Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Bibshort landschap anno 2017

serbak
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar serbak 22 mei 2017 11:13

Ik ben juist een enorme fan van de "loszittende" zeem van Assos. Ik heb andere broeken geprobeerd (Castelli, Rapha, Bioracer, etc.) Waarbij Castelli en Rapha zeker fijne broeken zijn, vind ik de nieuwe generatie Assos zemen er echt bovenuit steken.

misterengels
Forum-lid

misterengels 22 mei 2017 20:18

Zeer persoonlijk allemaal. Voor mij, la passione. Zeer fijne pasvorm, extreem goede zeem en goed qua prijs. Absolute aanrader. Referentiekader van mij is Castelli, beide varianten zeem en clubbroek bioracer. Deze vind ik allen wat minder.

Balhoofd 1
Forum-lid

Balhoofd 1 22 mei 2017 23:57

Ik ben erg te spreken over de broeken van Etxeondo. Ik heb ook Castelli maar die gaan bij mij schuren na een uur op de fiets. Etxeondo blijft een hele dag comfortabel.

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 23 mei 2017 00:19

De Blauwe Assos zemen zijn bij mij allemaal versleten (verliezen hun vorm): je ziet het niet maar voelt het wel. De Paarse Equipe zit me nu erg goed maar in het begin vond ik het niks. Ik twijfel of ik deze aan durf te doen bij echt lange ritten.
Ik heb maar eens een "snobistische" Rapha ultralight besteld omdat ik daar alleen nog maar positieve reacties over had gezien en er nog een kortingsactie liep.
Castelli bovenkleding vind ik echt super maar de enige broek die ik ervan heb zit me ronduit slecht, het is wel een ouder model.
De clubbroeken van Bioracer vond ik ook erg goed maar ze gaan niet zo lang mee. Ik bepaal feitelijk zelf de clubkleding en bespaar niet op de broek dus heb ik voor de nieuwe setjes ook maar gelijk de nieuwe duurste zeem van hun besteld, die zou wel zijn vorm behouden, ik ben benieuwd.
Tja, je kan ook niet alles proberen.
Afbeelding

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 23 mei 2017 07:25

serbak schreef: 22 mei 2017 11:13 Ik ben juist een enorme fan van de "loszittende" zeem van Assos. Ik heb andere broeken geprobeerd (Castelli, Rapha, Bioracer, etc.) Waarbij Castelli en Rapha zeker fijne broeken zijn, vind ik de nieuwe generatie Assos zemen er echt bovenuit steken.

Ik dacht dat die los zittende zeem in eerste instantie een fabrieksfoutjes was, maar wat is nu precies het nut van die los zittende zeem?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

dropje73
Forum-lid

Gebruikersavatar dropje73 23 mei 2017 08:23

body schreef: 23 mei 2017 07:25
serbak schreef: 22 mei 2017 11:13 Ik ben juist een enorme fan van de "loszittende" zeem van Assos. Ik heb andere broeken geprobeerd (Castelli, Rapha, Bioracer, etc.) Waarbij Castelli en Rapha zeker fijne broeken zijn, vind ik de nieuwe generatie Assos zemen er echt bovenuit steken.

Ik dacht dat die los zittende zeem in eerste instantie een fabrieksfoutjes was, maar wat is nu precies het nut van die los zittende zeem?
Zou beter moeten ventileren. Waarbij ik mij af vraag hoe? Als je er op zit druk je de zeem toch weer 'dicht'?

Agu was mijn allereerste broek, zeem niet goed, maar wel sterk broekje, gebruik hem op de Tacx en dan gaat hij 3x per week in de wasmachine, in de winter. Hij verschiet iets, maar naden e.d. zijn nog prima, terwijl ik hem al 7 jaar heb.
Assos vind ik erg goed kwa zeem, helaas nogal inspiratieloze designs.
Castelli deed het ook wel aardig, maar wordt nu te oud.
Alé heb ik sinds kort, zit goed, maar heb er nog niet langer dan 80 km mee gefietst. Wel toffe designs !!
Carbon from the planet X
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.

