Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Edge 520 of Elemnt of toch de Elemnt Bolt?

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 20 jul 2017 14:47

D'as toch niet zo moeilijk voor te stellen? mbv kleurtjes is het veel makkelijker onderscheid te maken tussen grote en kleine wegen, spoorlijnen, hoogtelijnen, etc. Dat gezegd hebbende: het kruimelspoor is bij de edge een paarse lijn, en die is niet altijd goed zichtbaar. Zou mooi zijn als garmin daar in een update wat aan zou doen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

raven14
Forum-lid

Gebruikersavatar raven14 20 jul 2017 15:13

Ik kan alleen maar zeggen dat ik de kleuren (voor de Bolt had ik een Edge810) helemaal niet mis. Maar ik gebruik(te) dat spul ook niet om 'kaart te lezen', wel als fietscomputer en navigator.
Afbeelding

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 20 jul 2017 17:58

Oppbogga schreef: 20 jul 2017 10:15 @Havanna: je vergat nog de volgende voor- cq nadelen van de Garmin tov de Bolt.
- software is ruk
- service en ondersteunig van Garmin is ruk (om in jouw bewoordingen te blijven).
- overpriced
Huh....

Open eens ticket bij Wahoo da's pas ruk, heb 2x een probleem gehad bij Garmin en fatsoenlijk en binnen 24 uur geholpen... bij Wahoo hoor je gewoon na een week weer iets zonder oplossing na 3 weken heb ik het opgegeven.

Software: de Wahoo app op iOS is traaaaaagggg en zeer beperkt. De Garmin app is gewoon top! Daarnaast heeft Garmin, Garmin connect en web platform, Wahoo heeft dat niet.

Overpriced is iets als het niet goed werkt heb ik nooit gehad bij Garmin.

Tot slot als je wilt navigeren kies voor de Garmin 820, en je zult een hoop frustratie minder hebben.

Oh ja vandaag crashte mijn Bolt zomaar....

Zodra de opvolger komt van de Garmin 1000, staat de Bolt direct op MP. Slecht product en slechte customer service.

Kijk maar eens na de reviews/blog bij DC Rainmaker
YFood !!!

RKN
Forum-lid

Gebruikersavatar RKN 20 jul 2017 18:36

csteenbe schreef: 20 jul 2017 17:58 Kijk maar eens na de reviews/blog bij DC Rainmaker
Die is er toch behoorlijk positief over...

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 20 jul 2017 21:20

RKN schreef: 20 jul 2017 18:36
csteenbe schreef: 20 jul 2017 17:58 Kijk maar eens na de reviews/blog bij DC Rainmaker
Die is er toch behoorlijk positief over...
Ja DCR zeker, krijgt er ook voor betaald.....,
YFood !!!

alliance_0
Forum-lid

Gebruikersavatar alliance_0 20 jul 2017 21:42

Als ik jouw ophemeling van de Garmin producten zo lees, krijg ik de indruk dat jij door Garmin betaald wordt. Je bent zo beetje de enige die zo positief is en nog nooit problemen heeft gehad met Garmin producten

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 20 jul 2017 22:11

alliance_0 schreef: 20 jul 2017 21:42 Als ik jouw ophemeling van de Garmin producten zo lees, krijg ik de indruk dat jij door Garmin betaald wordt. Je bent zo beetje de enige die zo positief is en nog nooit problemen heeft gehad met Garmin producten
Ik neem me de moeite om beide producten fatsoenlijk te vergelijken en kom tot deze conclusie, is niet anders.

Wil je navigeren koop dan geen Wahoo is mijn mening.

Daarbij schieten ze tekort in support en software.

Denk dat jezelf beter je eens moet verdiepen in beide producten en dan moet oordelen....
YFood !!!

alliance_0
Forum-lid

Gebruikersavatar alliance_0 20 jul 2017 22:56

csteenbe schreef: 20 jul 2017 22:11 Denk dat jezelf beter je eens moet verdiepen in beide producten en dan moet oordelen....
Kom van Bryton 50 en 60. Zeker de laatste is nog steeds een fijn apparaat, in mijn ogen beter en vooral gebruiksvriendelijker dan de Garmin 1000. Vanwege weg blijven van goede opvolging van de 60 en het kiezen van budgetproducten door Bryton, samen met de belabberde website, overgestapt naar Wahoo. Mede dankzij dit forum wist ik zeker door lezen van de Garmin topics, dat ik ver weg moest blijven bij deze producten omdat ik voor support, klantgerichtheid en gebruiksvriendelijkheid een flinke stap achteruit zou maken en opzichte van wat ik al gewend was.

