Reparatieset voor onderweg
Zal wel een grap zijn zeker.
Haha jullie noemen wat ik zeg onzin. Ik heb onderweg nog nooit een losse bout gehad en het is onzin dat jullie beweren dat dat wel kan. Elke bout die cruciaal is controleer je en gaat gewoon niet los. Ja een keer in je leven misschien, maar moet je daar heel je leven met een gereedschapkist mee rondrijden. . Misschien moeten jullie je materiaal beter bijhouden als het onzin is. En daarbij, wat boeit het als er een rembout los is. Dan rij je maar voorzichtig naar huis met 1 rem. De bouten die er echt toe doen. Die je dwingen te stoppen, zoals crancks of casette heb je toch niet bij. Of je moet telkens een rugzak mee gaan nemen. Cranckboutjes mogen ondeeweg niet los kunnen zitten. Zeker geen vijf. Dan maak je mij niet wijs dat ze alle vijf nog vast zaten toen je vertrok.
Daarnaast kun je toch niet alles voorkomen. Havanna noemt ook dat hij een snakebite in zijn buitenband had. Hoeveel mensen rijden met een extra buitenband dan? Je kunt inderdaad met alles rekening houden. Vergeet dan ook geen reservespaken en remkabels mee te nemen
gr Rob
Daarnaast kun je toch niet alles voorkomen. Havanna noemt ook dat hij een snakebite in zijn buitenband had. Hoeveel mensen rijden met een extra buitenband dan? Je kunt inderdaad met alles rekening houden. Vergeet dan ook geen reservespaken en remkabels mee te nemen
gr Rob
-
ericpeters
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
Het ligt eraan hoever je van huis bent en wat voor een banden je gemonteerd hebt.
Ik neem normaal een binnenband mee (in een conti tasje) en een pomp of Co2 inflater en een topeak rescue box met patches en een oude gebruikte missing link. Daarnaast heb ik een oud stukje buitenband bij me voor het geval ik een gat in mijn buitenband rij. Ik heb zo een patches liever bij me dan 2 binnenbanden. Ik denk trouwens dat een lezyne smart kit nog een betere keuze is omdat daar een Tire boot inzit en dan hoef ik dat stukje buitenband ook niet meer mee te nemen.
Als ik op vakantie ben of ik heb om een andere reden net iets opnieuw gemonteerd dan neem ik een multitool (met momentsleutel, geen grap) mee voor het geval dat ik toch iets niet goed heb vastgezet.
En als ik met mijn tube wielen ga rijden dan heb ik, sinds kort, een flesje Tufo latex en een Tufo Elite Jet thuiskomer bij me. DIe topeak rescue box neem ik ook mee want ik heb al eens een patch op de buitenband moeten plakken om de latex in de band te kunnen houden.
Mijn tools en patches worden trouwens vaker gebruikt voor anderen wat met me meerijden dan voor mezelf.
Het meest essentiële is echter een telefoon en een bankpasje.
Ik neem normaal een binnenband mee (in een conti tasje) en een pomp of Co2 inflater en een topeak rescue box met patches en een oude gebruikte missing link. Daarnaast heb ik een oud stukje buitenband bij me voor het geval ik een gat in mijn buitenband rij. Ik heb zo een patches liever bij me dan 2 binnenbanden. Ik denk trouwens dat een lezyne smart kit nog een betere keuze is omdat daar een Tire boot inzit en dan hoef ik dat stukje buitenband ook niet meer mee te nemen.
Als ik op vakantie ben of ik heb om een andere reden net iets opnieuw gemonteerd dan neem ik een multitool (met momentsleutel, geen grap) mee voor het geval dat ik toch iets niet goed heb vastgezet.
En als ik met mijn tube wielen ga rijden dan heb ik, sinds kort, een flesje Tufo latex en een Tufo Elite Jet thuiskomer bij me. DIe topeak rescue box neem ik ook mee want ik heb al eens een patch op de buitenband moeten plakken om de latex in de band te kunnen houden.
Mijn tools en patches worden trouwens vaker gebruikt voor anderen wat met me meerijden dan voor mezelf.
Het meest essentiële is echter een telefoon en een bankpasje.

Nou vind jij je wiel goed te doen dan. Stel er knapt een spaak. Wat doe je dan? De enige juiste methode is een nieuwe spaak toch. Ik hoop dat jullie dat met me eens zijn. Optie twee is een noodspaak. Hoeveel hebben die bij?
Er is geen goede optie drie namelijk. Want als je andere spaken losser of vaster gaat draaien dan heb je de kans dat je een hoogteslag krijgt of een zijdelingse slag die je er nooit meer uitkrijgt.
Gr Rob
Er is geen goede optie drie namelijk. Want als je andere spaken losser of vaster gaat draaien dan heb je de kans dat je een hoogteslag krijgt of een zijdelingse slag die je er nooit meer uitkrijgt.
Gr Rob
-
Quarantanove
- Forum-lid
- Berichten: 1437
- Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14
EensRob71 schreef:Haha jullie noemen wat ik zeg onzin. Ik heb onderweg nog nooit een losse bout gehad en het is onzin dat jullie beweren dat dat wel kan. Elke bout die cruciaal is controleer je en gaat gewoon niet los. Ja een keer in je leven misschien, maar moet je daar heel je leven met een gereedschapkist mee rondrijden. . Misschien moeten jullie je materiaal beter bijhouden als het onzin is. En daarbij, wat boeit het als er een rembout los is. Dan rij je maar voorzichtig naar huis met 1 rem. De bouten die er echt toe doen. Die je dwingen te stoppen, zoals crancks of casette heb je toch niet bij. Of je moet telkens een rugzak mee gaan nemen. Cranckboutjes mogen ondeeweg niet los kunnen zitten. Zeker geen vijf. Dan maak je mij niet wijs dat ze alle vijf nog vast zaten toen je vertrok.
Daarnaast kun je toch niet alles voorkomen. Havanna noemt ook dat hij een snakebite in zijn buitenband had. Hoeveel mensen rijden met een extra buitenband dan? Je kunt inderdaad met alles rekening houden. Vergeet dan ook geen reservespaken en remkabels mee te nemen
gr Rob
-
Quarantanove
- Forum-lid
- Berichten: 1437
- Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14
Wederom: eensRob71 schreef:Nou vind jij je wiel goed te doen dan. Stel er knapt een spaak. Wat doe je dan? De enige juiste methode is een nieuwe spaak toch. Ik hoop dat jullie dat met me eens zijn. Optie twee is een noodspaak. Hoeveel hebben die bij?
Er is geen goede optie drie namelijk. Want als je andere spaken losser of vaster gaat draaien dan heb je de kans dat je een hoogteslag krijgt of een zijdelingse slag die je er nooit meer uitkrijgt.
Gr Rob
Is me toch een keer overkomen, er zaten er nog 2 in toen het binnenblad dubbel vouwde en ik de rest (van het binnenblad) in een vuilbak heb gemikt.Rob71 schreef:. CranKboutjes mogen ondeRweg niet los kunnen zitten. Zeker geen vijf. Dan maak je mij niet wijs dat ze alle vijf nog vast zaten toen je vertrok.
Waarschijnlijk zaten ze al een paar ritten los inderdaad.
Dankzij een inbus 5 kon ik op het buitenblad met 2 bouten naar huis rijden....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