Avado
Forum-lid

Avado 23 mei 2017 09:46

misterengels schreef: 22 mei 2017 20:18 Zeer persoonlijk allemaal. Voor mij, la passione. Zeer fijne pasvorm, extreem goede zeem en goed qua prijs. Absolute aanrader. Referentiekader van mij is Castelli, beide varianten zeem en clubbroek bioracer. Deze vind ik allen wat minder.
Zou mijn post geweest kunnen zijn :) Alleen zou je als referentie bij mij ook nog de Assos kunnen toevoegen.

LaPassione is echt top! Echt het proberen waard!
M.vr.gr. André

martijnnnn
Forum-lid

martijnnnn 25 mei 2017 16:28

Goede ervaring met Bioracer (teamkleding) en Assos. Zeems zitten voor mij beide perfect. Castelli zit mij niet lekker.

Daarnaast heb ik nu sinds 2 maanden bij wijze van test een fietsbroekje uit China in gebruik. Ik moet zeggen dat het me voor 15 eu heel, heel erg meevalt. Bij langere ritten (2,5+) is het niet lekker maar voor de kortere ritten niets mis mee.

robzie
Forum-lid

robzie 26 mei 2017 09:03

Een vriend brengt voor mij elk jaar een paar van die noname Max Hurzeler bibs mee uit Mallorca, kosten iets van Euro 35,00 zitten prima en na een jaartje of zo kun je ze zonder pijn in je beurs wegmikken.
Heb sinds kort Assos broeken, vond dat ik daar maar eens aan moest toegeven, tot nog toe geen enkel verschil met die Mallorca-broeken, zelfs meer irritatie en schuren tot bloedens toe, nog nooit gehad. Nog maar even volhouden en zoniet tja.......Assos is blijkbaar niet mijn ding, losse of vaste zeem, het maakt geen verschil.

stansfield
Forum-lid

stansfield 26 mei 2017 19:40

Ik hoor ook alleen maar goede verhalen over de assos broeken. Dus denk dat ik er daar ook eentje van ga proberen.
Is dan de T.milleShorts_s7 ook een uitstekende broek of beginnen de echte goede punten van assos broeken pas bij de duurdere modellen? En kan ik voor 130 euro beter een andere broek kopen?

en_voyage
Forum-lid

en_voyage 29 mei 2017 19:46

Ik heb geen ervaringen met Assos, maar wel met de Kiss zeem van Castelli. Ik ben er niet heel tevreden over. Korte ritjes zijn OK, maar voor de lange ritten is de zeem voor mijn gevoel wat te smal. Blijft echter feit dat kleding toch echt wel een persoonlijke keuze is. Wat de één heerlijk vindt zitten, geeft bij de ander problemen. Duurder is niet altijd beter.

Waar ik zelf tevreden over ben, zijn de broeken van Vermarc. Goede zemen (ook voor de langere ritten), en de kleding blijft lang mooi. Verder heb ik een aantal bib shorts uit de 700/900 series van Decathlon (die met de blauwe zeem). Deze zitten prima en blijven mooi in de was. Valt voor 90 euro per setje niet tegen, en in de uitverkoop kunnen daar makkelijk wat tientjes vanaf.

Tegenwoordig koop ik niet meer van die enorm prijzige kleding. Nadat bij wat crashes enkele setjes duurdere kleding onherstelbaar beschadigd zijn geraakt, ben ik op de portemonnee gaan letten. Ik rij liever een setje van Decathlon in de poeier, dan dat ik na een crash een dure Assos of Rapha weg kan mikken. Tenzij je een crash replacement regeling hebt, natuurlijk. Maar dat zie je vaak weer terug in de prijs...

TheCooz
Forum-lid

TheCooz 30 mei 2017 16:17

Ik heb vandaag ook een lapassione broek binnen gekregen. Verzending heel vlot, afgelopen vrijdagavond besteld vandaag (dinsdag) in huis. Heb maat xl besteld ben 188 cm +/- 86 Kg, zit goed. Ga hen snel proberen.

Plaats reactie