Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers
-
Ticlimax
- Forum-lid
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 15 jul 2013 09:15
Ticlimax
02 aug 2017 13:50
Keezx schreef: ↑02 aug 2017 13:17
Ticlimax schreef: ↑02 aug 2017 12:50
Enige vergelijking die ik momenteel heb, is een dagje beklimmen van de Rosier
CUT
. Denk dat het tijd is om nog eens naar de Ardennen te gaan en wat steilere klimmen op te zoeken.
Het probleem van de Ventoux is niet de steilte, dat valt behoudens enkele stukjes wel mee, maar dat je naar >1900 meter moet vanuit 300 m , dus de lengte.
Vind je echt niet in de Ardennen....maar als je pakweg 2 uur flink door kan trappen kom je er zonder problemen boven.
Zal wel bovenkomen, de steilte is vooral om te kijken of ik de versnelling rond krijg. Ben absoluut geen stoemper en klim liever op een hoge kadans. Heb een toertje samengesteld met 1500 hoogtemeters op 70km, dus dat moet me toch al iets vertellen.
Douglas schreef: ↑02 aug 2017 13:01
En lange kooi derrie + cassette overzetten op je carbonfiets? Beste van twee werelden.
Als je overigens geen ervaren daler bent en er is wel een kans op nat weer zou ik zeker de schijfremmen fiets nemen.
Derrie overzetten gaat jammer genoeg niet (ultegra 6700 en 105 5800). internet vertelt me dat 11speed crank met 10speed ketting wel lukt.
Qua schijfremmen, het gaat om Juin Tech's (semi-hydraulisch) waar ik in feite niet heel tevreden van ben. Daar ga ik dus mijn keuze niet van laten afhangen. Af en toe een pauze nemen in de afdaling en alles wat laten afkoelen, en inderdaad niet slepen lijkt me sowieso aangewezen.
nijkie schreef: ↑02 aug 2017 13:37
Zou me meer druk maken om je niet al te beste conditie en wel een snelle tijd willen rijden
Snel is relatief hé

-
bve
- Forum-lid
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: 13 jan 2011 18:09
bve
02 aug 2017 15:31
De lichte fiets 100%. Zwaar is het toch, dan kan je maar beter minder lang over doen.

-
prjz
- Forum-lid
- Berichten: 1591
- Lid geworden op: 30 apr 2006 14:41
prjz
02 aug 2017 20:12
Je weegt 58 kg? Nou waar maak je je dan druk om.
prj
-
Vieux chnoque
- Forum-lid
- Berichten: 613
- Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
- Locatie: STEYL
Vieux chnoque
02 aug 2017 22:14
Hoe is je conditie, in de tijd dat er geen vermogensmeters waren en fietsen in buitenland financieel niet haalbaar was, testen wij over een rondje vlak van 100 km( of 2x50), wat je gemiddeld kon rijden. Een rondje zodat er zowel tegen als mee wind is. Als ik de 30 gemiddeld haalde kon ik alles aan. ( toentertijd triple en 6 pignon, 30x23) nu geëvalueerd naar 30x27, ben ondertussen wel 67. Met jouw lage gewicht moet deels gebrek aan superconditie compenseren
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
-
Ticlimax
- Forum-lid
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 15 jul 2013 09:15
Ticlimax
02 aug 2017 22:39
Ben inderdaad richting lichte fiets aan het leunen. Als ik met wat spacers meer in de Ardennen geen rugpijn heb, ga ik ervoor en dan moet het maar gewoon wat sneller gaan in Frankrijk. En als het tegen slaat, goede motivatie om meer kilometers te malen.
-
Herman_N
- Forum-lid
- Berichten: 1711
- Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
- Locatie: Purmerend
-
Contact
Herman_N
02 aug 2017 23:27
Niet teveel nadenken. Gewoon naar boven trappen. En mocht je onverhoopt moeten afstappen dan zeg je tegen jezelf 'wat ben ik toch een slappe zak' en ga je vervolgens harder trainen.
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
amclassic-fan
03 aug 2017 07:34
prjz schreef: ↑02 aug 2017 20:12
Je weegt 58 kg? Nou waar maak je je dan druk om.
Het scheelt dat de TS geen overgewicht heeft, maar een laag gewicht is echt geen garantie op snel klimmen. Als er weinig getraind is dan is het vermogen er simpelweg niet en kan het alsnog een lijdensweg worden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’

-
beren040
- Forum-lid
- Berichten: 992
- Lid geworden op: 31 mei 2011 15:39
beren040
03 aug 2017 10:44
NoTriple schreef: ↑03 aug 2017 09:38
nijkie schreef: ↑02 aug 2017 13:37
Zou me meer druk maken om je niet al te beste conditie en wel een snelle tijd willen rijden
Inderdaad. En zorg maar eerst dat je leert fietsen. Ga eerst maar een viaducten beklimmen
notriple,
Ik begrijp dat we een nieuwe topper in de bergen onder ons hebben?
Misschien barst je van de klimcapaciteiten, dat zou niet moeten voorkomen dat je je enig zins normaal gedraagt. Zelfs anoniem op een forum
Allard
-
Keezx
- Forum-lid HC
- Berichten: 9745
- Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05
Keezx
03 aug 2017 10:47
Hij lijkt me een oude bekende onder nieuwe naam.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
rob74
- Forum-lid HC
- Berichten: 6224
- Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
- Locatie: Utrecht
-
Contact
rob74
03 aug 2017 10:55
Ik denk dat noTriple een nieuwe forum trol is.
Gewoon negeren of een ban geven.
-
dale c
- Forum-lid
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 12 feb 2013 09:21
dale c
03 aug 2017 11:25
Weet niet of dit van toepassing is maar is het een idee je carbon fiets cassette te vervangen door eentje met 30T als grootste blad? Scheelt weer iets.
Mijn racer had ook een 11-28 die ik heb vervangen door een 12-30 toen ik de bergen in ging wat prima werkte icm met de korte kooi Ultegra 6700.
-
jakkel
- Forum-lid
- Berichten: 2898
- Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33
jakkel
03 aug 2017 11:42
Ticlimax schreef: ↑02 aug 2017 12:01
Ik ga over enkele weken eens de Ventoux oprijden. Nu heb ik de keuze tussen
- mijn carbonfiets (7,6kg), met korte kooi en dus 34x28 enerzijds
- mijn alu schijfremfiets (11kg) met lange kooi en dus 34x32
De conditie is niet fantastisch, dus de kleinste versnelling gaat op de stukken van 10 zeker gebruikt worden. Nu is de vraag: op welke fiets rij ik het snelst naar boven?
(en nee, met iedere fiets proberen en vergelijken is geen optie

)
Ik weeg zelf 58kg, dus 3,5kg is wel degelijk te voelen

.
58 kg lichaamsgewicht. Ook al heb je geen superconditie, als je regelmatig toch op een fiets zit, geraak je met die 34-28 wel boven hoor Dat carbonfietsje van 7.6 kg nemen, zeker weten.