Dus nee ik ga geen Garmin producten proberen. Ik kijk nu met hoge verwachtingen uit naar de eerste bevindingen over nieuwe Hammerhead Karoo. Misschien een optie voor de toekomst
Laatst gewijzigd door alliance_0 op 21 jul 2017 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.

brutus
Forum-lid

brutus 21 jul 2017 00:52

Mijn net nieuwe Wahoo was door een valpartij stuk gegaan.
Dan valt het helemaal tegen om weer een route te moeten rijden met de Garmin.
Het gedoe om hem er op te zetten, powerbar mee, duidelijk minder goed afleesbaar scherm.....

Daarentegen kan de wahoo geen intervaltrainingen weergeven.
Ook lijkt ie iets minder precies met navigeren.
Dat is voor mij de reden om een edge1000, etrex 30, en wahoo te gebruiken.....

De wahoo zelf vindt ik een geweldig apparaat, zeker als je geen lastige routes na rijdt (MTB) of intervaltrainingen doet, zeker een goede optie.

Infinito GB
Forum-lid

Gebruikersavatar Infinito GB 21 jul 2017 06:22

Ik heb iig de ervaring gehad met Garmin dat de edge 810 steeds weer uitviel met het rijden van koersen of navigeren. Ik kwam nog best veel meldingen tegen op www dat de edge 820 dit nog steeds heeft. Daar is het apparaat gewoon te duur voor. De edge 1000 schijnt het niet te hebben, en dus lijkt het vreemd dat Garmin niet in staat is gebleken om het probleem voor de 820 op te lossen terwijl ze de oplossing wel in huis hebben.

Ik ga nu eerst de Bolt proberen, en werkt dat niet goed dan verkoop ik hem wel weer. Dan kan ik altijd nog kiezen voor een veel te dure Garmin.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 21 jul 2017 06:38

Dit is naar mijn mening omdat jij vermoedelijk dit platform zo gewoon bent geworden dat je stiekem vastgeroest zit hierin. Zelf krijg ik het telkens op mijn heupen als ik iets moet gaan maken met Garmin Connect of in de instellingen moet snuisteren (en ik werk er regelmatig mee voor familieleden en mijn vrouw). Ik noem dit 'voordeel' toch echt een persoonlijke smaak ... eerder in plaats van een voordeel.
Klopt toch echt niet, ik gebruik GC niet eens. Ik gebruik Trainingpeaks. De enige reden dat ik GC ooit wel gebruikte is dat je het nodig had om te syncen met TP. Dat is, zoals je terecht opmerkt, een voordeel van Wahoo: rechtstreekse integratie met allerlei platforms. Bij Garmin moet alles via GC (wat op zich trouwens ook goed werkt).

Blijf van mening dat GC een redelijk platform is, zeker voor analyse van data. Dingen als TSS, L/R verhouding enzoverder zitten erin, wat voor een gratis platform uniek is.

Routes bouwen is een drama, daarvoor kun je beter RWG of Gpsies pakken.
Laatst gewijzigd door havana op 21 jul 2017 08:37, 1 keer totaal gewijzigd.

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 21 jul 2017 08:19

Misschien misplaatst maar zelf een fervent gebruiker van GC, na de aanschaf van de Bolt eens verschillende platformen bekeken.

Strava
Trianingspeaks
GarminConnect

Alleen de gratis versie.

Strava is meer een social platform met beperkte, standaard, analyse mogelijkheden. Wel kun je routes beheren en maken, niet getest daar mijn interesse daar niet ligt.

Trainingspeaks prima analyse tool maar geen route beheer.

GarminConnect: prima analyse tool en route beheer. Het aanmaken van routes is betere tooling voor maar je kunt ze goed beheren en synchroniseren met je Garmin of downloaden en mailen naar je Wahoo.

Garmin Connect heeft dus van beide werelden de beste opties voor mij en het is gratis :-)
YFood !!!

Plaats reactie