Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Carbon schoonmaken

raleighrick
Forum-lid

raleighrick 02 jul 2010 15:31

EdwardIsaac schreef:Misschien kun je Dasty proberen, is van de Wibra, werkt bij mij goed!

Met die dasty heb ik een keer een groep naar de kl*te geholpen. Te lang erin laten 'weken'. Dat spul bijt echt overal doorheen dus ben er voorzichtig mee.

rene1
Forum-lid

rene1 02 jul 2010 15:52

Een groep? Specificeer dat eens. Je wil toch niet zeggen dat Dasty door staal/aluminium heen gaat?

raleighrick
Forum-lid

raleighrick 04 jul 2010 01:25

Mijn oude shimano 600 groep het aluminium helemaal aangetast groep niet meer te gebruiken. Dus ja ik zeg dat dat goedje veel aantast!

rene1
Forum-lid

rene1 04 jul 2010 11:05

Hm ik gebruik het ook op mijn autovelgen.
Ik zal er een beetje mee gaan oppassen.

raleighrick
Forum-lid

raleighrick 04 jul 2010 15:47

Ik denk niet dat je je autovelgen 2 a 3 dagen laat inweken! Maar goed deze pas ook wel in het door schade en schande topic :p

tosoni
Forum-lid

tosoni 06 jul 2010 02:20

Dan heb ik nog een tip voor je autovelgen! Velgenreiniger van een bekende engels (?) keten beginnend met een H... Deze werken trouwens ook erg goed op je ALU race velgies. Wel erg goed afspoelen/schoonmaken daarna. Heb geen idee wat het met het rubber doet van je band.
W(viva) Italia LIbera E Redenta - Wilier

denhans
Forum-lid

denhans 31 jul 2010 01:14

Voor het verwijderen van een sticker lukt dit bij mij steeds als volgt - geen producten nodig:
Even met de haardroger (van je vriendin/vrouw) erop en dat gaat er vanzelf af. Daarna lijmresten met een sopje en een vezeldoekje en klaar is Kees.
Hans

swoosh
Forum-lid

swoosh 31 jul 2010 02:19

Probeer het eens met olijfolie en een doekje. Olijfolie lost lijmresten van stickers op.

;)
Afbeelding

joep83
Forum-lid

joep83 01 aug 2010 02:34

Ik maak mijn fietsen sinds kort schoon met Bionet Cyclon. Dit spul is biologisch afbreekbaar en ontvet werkelijk alle stoffen op de fiets die er niet thuis horen. Je kunt het ook gerust op je schijfremmen spuiten, kan geen kwaad. Ik spuit de fiets af met water, daarna vrijf ik de hele fiets met een kwast in met Bionet. Dat laat ik dan 5 minuten intrekken, en spoel hem daarna af met water, afdrogen: De fiets is als nieuw! Echt alles is schoon tussen de meest moeilijk te berijken plaatsen. Ik raad het iedeteen aan. kijk anders even op de sit:

http://www.cyclon.nl/nederland/bionet.htm

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 01 aug 2010 04:06

Joep83 schreef:Ik maak mijn fietsen sinds kort schoon met Bionet Cyclon. Dit spul is biologisch afbreekbaar en ontvet werkelijk alle stoffen op de fiets die er niet thuis horen. Je kunt het ook gerust op je schijfremmen spuiten, kan geen kwaad. Ik spuit de fiets af met water, daarna vrijf ik de hele fiets met een kwast in met Bionet. Dat laat ik dan 5 minuten intrekken, en spoel hem daarna af met water, afdrogen: De fiets is als nieuw! Echt alles is schoon tussen de meest moeilijk te berijken plaatsen. Ik raad het iedeteen aan. kijk anders even op de sit:

+1 gebruik ik ook al een aantal jaren, werkt als een trein, was er ook altijd flink m'n handen mee na afloop, of dat nu zo goed is..

juulh
Forum-lid

Gebruikersavatar juulh 01 aug 2010 15:23

Joep83 schreef:Ik maak mijn fietsen sinds kort schoon met Bionet Cyclon. Dit spul is biologisch afbreekbaar en ontvet werkelijk alle stoffen op de fiets die er niet thuis horen. Je kunt het ook gerust op je schijfremmen spuiten, kan geen kwaad. Ik spuit de fiets af met water, daarna vrijf ik de hele fiets met een kwast in met Bionet. Dat laat ik dan 5 minuten intrekken, en spoel hem daarna af met water, afdrogen: De fiets is als nieuw! Echt alles is schoon tussen de meest moeilijk te berijken plaatsen. Ik raad het iedeteen aan. kijk anders even op de sit:

En wat mag zo'n flesje wel niet kosten? :$
ben zeer nieuwsgierig geworden? te verkrijgen bij de bouwmarkten/haltforts etc?
of alleen op bestelling? :- )

Juul
Specialized Tarmac Elite Compact

sibon
Forum-lid

sibon 01 aug 2010 15:27

GoogleVoorAlUwVragen

Kost een tientje ofzo voor een grote fles. Werk idd heerlijk.

Plaats reactie