Limburgs Mooiste 2017 - correctie hoogtemeters
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Vandaag de 110km mtb route gedaan.
Wat een zout rondje, sloeg nergens op veel asphalt en shotter, weinig leuks.
Vorig jaar zaten er echt super gave stukken in, maarja wel heel veel abulances zien rijden toen, wellicht is dat de reden. 98% had op een gravel of cx gekund.
Bij de bevoorrading 2 en 3 alleen water en geen ergiedrank, das toch wel heel erg.
Ook goed nieuws prima gereden en heerlijk weer.
Wat een zout rondje, sloeg nergens op veel asphalt en shotter, weinig leuks.
Vorig jaar zaten er echt super gave stukken in, maarja wel heel veel abulances zien rijden toen, wellicht is dat de reden. 98% had op een gravel of cx gekund.
Bij de bevoorrading 2 en 3 alleen water en geen ergiedrank, das toch wel heel erg.
Ook goed nieuws prima gereden en heerlijk weer.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Jammer. Bestaat de Brentjens challenge nog? Die had altijd gave stukken.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
ja die is er nog, laatste twee jaar niet meer gereden. Dat waren prima routes ook al zaten er ook een paarcjaar tussen dat het niet veel was.
LM was vorig jaar echt een top route. Puur qua mtb plezier is de utrechtse heuvelrug een stuk spannender dan de route gisteren
LM was vorig jaar echt een top route. Puur qua mtb plezier is de utrechtse heuvelrug een stuk spannender dan de route gisteren
-
Quarantanove
- Forum-lid
Het belangrijkste kenmerk waaraan zogenaamde MTB-toertochten dienen te voldoen is dat het grotendeels over onverharde wegen en paden gaat. Bij grote deelnemers aantallen : hoe breder hoe te beter. Dat je dan zo'n tocht ook met een stadsfiets kan rijden zou mij niet uitmaken en is juist een pluspunt.wasbeer2006 schreef: ↑11 jun 2017 11:47 ja die is er nog, laatste twee jaar niet meer gereden. Dat waren prima routes ook al zaten er ook een paarcjaar tussen dat het niet veel was.
-
Quarantanove
- Forum-lid
- daniel1975
- Forum-lid HC
Koekoek...... dan moet je gaan toeren, niet gaan ATBen.Quarantanove schreef: Dat je dan zo'n tocht ook met een stadsfiets kan rijden zou mij niet uitmaken en is juist een pluspunt.
Nou !daniel1975 schreef: ↑11 jun 2017 19:47Koekoek...... dan moet je gaan toeren, niet gaan ATBen.Quarantanove schreef: Dat je dan zo'n tocht ook met een stadsfiets kan rijden zou mij niet uitmaken en is juist een pluspunt.
(Maar weer verwijderd)
-
Quarantanove
- Forum-lid
Precies, dit evenement is toch een toertocht en het gaat derhalve dus over toeren.daniel1975 schreef: ↑11 jun 2017 19:47Koekoek...... dan moet je gaan toeren, niet gaan ATBen.Quarantanove schreef: Dat je dan zo'n tocht ook met een stadsfiets kan rijden zou mij niet uitmaken en is juist een pluspunt.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Wat een onzin. Dat kun je bij de wegversies doen.
Prachtige dag gehad (oranje route 252km) , maar dat was meer te danken aan het weer dan aan de organisatie. Met 3 man op stap en om stipt 6.00uur op het schouwburgplein aangekomen. Daar liepen al wat verdwaalde medewerkers vd organisatie rond, maar gelukkig nog lekker rustig. Direct door naar de start en off we go. Bij het tunneltje voor de Hogeschoolzuyd waren ze nog bezig met wat dranghekken plaatsen, maar de man verontschuldigde zich vriendleijk waarna we weer op weg konden. Ergens achter kasteel ter worm kregen we het bandje, samen met nog 20-30 early birds en dan ben je officieel gestart. Ging vlot en soepel. Goed dat ze de routes hebben opgesplitst.
In gestrekte draf richting pauzeplek 1 (gemiddeld 30-35) en daar aangekomen bleek er nog geen water te zijn. Moest nog worden aangesloten, voor de rest lagen er alleen wat droge koekjes, sinaasappel, banaan en winegums. Naja, snel maar door op naar post 2. Wederom zelfde verhaal, weer geen water. KARIG! ook voor de rest niet veel hartigs te krijgen. Dus maar snel een paar koekjes en wat winegums en hopen op beter bij post 3. Nou ja, je raad het al, voor 35 euro kreeg je hier wederom niet veel soeps, gelukkig waren ze deze keer wel bezig met het water. Na 10 minuten wachten konden we onze bidons vullen en mochten we verder. Uiteindelijk hebben we bij 1 stop nog wat energiedrank kunnen scoren en was er zowaar een krentenbol te krijgen in Meerssen. Helaas is dat voor ons te wienig op een afstand van 269 (inclusief retour naar auto) dus in Epen maar even de SPAR overvallen. Daar aan de praat geraakt met een lotgenot die ook nog eens mechanische pech had en niet verder kon. Wat schetste mijn verbazing, hij moest nog eens 10 euro dokken om te worden opgehaald!
Dan terug naar het positieve, prachtig weer, heeeel weinig overlapping gehad met andere drukke lussen en heel veel mooie (redelijk goed begaanbare) onbekende limburgse wegen gereden. Er zat zelfs maar een klein stukje echt obvrhard in, ergens vlak over de grens bij Lanaken. Het weer was ook erg goed en rond 16uur kwamen we uiteindelijk weer aan op het schouwburgplein.
Samenvatting: hele mooie route, maar volgende keer vlak na schouwburg oppakken en zelf voor wat eten en drinken zorgen, ga je geheid minder kwijt zijn dan 35 euro en wel goed verzorgd zijn!
In gestrekte draf richting pauzeplek 1 (gemiddeld 30-35) en daar aangekomen bleek er nog geen water te zijn. Moest nog worden aangesloten, voor de rest lagen er alleen wat droge koekjes, sinaasappel, banaan en winegums. Naja, snel maar door op naar post 2. Wederom zelfde verhaal, weer geen water. KARIG! ook voor de rest niet veel hartigs te krijgen. Dus maar snel een paar koekjes en wat winegums en hopen op beter bij post 3. Nou ja, je raad het al, voor 35 euro kreeg je hier wederom niet veel soeps, gelukkig waren ze deze keer wel bezig met het water. Na 10 minuten wachten konden we onze bidons vullen en mochten we verder. Uiteindelijk hebben we bij 1 stop nog wat energiedrank kunnen scoren en was er zowaar een krentenbol te krijgen in Meerssen. Helaas is dat voor ons te wienig op een afstand van 269 (inclusief retour naar auto) dus in Epen maar even de SPAR overvallen. Daar aan de praat geraakt met een lotgenot die ook nog eens mechanische pech had en niet verder kon. Wat schetste mijn verbazing, hij moest nog eens 10 euro dokken om te worden opgehaald!
Dan terug naar het positieve, prachtig weer, heeeel weinig overlapping gehad met andere drukke lussen en heel veel mooie (redelijk goed begaanbare) onbekende limburgse wegen gereden. Er zat zelfs maar een klein stukje echt obvrhard in, ergens vlak over de grens bij Lanaken. Het weer was ook erg goed en rond 16uur kwamen we uiteindelijk weer aan op het schouwburgplein.
Samenvatting: hele mooie route, maar volgende keer vlak na schouwburg oppakken en zelf voor wat eten en drinken zorgen, ga je geheid minder kwijt zijn dan 35 euro en wel goed verzorgd zijn!