Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Zijn we vogelvrij verklaard

erikkie39
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 dec 2016 14:29

erikkie39 18 jul 2017 09:40

Afgelopen zondag een tochtje met wat vrienden in het groene hart. Relaxed rijden, beetje kletsen, netjes wachten op rood licht, en genoeg ruimte voor tegenliggers/inhalers. Meermaals toch afgesneden, en zelfs een tegemoetkomende fietser die een complete scheldkanonnade losliet op ons, terwijl er echt niets aan de hand was... De beeldvorming in de (social) media wordt steeds erger, en kan (onbewust) dit soort incidenten uitlokken.
Giant Defy Advanced 2 2016
Gazelle XR4

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 18 jul 2017 10:41

De ene wielrenner is dodelijk aangereden door een dronken bestuurder die geen geldig rijbewijs heeft. Dat is gelukkig nog een extreme uitzondering. Zo'n eikel mogen ze van mij opsluiten en de max. straf voor doodslag geven.

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 18 jul 2017 10:50

Dronken bestuurder zonder geldig rijbewijs. Met andere woorden een levenslange rijontzegging heeft geen zin want autorijden doen ze toch wel. Ben wel benieuwd wat die eikel nog meer op zijn kerfstok heeft.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 18 jul 2017 10:57

Dat is toch ook een misdrijf dan nu.

Kijk als je je op de weg begeeft (met een geldig rijbewijs) dan kun je een grove fout maken (zelfs appen, veel te hard e.d.) maar dat is een fout (en wordt ook op die manier bestaft) maar als je je rijbewijs al kwijt bent dan is het echt een misdrijf en de bijbehorende straf.

Verschrikkelijk trouwens, angstdroom zo iets.
Afbeelding

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 19 jul 2017 20:41

Alle fietsclubs fietsen met zijn 2-en naast elkaar. Terwijl er in de verkeerswet staat dat je dat niet mag doen als je daardoor het overige verkeer hinderd!(zowel achterop als tegenmoet komend).
Niemand weet van deze regel en er wordt ook nooit voor bekeurd.

Als je nu om te beginnen op wegen (waar geen pararelle) fietspaden zijn.......en het fietsverkeer zich mengt met achterop en tegenmoet komend auto verkeer..........
als je nu eens verbiedt of afspreekt met je fietsgroepleden.......... om dan achter elkaar ipv naast elkaar te gaan fietsen.
Dat is:
a veiliger want smaller voor passerend verkeer(denk aan vrachtwagens)
b de kans om te vallen is sterk gereduceerd omdat de meeste valpartijen ontstaan door het in mekaar haken of aanraken, van naast elkaar fietsende renners.
c automobilisten kunnen goed passeren.
d op fietspaden moet dit natuurlijk ook( bij drukte van overige fietsers).

Waarom doen we dit niet?
Omdat het gezelliger is om naast elkaar te fietsen.Dat is de enige(onjuiste dus) reden.

Ook door de vele afleiding tegenwoordig (telefoon/appen) in de auto, wordt het veel gevaarlijker op de weg.
En , jammer om te zeggen, het stikt tegenwoordig van de mensen die hun medeweggebruiker zien als iemand, waar tegen je vrij mag schelden, mag hinderen , de les mogen lezen en weet ik wat niet meer. Dit mooie wereldbolletje in het almachtige universum, heeft qua fatsoenlijke bewoners, wel zijn goede tijd gehad.

