Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

mini smartphone

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 23 apr 2017 15:19

alien schreef:
leocuypers schreef:Ik heb een paar keer gefietst met de telefoon in mijn shirt en vond dat geen fijn idee. Ik heb de telefoon het liefst in mijn zadeltasje.
Was dat niet duidelijk genoeg? Waarom worden mensen hier toch constant geacht zich te verantwoorden voor "afwijkende" voorkeuren?
Volgende vraag, hoe denk je zo'n ingepakt mobieltje te horen? En als je echt op de grond komt te liggen, wat dus ook kan? Wie zal dan op het idee komen dat je ook ergens anders nog een telefoon bij je hebt?
edit:
Misschien is dit wel een reactie vanuit mijn eigen idee, en zullen hulpverleners wel ook in de fietstas zoeken.
Laatst gewijzigd door Jans op 23 apr 2017 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 23 apr 2017 15:26

alien schreef:
leocuypers schreef:Ik heb een paar keer gefietst met de telefoon in mijn shirt en vond dat geen fijn idee. Ik heb de telefoon het liefst in mijn zadeltasje.
Was dat niet duidelijk genoeg? Waarom worden mensen hier toch constant geacht zich te verantwoorden voor "afwijkende" voorkeuren?
Even kort off topic dan.

Vragen stellen staat toch niet gelijk aan zich moeten verantwoorden? Als je geen vragen kunt verdragen dan zou ik niet op een forum schrijven.

Wellicht dat de één of andere wel een idee heeft waar TS nooit aan gedacht had.
Mocht niets voor TS werken het zij door persoonlijke voorkeur het zij door andere drijfveren, dan zijn er in ieder geval potentiele deuren geopend.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 23 apr 2017 16:24

Toch blijft er nog een vraag bij mij open: @leocuypers, ga je dan ook voor iedere rit je sim-kaart omwisselen?

Deleted_User
Forum-lid

Deleted_User 23 apr 2017 17:01

Jans schreef:Toch blijft er nog een vraag bij mij open: @leocuypers, ga je dan ook voor iedere rit je sim-kaart omwisselen?
Pre-paid kaartje erin en/of duo-sim?

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 23 apr 2017 17:11

Ik dacht dat er geen pre-paid met internet zou zijn, maar dat is er dus wel. Als je er een klein abbo voor moet nemen is het niet zo'n goedkope oplossing. En ik neem aan dat TS niet zijn andere smartphone in wil leveren, dus duo-sim lijkt me niet de oplossing.

Deleted_User
Forum-lid

Deleted_User 23 apr 2017 17:20

Jans schreef:Ik dacht dat er geen pre-paid met internet zou zijn, maar dat is er dus wel. Als je er een klein abbo voor moet nemen is het niet zo'n goedkope oplossing. En ik neem aan dat TS niet zijn andere smartphone in wil leveren, dus duo-sim lijkt me niet de oplossing.
Verwar Duosim niet met dualsim. Bij duosim heb je twee simkaarten bij één mobiel nummer...

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 23 apr 2017 17:22

Bedankt Afrit, op een fietsforum iets over telefoonkaarten geleerd. :)

Rob71
Forum-lid

Rob71 23 apr 2017 17:23

Kun je niet beter een smartwatch gebruiken? Gr Rob

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Slowracer
Forum-lid

Gebruikersavatar Slowracer 23 apr 2017 17:26

Jans schreef:Misschien is dit wel een reactie vanuit mijn eigen idee, en zullen hulpverleners wel ook in de fietstas zoeken.
Hulpverleners zullen echt alles nazoeken, maak je daar maar geen zorgen over. En dan is een telefoon in een zadeltasje fijner dan in een shirt.
Time is on my site.

Wilier_Granturismo
Forum-lid

Wilier_Granturismo 23 apr 2017 18:10

Telefoon is voor hulpverleners absoluut niet belangrijk. Waarom ? Omdat de meeste van die dingen geblokkeerd zijn met een code of figuur ... weet dat je dit bij een iPhone op kan lossen door een ICE op te geven, dan kunnen hulpverleners bij de info zonder de telefoon code te kennen. Helaas hebben veel mensen dit niet ingevoerd.

Politie zal "zoeken" naar info omtrent het slachtoffer, de ambu gaat (zeker bij een grote) klapper zsm naar het ziekenhuis.

Overigens is het mij nog steeds niet duidelijk wat de TS met zijn mini telefoon wil of moet kunnen doen ... Bellen/WhatsApp/Strava ?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 23 apr 2017 18:26

Ik heb mijn Samsung Galaxy Grand NEO ook altijd in mijn achterzak van mijn fietsshirt. In de zomer is de telefoon wel vaak nat van het zweet goed dat ik er dan een hoesje om heb gedaan.
In het zadeltasje zal die Grand NEO nooit passen veel te groot heb zelfs moeite bij sommige shirts om hem in het achterzakje te krijgen.
Ghost Nivolet 6LC

leocuypers
Forum-lid

Gebruikersavatar leocuypers 23 apr 2017 18:54

Tjonge jonge. . . wat een reacties en vragen :roll: .Misschien had ik ook wat duidelijker mogen zijn in het begin.

Ik gebruik al jaren 2 telefoons, 1 voor fietsen, wandelen, stappen enz. en 1 voor de overige situaties
Ook heb ik 2 standaard goedkope abonnementen en voor diegene ie me willen bellen hebben mijn nummers.
Onder het fietsen maakt het me niet uit dat ik eventueel de telefoon niet hoor, ik bel later wel terug. Ik neem de telefoon mee voor eventueel pech onderweg.

En mijn opmerking over het plankje: dit was op maat gemaakt van telefoon om te kijken of telefoon wel in tasje zou passen. Ik ga echt niet met een plank in min tasje fietsen, plankje ligt al in de container. :D
Ik fiets overigens met een Pro Mini strap zadeltas.

Ik pak overigens steeds vaker de goedkope telefoon mee voor onderweg. Waarom ik dan nog een dure smartphone heb? niet om te bellen maar meer voor het bekijken van nieuws, linkedin enz. .(en om te hebben)

Plaats reactie