenen: Hoe eerder hoe beter. Met maat 39 draag ik altijd schoenen van de damesafdeling, heren beginnen pas bij 40-41. Een genderneutraal toilet heb je zelf ook thuis.
@Jans
Het continu afzetten hoeft wat mij betreft ook niet, maar nog steeds liever op de fiets dan ouders die hun kind met de auto afzetten bij de school om de hoek.
De rubbertegeldoctrine rukt weer wat verder op.
Dat hele gender gedoe doet mij vooral denken aan de verhalen rondom de val Constantinopel.
Het verhaal gaat dat terwijl vijandige troepen de stad binnenvielen het stadsbestuur volledig op ging in de vraag "welke geslacht engelen hadden?". Constantinopel is niet meer.
Als je als bestuur niet meer in staat bent bijzaken van hoofdzaken te scheiden dan verdien je misschien ook niet beter.
Benieuwd wanneer deze apen republiek valt
Dat hele gender gedoe doet mij vooral denken aan de verhalen rondom de val Constantinopel.
Het verhaal gaat dat terwijl vijandige troepen de stad binnenvielen het stadsbestuur volledig op ging in de vraag "welke geslacht engelen hadden?". Constantinopel is niet meer.
Als je als bestuur niet meer in staat bent bijzaken van hoofdzaken te scheiden dan verdien je misschien ook niet beter.
Benieuwd wanneer deze apen republiek valt
-
marcvmegroot
- Forum-lid
Met mij is nooit iemand naar school meegereden.( 50 jaar geleden), Behalve de gasten die dezelfde kant op moesten
. Het wordt steeds gekker in dit kikkerlandje. Betutteling alom en vaak omdat een kleine groepering (soms nog geen 5%) dit onder de aandacht weet te brengen.
Is er geen ander nieuws deze tijd dan dit soort onzinnige onderzoeken.
Is er geen ander nieuws deze tijd dan dit soort onzinnige onderzoeken.
people are strange when you\'re a stranger
Wat ze nog vergeten hebben is om de clickpedalen in de ban te doen...
Dat is écht gevaarlijk, vastgenageld zitten op je fiets hoe haal je het in je hoofd...en dan ook nog die stang ertussen.
Eigenlijk is het te gek dat ik nog heel van lijf en leden ben.
Dat is écht gevaarlijk, vastgenageld zitten op je fiets hoe haal je het in je hoofd...en dan ook nog die stang ertussen.
Eigenlijk is het te gek dat ik nog heel van lijf en leden ben.
...