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 19 jul 2017 20:49

codex schreef: 19 jul 2017 20:41Alle fietsclubs fietsen met zijn 2-en naast elkaar.
Álle fietsclubs? Dat is een behoorlijk boude stelling, waarvoor ik weleens een bewijs zou willen zien.
Niemand weet van deze regel en er wordt ook nooit voor bekeurd.
Níemand! Ook jij niet! Of ik! En er is nog nóóit iemand voor bekeurd? Lijkt me dat dat op z'n minst wankele uitspraken zijn.
Waarom doen we dit niet?
Omdat het gezelliger is om naast elkaar te fietsen.Dat is de enige(onjuiste dus) reden.
De énige reden! Er is absoluut geen andere? Jij grossiert wel in stellingen die je moeilijk, zo niet onmogelijk, hard kunt maken, hè?
Vorsprung durch Pedantik

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 19 jul 2017 20:59

alien schreef: 19 jul 2017 20:49
codex schreef: 19 jul 2017 20:41Alle fietsclubs fietsen met zijn 2-en naast elkaar.
Álle fietsclubs? Dat is een behoorlijk boude stelling, waarvoor ik weleens een bewijs zou willen zien.
Langs het Amsterdam Rijn Kanaal (fietspad) zelfs met z'n drieën, naast elkaar.
Een van de groepen van Vrouwen Wielrennen die 2x per week 's avonds passeren langs het ARK na het vertrek van het Flevoparkbad. De andere 2 groepen reden wel met tweeën naast elkaar.

erikkie39
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 dec 2016 14:29

erikkie39 20 jul 2017 15:33

codex schreef: 19 jul 2017 20:41 Alle fietsclubs fietsen met zijn 2-en naast elkaar. Terwijl er in de verkeerswet staat dat je dat niet mag doen als je daardoor het overige verkeer hinderd!(zowel achterop als tegenmoet komend).
Niemand weet van deze regel en er wordt ook nooit voor bekeurd.

Allerlei andere onzin...

Man man man, wat een hoop onzin in 1 post... En dan heb ik het nog niet eens over de taalfouten.

Artikel 3, lid 2 van de RVV:
2. Fietsers mogen met zijn tweeën naast elkaar rijden. Dit geldt niet voor snorfietsers.\

De rest van je verhaal slaat vervolgens nergens op, met je zelfverzonnen regels.
Giant Defy Advanced 2 2016
Gazelle XR4

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 20 jul 2017 18:01

Dat is dan niet altijd zo geweest, ben er vrij zeker van dat het in het verleden idd iets was van alleen 2 naast elkaar als de situatie het toelaat of iets in die trant

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5589
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 20 jul 2017 18:01

Nee_Nee schreef: 18 jul 2017 09:02 Nee, we zijn niet vogelvrij en het is geen oorlog tussen hen en ons.
Geen oorlog??
Dinsdag reed ik op de Lekdijk, komt een man aan de andere kant van de weg mij tegemoet zonder enige reden verwensingen naar mijn hoofd met de mededeling dat ik een klote wielrenner was, Later werd ik nog een fijn afgesneden door een auto waarin de middelvinger omhoog ging.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 20 jul 2017 19:09

colnagofreak schreef: 20 jul 2017 18:01
Nee_Nee schreef: 18 jul 2017 09:02 Nee, we zijn niet vogelvrij en het is geen oorlog tussen hen en ons.
Geen oorlog??
Dinsdag reed ik op de Lekdijk, komt een man aan de andere kant van de weg mij tegemoet zonder enige reden verwensingen naar mijn hoofd met de mededeling dat ik een klote wielrenner was, Later werd ik nog een fijn afgesneden door een auto waarin de middelvinger omhoog ging.
Lullig, maar zolang dat geen dagelijkse kost is heb je het over een incidentele idioot en niet over vogelvrije wielrenners of oorlog. Ik maak dat werkelijk nooit mee.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 20 jul 2017 19:13

Je hebt voetbalsupporters en hooligans. Je kwam een hooligan tegen. En later nog éen. Niet alle voetbalsupporters zijn hooligans. Het worden er wel steeds meer. Dat ben ik met je eens. Vraag is wat je er aan gaat doen? Hunnie verander je niet. In jouw geval zou ik proberen ze vriendelijke toe te lachen en proberen om mijn dag niet door een paar hooligans te laten verpesten.

Plaats reactie